منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
فریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای زنان / علایم واژینیت یا عفونت واژن

علایم واژینیت یا عفونت واژن

عفونت واژن در زنان :

واژینیت یکی از انواع عفونتهای زنان بوده و به التهاب مخاط واژن گفته می شود که باعث علایم آزاردهنده ای در ناحیه تناسلی خانمها می شود. حدود دو سوم از زنان در طول زندگی خود علایم واژینیت را تجربه می کنند. واژینیت ، خانمها را در هر سنی مبتلا می کند اما در سال های باروری شایع تر است. واژینیت علاوه بر واژن، می تواند ناحیه خارجی دستگاه تناسلی را نیز تحت تأثیر قرار دهد . عفونت واژن در دختران مجرد نیز ممکن است ایجاد شود.

علل عفونت واژن :

در مخاط واژن میکروب هایی بطور طبیعی وجود دارد که غیر بیماریزا و کاملا مفید هستند. میکروبهای بیماریزا نیز در محیط وجود دارند اما بدلیل فعالیت میکروبهای طبیعی واژن ، اجازه رشد و فعالیت ندارند. با بهم خوردن تعادل این دو گروه میکروب ، فرد مستعد عفونت شده و بدلیل التهاب و عفونت واژن ، دچار علایم واژینیت می شود.

انواع واژینیت :

التهاب واژن ممکن است عفونی یا غیر عفونی باشد. واژینیت عفونی عمدتا بدلیل میکروبهای شایع مثل تریکومونا و گاردنلا و یا قارچهایی مثل کاندیدا ایجاد می شود . واژینیت غیر عفونی عمدتا بدلیل خشکی و آتروفی واژن بوجود می اید.

علایم واژینیت:

مهمترین علایم عفونت واژن شامل سوزش و خارش واژن ، بوی بد و نامطبوع ، ترشحات زیاد و چرکی ، سوزش و تکرر ادرار ، التهاب و قرمزی و تورم واژن ، درد موقع نزدیکی و... می باشد.

پیشگیری از واژینیت :

مهمترین راه پیشگیری از عفونت واژن ، رعایت مسایل بهداشتی توسط بانوان است. درواقع با ایجاد یکسری تغييرات در عادات و پوشش و سبک زندگي می‌توان از واژینیت تا حد قابل توجهی پیشگیری کرد. این موارد عبارتند از:

بهترین درمان واژینیت :

بهترین راه درمان واژینیت ، تشخیص صحیح و به موقع عفونت واژن به محض شروع علایم و خودداری از درمان خود سرانه عفونت واژن می باشد. به محض بروز علایم عفونت باید جهت معاینه و بررسی به یکی از بهترین متخصص زنان مراجعه کنید. بعد از تجویزدرمان دارویی مناسب ، لازم است دوره درمان را کامل کرده و درمان را ناقص رها نکنید. گاهی عفونت ها مزمن و یا مقاوم شده که لازم است دارویی متفاوت و یا دوره درمان طولانی تری را دریافت کنید.عدم درمان عفونت واژن ممکن است باعث مشکلاتی در زمینه روابط جنسی شده و حتی در موارد شدیدتر یاعث ناباروری شود.

درمان عفونت واژن در اصفهان :

اگر ساکن اصفهان هستید و از علایم عفونت واژن رنج می برید می توانید جهت دریافت بهترین روش درمان واژینیت به یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان اصفهان مراجعه کنید.کلینیک دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان ونازایی اصفهان پذیرای شما بانوان عزیز جهت دریافت مشاوره سلامت بانوان ، بیماریهای زنان و پیشگیری و درمان عفونتهای مقاوم زنان می باشد. هماهنگی نوبت انلاین از طریق صفحه اصلی سایت امکان پذیر است.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض آبله مرغان در بارداریعوارض آبله مرغان در بارداری

ابتلا مادر باردار به ابله مرغان در تمام موارد باعث ابتلا جنین نمی شود و احتمال درگیری جنین بستگی به سن حاملگی مادر در زمان تماس با ابله مرغان دارد. ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

لابیاپلاستیلابیاپلاستی

لابیاپلاستی بصورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام میشود و اگر توسط جراح زنان و زیبایی ماهردر کلینیک یا مطب معتبر انجام شود، کاملا بی خطر خواهد بود ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین