منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمیفریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای رحم
سرطان رحم

در صورتی که سرطان رحم در مراحل اولیه تشخیص داده شود ، بیماری محدود به رحم بوده و قابل درمان می باشد، اما در صورت سرایت به سایر اعضای بدن ، مراحل درمان مشکلتر خواهد بود.

رحم سپتوم دار

شایعترین ناهنجاری مادرزادی رحم ، رحم سپتوم دار است و شایعترین عارضه رحم سپتوم دار، سقط مکرر می باشد. معمولا سقط در سه ماهه دوم رخ میدهد.

چسبندگی رحم

لایه داخلی رحم یا همان بافت اندومتر نقش بسیار مهمی در لانه گزینی و باروری دارد و هرگونه اسیب به اندومتر می تواند باروری زنان را تحت تأثیر قرار دهد.

رحم تک شاخ

رحم تک شاخ درعکس رنگی رحم و یا لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی تشخیص داده می شود. در رحم تک شاخ یک لوله دیده می شود و فضای رحم در برخی موارد کوچکتر است.

رحم دو شاخ

خانمهایی که با وجود رحم دوشاخ باردار می شوند ممکن است دوران بارداری طبیعی و بدون هیچ مشکلی داشته باشند اما برخی ممکن است به عوارضی دچار شوند.

ناهنجاری های مادرزادی رحم

ناهنجاری های مادرزادی رحم ممکن است باعث سقط مکرر ، زایمان زودرس و مشکلاتی در بارداری شوند که توسط جراح و فوق تخصص زنان و نازایی اصلاح و ترمیم می شوند

درمان جراحی فیبروم رحم

میومکتومی با هیستروسکوپ روش ارجح برای فیبرومهای داخل حفره رحم قرار می باشد . در این روش با رزکتوسکوپ کل فیبروم از داخل حفره رحم خارج می شود.

درمان قطعی پولیپ رحم

بهترین و دقیق ترین و روش استاندارد جهت برداشتن پولیپ داخل حفره رحم ، استفاده از هیستروسکوپی است که تعیین محل دقیق پولیپ زیر دید مستقیم را فراهم میکند.

تشخیص و درمان فیبروم رحم

در مواردی که علایم بیمار به دارو پاسخ ندهد و مواردی که سایز وموقعیت فیبروم و شرایط باروری بیمارایجاب کند از روشهای جراحی استفاده میشود.

فیبروم رحمی ( بخش اول )

فیبروم یا میوم توده ای است که از بافت عضلانی رحم منشأ میگیرد و ممکن است به سمت داخل و یا خارج رحم گسترش پیدا کند.

پولیپ رحم

پولیپها میتوانند بدون علامت نیز باشند ودر طی ارزیابی ناباروری در سونوگرافی ویا هیستروسکوپی کشف شوند ویا در صورتی که از دهانه رحم بیرون زده باشند در حین معاینه دیده شوند.

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین