منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
فریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتیجراحی زیبایی و ترمیمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / اقدامات تشخیصی و غربالگری
سونوگرافی واژینال در بارداری

سونوگرافی واژینال معمولا درسه ماهه اول بارداری انجام می شود اما با بزرگ شدن رحم و افزایش سن حاملگی ، سونوگرافی شکمی ارجح است.

سونوگرافی واژینال در زنان

سونوگرافی واژینال بدون درد انجام می شود و تصاویری با جزئیات دقیق ایجاد می کند و به همین دلیل در تخصص زنان ، سونوگرافی واژینال کاربرد و کارایی بسیار بالایی دارد.

نمونه برداری از اندومتر

پایپل یک اقدام ساده جهت تشخیص علت خونریزی غیر طبیعی در خانمها می باشد که علی رغم سادگی و کم هزینه بودن در تشخیص و درمان خونریزی های زنان بسیار ارزشمند و کاربردی می باشد.

شرایط انجام تست پاپ اسمیر

شروع انجام پاپ اسمیر در تمام خانمهای متاهل و دارای روابط جنسی از سن 21 سالگی و یا سه سال پس از شروع رابطه جنسی ، بصورت سالیانه توصیه می شود.

آزمایش پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر یکی از مهمترین و ساده ترین روشهای بررسی سلامت سیستم تناسلی در بانوان می باشد که بوسیله آن می توان از وضعیت سلامت دهانه رحم مطمئن شد.

آمنیوسنتز

بهترین زمان انجام امنیوسنتز در سه ماههٔ دوم بارداری میباشد( 18-15هفتگی ). آمنیوسنتز برای همه مادران باردار توصیه نمیشود .

هیدرو سونوگرافی چیست ؟

هیدروسونوگرافی جهت بررسی اندومتر در موارد ناباروری یا سقط مکرربرای تشخیص چسبندگی ها ی داخل رحم ، پولیپ ، فیبروم ،ناهنجاری رحمی .به کار می رود.در این موارد هیدرو سونو گرافی بهتر از سونوگرافی واژینال است.

هیسترو سالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم

هیستروسالپنگو گرافی،اولین وساده ترین روش جهت بررسی حفره رحم و بررسی باز بودن لوله هاست.

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین