منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
فریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / اعمال جراحی / لاپاراسکوپی در درمان نازایی

لاپاراسکوپی در درمان نازایی

لاپاراسکوپی جهت درمان ناباروری :

امروزه لاپاراسکوپی بعنوان یک روش تشخیصی و درمانی کم تهاجمی در کنار سایر روشهای کمک باروری در درمان زوجهای نابارور اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و پزشکان فوق تخصصی ناباروری و آی وی اف ، بخوبی و با مهارت از لاپاراسکوپی در روند درمان بیماران خود استفاده میکنند .در واقع پزشک متخصص نازایی با رویکردی هدفمند جهت حفظ باروری و حفظ عملکرد سیستم تولید مثل خانم ، جراحی لاپاراسکوپی را مورد استفاده قرار می دهد. در مواردی که ناباروری زنان در اثر التهاب لگنی و چسبندگی ایجاد شده باشد ، جراحی لاپاراسکوپی باعث بهبود عملکرد اعضای تولید مثلی مخصوصا تخمدان و لوله ها شده و در روند درمان ناباروری ، مخصوصا نازایی با علت ناشناخته بسیار کارامد و مؤثر می باشد.

1- تخمدان پلی کیستیک :

تعدادی از خانمهای مبتلا به PCO شدید ممکن است به داروهای تحریک تخمدان بسیار مقاوم بوده و اصلا به دارو پاسخ ندهند . و یا ممکن است مصرف داروهای تحریک تخمک گذاری حتی با دوز کم هم بدلیل ایجاد سندرم OHSS برای انها خطرناک باشد . در این موارد متخصص نازایی به کمک لاپاراسکوپی ، اقدام به جهت سوزاندن و از بین بردن تعدادی از این کیستهای ریز میکند . کوتر تخمدان باعث بهبود پاسخ دهی به دارو ، تنظیم اختلالات هورمونی ، کاهش هورمون تستوسترون ، بازگشت تخمک گذاری و نیز تنطیم سیکل قاعدگی در بسیاری موارد میشود.

2- اندومتریوز:

لاپاراسکوپی روش استاندارد تشخیص اندومتریوز و چسبندگی است.جراحی شامل برداشتن و سوزاندن نقاط اندومتریوز بدون آسیب به ارگانهای مجاورو همچنین برداشتن کامل جدار کیست اندومتریوما ( کیست شکلاتی ) است. جراحی لاپاراسکوپیک اندومتریوز علاوه بر کاهش میزان عود کیستهای اندومتریوما ، از عود دردهای لگنی و دیس منوره ( درد های لگنی شدید هنگام پریود یا همان دیس منوره ) کاسته و در زنانی که از قبل دچار ناباروری و یا کاهش باروری بوده اند ، احتمال حاملگی خودبخود را افزایش می دهد.

3- جراحی بازکردن لوله ها:

انسداد لوله ها در مرحله اول با عکس رنگی رحم یا هیستروسالپنگوگرافی تشخیص داده میشود.درصورتی که انسداد لوله نسبی باشد با عبور ماده رنگی و یا با عمل فیمبریوپلاستی میتوان اقدام به باز کردن لوله ها کرد. همچنین در صورتی که اندومتریوز باعث چسبندگی لوله های فالوپ شده باشد میتوان با رفع چسبندگی ها از طریق لاپاراسکوپی عملکرد و تحرک لوله ها را به حالت طبیعی بازگرداند. درمواردی که انسداد کامل انتهای لوله و هیدروسالپنکس شدید وجود داشته باشد ، پزشک فوق تخصص نازایی قبل از اقدام به آی وی اف برای بیمار، باید اقدام به برداشتن کامل لوله کند. زیرا نمای سوسیسی شکل لوله نشانه تجمع مواد چرکی و ... است که در صورت باروری ، برای جنین سمی بوده و مانع لانه گزینی جنین در رحم و آی وی اف ناموفق میگردد.

4 - کاشت جنین :

در مواردی که به علت مشکلات دهانه رحم امکان انتقال جنین از طریق واژن نباشد ، میتوان عمل GIFT ( اتنقال گامت به داخل لوله ) و ZIFT ( انتقال جنین به داخل لوله ) را از طریق لاپاراسکوپ انجام داد.همچنین گاهی بجای تخمک گیری از طریق واژن با هدایت سونوگرافی ، برداشت تخمک با لاپاراسکوپ انجام میشود.
در مورادی که به علت چسبندگی های شدید امکان جراحی درمانی وجود نداشته باشد ، بنا به تشخیص پزشک متخصص نازایی ، میتوان از روشهای کمک باروری مثل آی وی اف جهت بارداری استفاده کرد.

لاپاراسکوپی زنان در اصفهان:

لاپاراسکوپی یکی از روشهای مهم تشخیص علل نازایی و در عین حال درمان علل شناسایی شده ناباروری می باشد. در اصفهان نیز پزشکان فوق تخصص نازایی و آی وی اف ، با بهره گیری از بهترین امکانات و در بهترین بیمارستانها و مراکز نازایی ، در کنار سایر درمانهای ناباروری ، از لاپاراسکوپی در جهت بهبود وضعیت باروری زوجهای نابارور استفاده می کنند. در بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان نیز جراحی لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی زنان توسط بهترین پزشکان فوق تخصص ناباروری انجام می شود.

دکتر منصوره پژمان منش متخصص و جراح زنان و زیبایی ، فوق تخصص ناباروری ، IVF و لاپاراسکوپی اصفهان ، با سابقه بیش از ده سال فعالیت در زمینه درمان نازایی و لاپاراسکوپی ، یکی از بهترین پزشکان فوق تخصص نازایی و تعیین جنسیت در اصفهان می باشند . نوبت اینترنتی از طریق مراجعه به صفحه اصلی سایت.

شماره های تماس :03136206186
09383657786

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض بارداری در سن بالاعوارض بارداری در سن بالا

با افزایش سن هم قدرت باروری کمتر شده و هم احتمال ناهنجاری کروموزومی بیشتر می شود. علاوه بر آن سن بالای پدر هم در باروری مهم است. با افزایش سن پدر ... ادامه مطلب

سندرم پیش از قاعدگیسندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی معمولا در افرادی که تخمک گذاری و سیکل های منظمی دارند ایجاد می شود. علایم سندرم پیش از قاعدگی در حدود دو هفته قبل از شروع پریود ... ادامه مطلب

انواع جفتانواع جفت

در صورتی که محل اتصال جفت به برش قبلی سزارین باشد که باعث چسبندگی جفت می شود ، ممکن است دچار خونریزی در طول بارداری شده و یا موقع زایمان ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین