منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنینجراحی زیبایی و ترمیمی

سقط مکرر - بخش چهارم

درمان سقط مکرر :

درمان معمولا بعد از انجام اقدامات تشخیصی و بر اساس علل زمینه ای صورت میگیرد .البته گاهی هیچ علت خاصی پیدا نمیشود وممکن است بنا به نظر پزشک فوق تخصص نازایی و سقط مکرر، درمان تجربی انجام شود.درمان سقط مکرر براساس علل شناخته شده عبارتند از:

1- علل رحمی سقط مکرر:

فیبروم زیر مخاطی، چسبندگیهای داخل رحمی و سپتوم رحم از طریق جراحی به روش هیستروسکوپی توسط پزشک فوق تخصص زنان و نازایی به خوبی درمان میشوند.بطوریکه سقط از میزان 84% قبل از درمان به 12% بعد از درمان میرسد.میزان حاملگی و زایمان نیز پس از جراحی بطور قابل توجهی افزایش می یابد.در مواردی که نارسایی و شلی دهانه رحم تشخیص داده شود دوختن دهانه رحم یا سرکلاژ پیشنهاد می شود.

2- علل ایمنی سقط مکرر:

داروهایی مانند هپارین و آسپرین دردرمان یکی از شایعترین و شناخته شده ترین عوامل ایمنی سقط مکرر پیشنهاد شده که پیامد حاملگی را بهبود میبخشد.اما درمانهای دیگرممکن است نه تنها سودی نداشته باشند حتی مضر هم باشند وعلاوه بر آن هزینه زیادی هم دارند.

3- علل غددی سقط مکرر:

کم کاری تیروئید و دیابت آشکار باید در افراد مبتلا حتما درمان شوند. وجود انتی بادیهای ضد تیروئید در خون با افزایش احتمال ابتلا به کم کاری تیروئید در سه ماهه اول بارداری والتهاب تیروئید پس از زایمان همراه است و این افراد باید در طول بارداری مرتب پیگیری و چک شوند.این افراد علی رغم طبیعی بودن عملکرد تیروئید از درمان در طی بارداری سود میبرند و خطر سقط و زایمان زود رس ، کاهش می یابد.در افرادی که تخمدان پلی سیستیک دارند درمان با مت فورمین به طور قابل توجهی میزان سقط را کاهش می دهد.افزایش پرولاکتین مخصوصا در سه ماهه اول بارداری باعث افزایش سقط میشود و درمان با داروهای مرتبط حتی در افراد بدون علامت نیزسودمند است.

4- علل انعقادی سقط مکرر:

در مواردی که بیماری انعقادی ارثی مشخصی وجود داشته باشد ، درمانهای ضد انعقادی پیامد حاملگی را بهبود می بخشند اما بر پیشگیری از سقط چندان اثری ندارند.

5- علل عفونی :

در مواردی که در ازمایشات ، عفونت حاد سرخجه و یا توکسوپلاسموز تشخیص داده شود باید درمان انجام شود. اما عفونت های قبلی نیازی به درمان ندارند.

6- علل ایمنی :

در مواردی که اختلال سیستم ایمنی عامل سقط باشد ، درمان های مناسب توسط ایمنولوژیست تجویز می شود.

7- علل ناشناخته :

در مواردی هم که علی رغم بررسیهای لازم ،علت سقط مکررناشناخته می ماند اقداماتی میتوان انجام داد از جمله :
اصلاح روش زندگی :قطع مصرف دخانیات ، الکل ، کاهش مصرف کافئین ( قهوه ، نسکافه، کاکائو، نوشابه و....) ، کاهش وزن در افراد دچار اضافه وزن یا چاق.
استفاده از پروژسترون که به توصیه پزشک ودر زمان مشخص تجویز میگردد.
آسپرین وهپارین در مواردی ممکن است سودمند باشد.

توجه : گاهی بدون درمان هم پیامد بارداری خوب است و احتمال بارداری و تولد زنده حتی با وجود 6 بار سقط پشت سر هم ومکرر نیز بیش از پیامدهای نا مطلوب است.اما در هرحال استفاده از درمانهای ترکیبی هم خالی از فایده نیست.

فوق تخصص نازایی و سقط مکرر در اصفهان :

در مواردی که در ارزیابی های معمول ، به ظاهر علت خاصی برای سقط مکرر پیدا نشود ، پزشک فوق تخصص نازایی و سقط مکرر با استفاده از روشهای نوین در درمان سقط مکرر و باروری میتواند امکان بارداری موفقی را برای شما فراهم کند.

کلینیک فوق تخصصی دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و فوق تخصص نازایی و آی وی اف در اصفهان با استفاده از روش های تشخیصی دقیق و بهترین روشهای درمان سقط مکرر پذیرای شما زوجهای گرامی می باشد . نوبت دهی مطب ازصفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد.
شماره تماس :36206186 - 031

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نوشین کامرانی [ 1398-04-23 ]
2 بار سقط مکرر مثل هم داشتم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

عوارض بارداری در سن بالاعوارض بارداری در سن بالا

با افزایش سن هم قدرت باروری کمتر شده و هم احتمال ناهنجاری کروموزومی بیشتر می شود. علاوه بر آن سن بالای پدر هم در باروری مهم است. با افزایش سن پدر ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین