منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنینجراحی زیبایی و ترمیمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بارداری / بارداری ناخواسته

بارداری ناخواسته

بارداری ناخواسته یکی از مسائلی است که در زندگی بسیاری از زوجین ممکن است پیش آید. وقوع حاملگی ناخواسته به هر دلیل که باشد ، خانواده و زوجین را دچار تنش کرده و وادار به گرفتن تصمیمهای عجولانه می‌کند .این تصمیم گیری‌های عجولانه عوارض ناخواسته و نیز پشیمانی به دنبال دارد. چه بسا زوج‌هایی که با وجود نداشتن شرایط بچه دار شدن ، کودک شان را به دنیا آورده و او را بهترین اتفاق زندگی خود دانسته اند اما به هر حال مسئولیت سنگین پدر و مادر شدن و وظیفه خطیر پرورش و تربیت فرزند ، ایجاب می کند که زوجها با برنامه ریزی قبلی ، فرزندی را بدنیا بیاورند و تا حد امکان از وقوع بارداری ناخواسته جلوگیری کنند.

علل حاملگی ناخواسته :

اکثر خانها از حاملگی ناخواسته خود در مراحل اولیه اطلاعی ندارند و با بروز اولین علایم بارداری ، و حالات خاصی که پیدا می کنند به حاملگی مشکوک می شوند.علل حاملگی ناخواسته شامل :

1- استفاده نکردن از روش پیشگیری مناسب :

برخی از زوجها به فرض اینکه بارداری اتفاق نمی افتد و یا احتمال ان را کم می دانند از هیچ روش جلوگیری استفاده نمی کنند. حاملگی ناخواسته در در دوران شیردهی و یا خانمهایی که دچار تنبلی تخمدان هستند و یا افرادی که در بارداری قبلی خود تاخیر باروری داشته اند بیشتر رخ می دهد.همچنین برخی زوجها از روشهای جلوگیری از بارداری و سیستم تولید مثلی خود اطلاع کافی ندارند که در این موارد با دسترسی راحت و آسان به سایتها و همچنین مشاوره با یک متخصص زنان و زایمان خوب ، حاملگی ناخواسته به راحتی قابل پیشگیری است.

2- شکست روش جلوگیری از بارداری :

برخي از زوجين با وجود استفاده صحيح از روش پيشگيری دچار بارداری ناخواسته می‌شوند و چون از درست بودن نحوه استفاده ، اطمينان داشتند ، از روشهای اورژانسی استفاده نکرده اند .زوجها باید از میزان شکست روشهای مختلف ( مانند کاندوم و حتی قرص ضد بارداری در مواردی که بصورت نادرست استفاده می شوند ) و نیز روشهای اورژانسی که گاهی لازم است در موارد شک به روش اصلی استفاده شوند اگاهی داشته باشند . گاهی مصرف بعضی داروها که با قرصهای ضد بارداری تداخل دارند باعث کاهش اثر قرص می شود و بارداری ناخواسته اتفاق می افتد . حتما متخصص زنان خود را در مورد داروهایی که مصرف می کنید مطلع سازید .

3- استفاده نادرست از روش جلوگیری از بارداری :

همه خانمهایی که از قرصهای ضد بارداری استفاده می کنند باید نحوه صحیح مصرف قرصهای ضد بارداری را از پزشک متخصص زنان خود اموزش ببینند و در صورت فراموش کردن قرص به یک روش مکمل دسترسی داشته باشند تا دچار حاملگی ناخواسته و بدون برنامه ریزی نشوند.

بارداری ناخواسته در دوران عقد و یا نامزدی :

برخی از بانوان و دختران مجرد بر این تصور هستند که داشتن رابطه جنسی بدون دخول ، باعث بارداری نمی شود . حقیقت این است که پرده بکارت سالم هم مانعی برای ورود اسپرم به واژن نمی باشد و داشتن روش پیشگیری از بارداری حتی در این شرایط هم الزامی است.در این دوران بدلیل نداشتن اطلاعات لازم احتمال وقوع حاملگی ناخواسته زیاد است . توصیه میکنیم از راهنمایی و مشاوره یک متخصص زنان خوب کمک بگیرید.

در مورد پیشگیری و عوارض بارداری ناخواسته ، مقاله بعد را مطالعه فرمایید.

دکتر منصوره پژمان منش یکی از بهترین پزشکان جراح و متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص ناباروری اصفهان هستند که شما عزیزان می توانید در زمینه مشاوره ، روشهای پیشگیری از بارداری و درمان بیماریهای زنان و ناباروری و تعیین جنسیت از راهنمایی ایشان بهره بگیرید.
شماره های تماس : 03136206186
09383657786

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بایدها و نبایدهای کاشت جنینبایدها و نبایدهای کاشت جنین

بعد از انتقال جنین به داخل رحم ، ممکن است فرد با لکه بینی و یا خروج چند قطره خون از واژن مواجه شود. لکه بینی بعد از کاشت جنین چند علت دارد ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین