منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
فریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتیجراحی زیبایی و ترمیمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / باروری و ناباروری
شرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و....

تعیین جنسیت به روش طبیعی

زمان تخمک گذاری با سونوگرافی یا کیت تخمک گذاری تعیین شده و زمان اقدام بر اساس آن برنامه ریزی می شود. گفته می شود برای تعیین جنسیت پسر به روش طبیعی

ناباروری غیر قابل توجیه

بیماری اندومتریوز نیز یکی از بیماریهای شایع زنان و ازعوامل اصلی نازایی بدون علت است که در اکثر موارد بدون علایم بوده و در آزمایشات و بررسی های روتین تشخیص داده نمی شود.

اقدامات قبل از بارداری (2)

بعضی از واکسن ها در دوران بارداری ممنوع هستند و در صورتی که خانمی قبل از بارداری واکسینه نشده و مصونیت و ایمنی کافی را نداشته باشد ، ممکن است دچار

اقدامات قبل از بارداری (1)

اگر دچار بیماری ژنتیکی خاصی هستید و یا در خانواده خود و یا همسر بیماری خاصی وجود داشته باشد باید پزشک را مطلع کنید . در مواردی مشاوره ژنتیک به شما کمک

آزمایشات هورمونی زنان

بدلیل نوسانات ترشح هورمونی در فازهای مختلف سیکل قاعدگی و حتی در طول شبانه روز ، آزمایشات هورمونی زنانه باید در زمان خاص انجام شوند . در غیر اینصورت از دقت کافی جهت تفسیر ، برخوردار نیستند.

کیت تخمک گذاری

هر تخمک پس از آزاد شدن دوازده الی بیست و چهار ساعت قابلیت بارور شدن دارد و بنابراین پیش بینی زمان تخمک گذاری برای بیشترین شانس باروری بسیار اهمیت دارد

روشهای بارداری دوقلویی

تعدادی از زوجهایی که بدلیل ناباروری از داروهای محرک تخمدان و یا روشهای کمک باروری استفاده میکنند صاحب فرزندان دوقلو می شوند.

تعیین زمان تخمک گذاری

استفاده از کیت تخمک گذاری یا کیت ال اچ ، روشی ساده ، متداول و تا حدود زیادی قابل اعتماد بوده و با هزینه کم قابل انجام است .

بهترین زمان باروری

پنجره باروری به دوره 6 روزه ای گفته میشود که بیشترین احتمال و شانس باروری را در طی یک سیکل شامل میشود.

مشاوره ژنتیک

انجام مشاوره ژنتیک قبل ازاقدام به بارداری در این موارد انجام میشوند.سابقه مشکلات ژنتیکی، نقایص مادرزادی، اختلالات کروموزومی و بیماری های ارثی در خانواده ،سقط جنین های مکرر

تغذیه قبل از بارداری ( بخش دوم )

اضافه وزن و چاقی خطر ابتلا به فشارخون بالا، افزایش چربی های خون، ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و انواع سرطان را افزایش می دهد.

تغذیه قبل از بارداری ( بخش اول )

پزشکان متخصص زنان و زایمان بر مصرف اسید فولیک از قبل از بارداری بسیار تأکید دارند زیرا مصرف اسید فولیک از قبل بارداری، از تولد نوزاد مبتلا به نقص مادرزادی لوله عصبی پیشگیری می کند.

نقش ویتامین دی در باروری

میزان کافی ویتامین دی میزان موفقیت IVF ( لقاح داخل آزمایشگاهی ) را افزایش و در افرادی که سقطهای مکرر دارند تجویزمکمل در افراد دچار کمبود ویتامین D در کاهش سقط مؤثر میباشد.

تغذیه و باروری

عوامل تغذیه ای گرچه جزء علل اصلی ناباروری محسوب نمی شوند اما قطعا برقدرت باروری وعملکرد سیستم تولید مثل نقش بسزایی دارد.

نقش عوامل محیطی در ناباروری

تحقيقات نشان ميدهد مواجهه با مواد شيميايي مضر در سه ماه اول بارداري ميتواند سبب بروز سقط و يا ناهنجاريهاي زيادي در جنين شود.

استرس و ناباروری - بخش دوم

در افرادی که سطح استرس بالایی ندارند اموزش تکنیکهای تن آرامی ، روشهای مدیریت استرس ، آموزش مهارتهای انطباق ، گروه درمانی و بکار گیری توصیه های روانشناسی بسیار کمک کننده است.

استرس و ناباروری - بخش اول

استرس میتواند سبب توقف تمایلات جنسی، کاهش تعداد دفعات فعالیت جنسی و در نتیجه کاهش باروری شود.

روشهای تعیین جنسیت

روشهای مختلفی جهت تعیین جنسیت مورد نظرتان وجود دارد وتمامی روشهای تعیین جنسیت به شما این امکان را میدهند که قبل از لقاح شانس انتخاب داشته باشید.

ارزیابی ناباروری

در مواردی که هیستروسالپنگوگرافی غیر طبیعی یا مشکوک است ( وجود ضایعه فضاگیرویا انسداد لوله ها ) بنا به تشخیص و توصیه پزشک فوق تخصص از روشهای تکمیلی استفاده میشود.

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین