منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمینوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آی یو آی / آی یو آی (تلقیح داخل رحمی اسپرم )

آی یو آی (تلقیح داخل رحمی اسپرم )

IUI :

آی یو آی یکی از روشهای کمک باروری است که در تعدادی از زوجهای نابارور کاربرد دارد. آی یو آی روشی بسیار ساده و مؤثر و کم هزینه جهت بارور کردن زوجهای نابارور است . این روش برای اینکه اثرگذار باشد، نیاز به اسپرم مناسب و حداقل باز بودن یک لوله دارد و عفونت حاد دهانه رحم ، رحم و لگن نیز نباید وجود داشته باشد.

در چه مواردی IUI انجام میشود؟

1- ضعیف بودن خفیف اسپرم :

در مواردی که اسپرموگرام نشان دهنده اختلال خفیف از جمله کاهش مختصر تعداد و کم تحرکی اسپرم بصورت خفیف باشد IUI روشی بسیارمؤثربرای باروری خواهد بود.زیرا تحرک اسپرم ها درنمونه اسپرم شستشو داده شده بیشتر و ناخالصی ها و اسپرمهای مرده کمتر است.

2- اندومتریوز خفیف:

دراندومتریوز خفیف که در لاپاراسکوپی تشخیص داده شده ، لوله های فالوپ سالم و بدون چسبندگی شدید هستند ولی باروری به تعویق افتاده استفاده از روش آی یو ای شانس باروری را افزایش خواهد داد.

آی یو آی

3-اختلالات تخمک گذاری :

عمده ترین علت ناباروری خانمها اختلال تخمک گذاری است و شایعترین علت آن تخمدان پلی کیستیک ( PCO ) می باشد.در مواردی که باروری با داروهای تحریک تخمک گذاری به تنهایی رخ ندهد IUI در درمان نازایی این افراد بسیار مؤثر و کمک کننده خواهد بود.

4 - اختلال جنسی ( واژینیسموس ، اختلال انزال ):

خانمهایی که دچار واژینیسموس هستند وقصد باروری دارند ، از آی یو آی زیر بیهوشی سود میبرند.همچنین در مردانی که اختلال نعوظ ، کاهش میل جنسی و...دارند IUI روشی کارامد برای باروری آنهاست.

5- ایدز ،هپاتیت و سایر بیماریهای جنسی :

خانمهایی که مبتلا به ایدز و یا هپاتیت هستند بایستی در هنگام مقاربت همسر انها از کاندوم استفاده کند.اگر قصد بارداری داشته باشند میتوان به روش IUI اسپرم را داخل رحم قرار داد.

6- ناباروری غیر قابل توجیه:

گاهی برای ناباروری علت خاصی پیدا نمیشود یعنی علی رغم نرمال بوده اسپرموگرام ، باز بودن لوله های فالوپ در عکس رنگی رحم و عملکرد طبیعی تخمدان ، باروری رخ نمی دهد. دراین موارد آی یو آی بسیار کمک کننده خواهد بود.

7- مسایل ایمنولوژیک دهانه رحم :

گاهی به علت مسایل ایمنی بدن خانم و ایجاد مواد اسپرم کش ، اسپرمها در داخل دهانه رحم حیات خود را از دست میدهند و به حفره رحم نمی رسند. با وارد کردن اسپرم به داخل حفره رحم از طریق کاتتربه روش IUI ، اسپرمها در معرض آن مواد قرار نمی گیرند واین مشکل برطرف خواهد شد.

8- دفعات کم رابطه جنسی:

باروری مسلزم داشتن رابطه جنسی بصورت مکرر و منظم است.در مواردی که به علت مسایل جنسی ، شرایط شغلی و مأموریت و....امکان مقاربت به اندازه کافی وجود ندارد و باروری به تعویق افتاده ، آی یو آی شانس باروری را افزایش خواهد داد.

بهترین آی یو آی دراصفهان :

در روش IUI به علت همزمانی تخمک گذاری با ورود اسپرم به داخل رحم و اماده بودن رحم برای پذیرش جنین ، شانس باروری نسبت به حالت طبیعی بالاتر است .گرچه شانس باروری در روش آی یو آی نسبت به حال طبیعی بیشتر است ولی به فاکتورهای دیگری هم بستگی دارد.برای حصول بهترین نتیجه آی یو آی و بیشترین میزان موفقیت ، در درجه اول انتخاب متخصص نازایی با تجربه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کلینیک فوق تخصصی دکتر منصوره پژمان منش متخصص و جراح زنان و فوق تخصص نازایی و آی یو آی در اصفهان ، از بهترین و دقیق ترین روشهای تشخیص و درمان نازایی برای زوجهای نابارور برخوردار می باشد. شما عزیزان میتوانید از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید:
03136206186
09383657786

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه محرمی [ 1399-08-02 ]
با سلام خدمت شما من حدودا 38سالمه یک پسر داشتم 16ساله ک 5سال پیش از دست دادم الان بچه دار نمهشم مشکل از همسرمه تعداد اسپرم هاش 24 نشون داده آیا آیوآی نتیجه میگیرم یا نه ممنون میشم راهنمایم کنید

فاطمه د [ 1394-09-30 ]
باسلام.خانم پژمان منش باتشکراززحماتتون.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

بایدها و نبایدهای کاشت جنینبایدها و نبایدهای کاشت جنین

بعد از انتقال جنین به داخل رحم ، ممکن است فرد با لکه بینی و یا خروج چند قطره خون از واژن مواجه شود. لکه بینی بعد از کاشت جنین چند علت دارد ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین