منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنینجراحی زیبایی و ترمیمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بارداری / تب خال و زگیل تناسلی در بارداری

تب خال و زگیل تناسلی در بارداری

تب خال تناسلی و بارداری:

همانطور که می دانید تب خال تناسلی در اثر ویروسی به نام هرپس بوجود می آید که قدرت سرایت بالایی از طریق تماس جنسی و تماس با ضایعات فعال دارد.از انجایی که تب خال تناسلی یا هرپس در نوزادان شرایط وخیمی ایجاد میکند مادران باردار باید در صورت ابتلا خود و یا همسر به تب خال تناسلی ( قبل از بارداری و در دوران بارداری ) ، پزشک متخصص زنان خود را مطلع سازند.

عوارض تب خال تناسلی در بارداری:

مهمترین عارضه تب خال تناسلی در بارداری، ابتلا نوزاد و جنین به ویروس هرپس است.در صورت ابتلای مادربه تب خال تناسلی در سه ماهة آخر بارداری، درصد احتمال انتقال به جنین بسیار بالاست.عفونت نوزادی ممکن است با درگیری پوست، چشم، دهان، آسیب دستگاه عصبی مرکزی و دیگر اعضای داخلی، محدودیت رشد جنین و حتی مرگ جنین همراه باشد. در صورتی که همسر خانم باردارغیر میتلا ، سابقه ابتلا به تب خال دهانی و یا تناسلی داشته باشد توصیه میشود در طول بارداری از کاندوم استفاده کرده و حتی در سه ماهه سوم مادر باردار اصلا مقاربت نداشته باشد.

درمان تب خال تناسلی در بارداری :

در صورت ابتلا مادر باردار به تبخال تناسلی و یا عود ان در بارداری ، درمان تب خال تناسلی بایستی همانند سایر افراد صورت گیرد.مصرف داروهای تجویز شده در بارداری بلامانع است و حتما باید درمان انجام شود.زیرا عدم درمان تب خال تناسلی در بارداری باعث عفونی شدن ضایعات تاول ملنند هرپس می شود.درمان هم بصورت خوراکی و هم موضعی میتواند استفاده شود.

روش زایمان در تب خال تناسلی مادران باردار:

انتقال ویروس تب خال تناسلی به جنین در حین زایمان و عبور از کانال زایمانی صورت میگیرد. برخی از پزشکان متخصص زنان و زایمان معتقدند، به منظور پیشگیری از انتقال عفونت هرپس از مادر به جنین، بهتر است زایمان مادران باردار مبتلا بهتب خال تناسلی به صورت سزارین باشد، در صورتی که برخی دیگر این اعتقاد را ندارند.در منابع علمی توصیه شده که اگر مادر در زمان زایمان میتلا به ضایعات فعال تب خال تناسلی باشد زایمان به صورت سزارین انجام میشود ولی در صورتی که سابقه ابتلای قبلی بدون وجود ضایعات فعال تب خال تناسلی در زمان زایمان باشد ، زایمان طبیعی بلامانع است.

زگیل تناسلی در بارداری:

زگیل تناسلی دربارداری از سه جهت اهمیت دارد:
1-ممکن است وسعت ضایعات زگیل بیشتر باشد ( بدلیل سرکوب ایمنی در بارداری )
2-علی رغم درمان امکان ابتلای جنین وجود دارد
3- برخی داروهای مؤثر بردرمان زگیل تناسلی در بارداری منع مصرف دارند.

بهترین روش زایمان درزگیل تناسلی بارداری:

در صورتی که تعداد ضایعات زگیل تناسلی کم باشد و در محل برش اپی زیوتومی نباشد میتوان زایمان طبیعی انجام داد در غیر اینصورت سزارین انجام میشود.

آیا احتمال ابتلا نوزاد به ویروس HPV وجود دارد؟

ویروس HPV که عامل زگیل تناسلی می باشد از جفت عبور نمی کند اما در برخی مطالعات گزارش شده احتمال انتقال ویروس HPV به نوزاد در حین عبوراز کانال زایمان و ایجاد ضایعات پاپیلومای حنجره که البته خوش خیم هستند وجود دارد.

بهترین درمان زگیل تناسلی در بارداری :

برخی داروهایی که بر ضایعات زگیل مؤثر هستند در بارداری منع مصرف دارند. جهت درمان زگیل تناسلی در بارداری میتوان از برخی داروهای غیر مضر و یا کرایو تراپی و لیزر استفاده کرد.اخیرا از پلاسما تراپی که روشی بیخطر و آسان هست نیز استفاده میشود.

واکسن زگیل تناسلی در بارداری :

آیا تزریق گارداسیل یا هر مدل واکسن زگیل تناسلی در بارداری مجاز است؟ برای اطلاع از واکسن های مجاز و ممنوع در بارداری حتما با یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان مشاوره کنید. با مطالعه مقاله مرتبط در همین وبسایت نیز پاسخ سؤالات خود را خواهید یافت.

جهت دریافت نوبت اینترنتی مطب دکتر منصوره پژمان منش ، یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان اصفهان و فوق تخصص ناباروری می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین