منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمیجراحی زیبایی و ترمیمینوبت دهی اینترنتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای زنان / عفونت باکتریایی واژن

عفونت باکتریایی واژن

عامل عفونت باکتریایی واژن:

عفونت واژن یا واژینیت یکی ازشایعترین بیماریهای زنان و مشکلات بانوان است.عفونت باکتریایی واژن یا واژینوز باکتریال زمانی اتفاق می افتد که باکتری هایی که به طور طبیعی در واژن وجود دارند ، جای خود را به میکروب عفونت زا می دهند. عامل عفونت باکتریایی ، گاردنلا است و شایعترین شکایت بیماران مبتلا به این عفونت ، بوی بد واژن می باشد.

علایم عفونت باکتریایی واژن :

تشخیص عفونت میکروبی واژن:

تشخیص عفونت میکروبی واژن معمولا با علایم بالینی و معاینه با اسپکولوم صورت میگیرد.عفونت باکتریایی واژن با یک کشت ساده واژینال قابل تشخیص است. برای این کار پزشک متخصص زنان ، یک سواب را وارد واژنتان کرده و نمونه ای از ترشحات واژن جمع آوری می کند تا در آزمایشگاه در زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار گیرد.

درمان قطعی بوی بد واژن :

تشخیص دقیق نوع عفونت در درمان صحیح و مناسب بسیار اهمیت دارد . عفونت باکتریایی واژن گاهی اوقات به صورت خود به خود از بین می رود. اما بهتر است درمان انجام شود.جهت درمان بوی نامطبوع واژن میتوان در کنار درمان دارویی از ژلهای بهداشتی مناسب استفاده کرد. گاهی عفونت قارچی همزمان با عفونت میکروبی وجود دارد و بیمار علایم هر دو عفونت را نشان می دهد. در این موارد لازم است درمان ترکیبی انجام شود.

پیشگیری از عفونت باکتریایی واژن :

میکروب عامل بوی بد واژن ، از طریق رابطه جنسی منتقل نمی شود. بنابراین استفاده از کاندوم در پیشگیری از عفونت باکتریایی واژن به تنهایی مؤثر نیست مگر اینکه عفونت میکروبی واژن ، همزمان وجود داشته باشد .

عفونت باکتریایی در بارداری:

عفونت باکتریایی واژن در بارداری شایع است و احتمالا ناشی از برخی شرایط مانند تغییرات هورمونی دوران بارداری می باشد.عفونت باکتریال در بارداری باعث بوی بد واژن و ترشحات رقیق و حجیم میشود.اگر عفونت باکتریایی واژن در بارداری درمان نشود، علایم واژینیت باقی مانده و ممکن است منجر به زایمان زودرس شده یا به تولد نوزاد با وزن کم منتهی گردد.بنابراین در صورت داشتن چنین ترشحات حجیم و بد بویی حتما باید با پزشک متخصص زنان خود مطرح کرده و تحت درمان قرار گیرید. اگر در سه ماهه اول بارداری هستید، پزشک متخصص زنان شما ممکن است برای درمان واژینیت باکتریایی تا سه ماهه دوم صبر کند و بعد دارو تجویز کند چون برخی داروها در سه ماهه اول بارداری بهتر است مصرف نشوند.

ادامه مطلب در بخش دوم

در صورتی که با عفونت های مکرر و مقاوم به درمان واژن مواجه هستید می توانید با دکتر منصوره پژمان منش جراح و مخصص زنان زایمان اصفهان و فوق تخصص نازایی ، مشاوره و تحت درمان قرار گیرید. جهت رزرو نوبت مطب ، از طریق صفحه اصلی سایت اقدام فرمایید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

عوارض بارداری در سن بالاعوارض بارداری در سن بالا

با افزایش سن هم قدرت باروری کمتر شده و هم احتمال ناهنجاری کروموزومی بیشتر می شود. علاوه بر آن سن بالای پدر هم در باروری مهم است. با افزایش سن پدر ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین