منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنین
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آی وی اف / عمل پانکچر تخمدان

عمل پانکچر تخمدان

عمل تخمک گیری :

پانکچر یا عمل تخمک گیری در واقع یک عمل سبک و کوتاه مدت هست که در پروسه درمان ناباروری و آی وی اف انجام می شود . در روش کمک باروری آی وی اف ، بعد از مصرف آمپولهای محرک تخمدان ، تعداد زیادی فولیکول که بستگی به ذخیره تخمدان دارد ، رشد کرده و وقتی به سایز مناسب رسیدند ، با تزریق امپول HCG اماده تخمک گیری می شوند .

اقدامات قبل از تخمک گیری :

وقتی مراحل آی وی اف و اماده سازی فولیکولها انجام شد باید عمل تخمک گیری انجام شود. لازم است زوجها از روز قبل از تخمک کشی ، اقدامات تشکیل پرونده و آزمایشات خاص را انجام داده و خانم بصورت ناشتا ( از شب ) در صبح روز تخمک گیری به مرکز ناباروری مراجعه کند . پانکچر یا تخمک گیری طی یک بیهوشی سبک و ده دقیقه ای انجام می شود . پزشک فوق تخصص ناباروری ، از طریق واژن بوسیله سوزنهای ظریف و مخصوص و تحت هدایت سونوگرافی واژینال ، وارد تخمدان شده و مایع داخل فولیکولها که حاوی تخمک هست کشیده شده و تحویل آزمایشگاه می شود. تخمکها پس ازجداسازی و شستشو و مراحل اماده سازی ، با اسپرم اماده ترکیب شده و جنین تشکیل می شود. در عمل میکرو اینجکشن ، اسپرم توسط سوزن های ظریف در زیر میکروسکوپ توسط جنین شناس آزمایشگاه وارد تخمک می شود.

مراقبت های بعد از تخمک گیری :

بعد از اتمام تخمک کشی ، بیهوشی سریع برطرف می شود . ممکن است درد کمی در ناحیه لگن و تخمدانها احساس شود که با مصرف مسکن بهبود می یابد. بعد از دو سه ساعت ، انجام ترخیص از مرکز ناباروری بلامانع است . لازم است داروهای تجویز شده که شامل امپول پروژسترون است طبق دستور پزشک ، مصرف شوند. استراحت مطلق لازم نیست اما استراحت نسبی در 48 ساعت اول توصیه می شود.در صورتی که تحریک بیش از حد تخمدان ( OHSS ) اتفاق افتاده باشد ، مراقبت خاص لازم است و جنین ها باید فریز شده و در زمان مناسب به رحم اماده ، منتقل شوند.

عوارض تخمک گیری :

سؤال بسیاری از زوجهای نابارور یا افرادی که قصد تعیین جنسیت به روش پی جی دی را دارند این هست که آیا تخمک کشی عوارضی دارد؟
بعد از پانکچر یا تخمک گیری معمولا عارضه خاصی رخ نمی دهد اما گاهی کمی خونریزی از عروق ریز تخمدان وجود دارد که ان هم جذب می شود . در صورت وجود درد، مصرف مسکن ساده با تجویز پزشک فوق تخصص نازایی بلامانع است.در صورت سندرم OHSS ممکن است تجمع مایع در لگن ایجاد شود که با یکسری اقدامات خاص جذب می شود. عمل پانکچر و تخلیه فولیکولها ، به کاهش عوارض و پیشگیری از ایجاد کیست در این موارد بسیار کمک میکند.

کاشت جنین :

جنین های تشکیل شده در آزمایشگاه بعد از 5-3 روز اماده انتقال به رحم مادر هستند. عمل انتقال جنین یا کاشت جنین هم سرپایی و بدون درد در مرکز ناباروری صورت می گیرد. جنین ها توسط یک کاتتر نازک و ظریف از طریق واژن ، وارد رحم میشوند.تعداد جنین های منتقل شده بستگی به کیفیت جنین ها و گرید انها و سن خانم و... دارد.در صورتی که تعداد جنین ها زیاد باشد ، جنین های اضافه فریز شده و در آینده قابل انتقال هستند.

عمل پانکچر در اصفهان :

عمل پانکچر یا تخمک گیری در مراکز ناباروری اصفهان ، از جمله مرکز ناباروری بیمارستان میلاد با بهترین و به روز ترین تجهیزات آزمایشگاهی و توسط تیمی از پزشکان مجرب فوق تخصص ناباروری انجام می شود.جهت کسب اطلاعات بیشتر از مراحل انجام آی وی اف ، عوارض ای وی اف و هزینه تخمک کشی در اصفهان از پزشک متخصص نازایی خود مشاوره بگیرید.

دکتر منصوره پژمان منش یکی از بهترین پزشکان فوق تخصص ناباروری و آی وی اف اصفهان می باشند . شما عزیزان می توانید جهت تعیین جنسیت ، بهترین درمان ناباروری و افزایش موفقیت آی وی اف به کلینیک ایشان مراجعه فرمایید. نوبت دهی مطب بصورت اینترنتی از صفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد.
شماره های تماس: 36206186
09383657786

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بی نام [ 1402-09-28 ]
خیلی عالی توضیح دادید

بی نام [ 1402-09-28 ]
خیلی عالی توضیح دادید

شوشو [ 1400-02-17 ]
سلام لطفآ از درد شدید بعد از تخمک کشی و راه درمان آن هم اشاره ای بفرمایید

لیلا ک [ 1399-12-17 ]
خانم دکتر ممنون بابت زحمات شما . به لطف خدا و کمک شما الان سه ماهه باردارم .خداراشکر میکنم که شما را سر راه من قرار داد. شما بهترین دکتر نازایی اصفهانید.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

درد لگن در خانمهادرد لگن در خانمها

درد لگن ممکن است دوره ای و سیکلیک بوده ( یعنی ارتباط منظمی بین سیکل قاعدگی و درد وجود داشته باشد ) و یا همیشگی و غیر مرتبط با پریود باشد.در بسیاری ... ادامه مطلب

سندرم پیش از قاعدگیسندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی معمولا در افرادی که تخمک گذاری و سیکل های منظمی دارند ایجاد می شود. علایم سندرم پیش از قاعدگی در حدود دو هفته قبل از شروع پریود ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین