منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمیجراحی زیبایی و ترمیمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای رحم / درمان جراحی فیبروم رحم

درمان جراحی فیبروم رحم

جراحی میوم رحم :

میوم رحم یکی از بیماریهای شایع رحم است که در بسیاری موارد بدون علامت بوده و حتی ممکن است فرد از وجود ان بی اطلاع باشد . اما در مواردی که به تشخیص متخصص و جراح زنان ، نیاز به درمان دارد ، درمان بصورت انتظاری ، درمان دارویی یا علامتی و جراحی انجام می شود.در مواردی که علایم بیمار به دارو پاسخ ندهد و مواردی که سایز وموقعیت فیبروم و شرایط باروری بیمار ایجاب کند از روشهای جراحی استفاده میشود. بهتر است قبل ازجراحی میوم رحم ، کم خونی بیمار را درمان کرد.

جراحی میوم رحمی در چه مواردی انجام میشود؟

انواع روشهای جراحی میوم رحم:

1- میومکتومی :

جراحی خارج کردن میوم یا میومکتومی به چند روش انجام می شود. میومکتومی به روش لاپاراتومی ( جراحی باز ) و لاپاراسکوپی ( جراحی بسته یا لیزری ) ، برای فیبروم های داخل عضله رحم ( اینترامورال ) و میوم های خارج رحم که روی رحم قرار دارند ( ساب سروزال ) انجام می شود. در این روش میوم از بافت رحم جدا شده و رحم ترمیم می شود.تمام سعی جراح زنان براین است که رحم حفظ شده و باروری شخص در آینده مختل نشود.میومکتومی از طریق هیستروسکوپی روش ارجح برای فیبرومهای داخل حفره رحم ( زیر مخاطی ) می باشد . دراین روش جراح زنان ، از طریق واژن با هیستروسکوپ وارد فضای رحم شده و با رزکتوسکوپ ، فیبروم را خارج می کند .

2- خارج کردن رحم ( هیسترکتومی ):

در مواردی که روشهای دیگر مؤثر نباشند و یا عود مکرراتفاق افتاده ، هیسترکتومی روش قطعی محسوب میشود. در هر جراحی میومکتومی بدلیل احتمال خونریزی غیر قابل کنترل بایستی احتمال هیسترکتومی را با بیمار در میان گذاشت.

3- تخریب اندومتر:

تخریب اندومتر درافرادی که تمایلی به بارداری در آینده ندارند با یا بدون میومکتومی انجام میشود وبا سوزاندن مخاط اندومتربه کاهش خونریزی کمک میکنند.

4- آمبولیزاسیون شریان رحمی :

آمبولیزاسیون شریان رحمی ، روشی کم تهاجمی جهت درمان قطعی فیبروم می باشد که با ایجاد لخته در عروق رحمی خونرسانی به میوم را کاهش داده ، باعث کوچک شدن آن میشود و برای افرادی که به هیچ وجه قصد بارداری در آینده را ندارند ممکن است گزینه مناسبی باشد.

بهترین روش جراحی فیبروم رحم :

بهترین روش درمان میوم رحم در همه افراد ، لزوما جراحی نیست . انتخاب بهترین روش جراحی فیبروم ، بستگی به سن فرد ، وضعیت باروری فرد ، موقعیت و محل میوم ، سایز فیبروم و صلاحدید پزشک معالج شما دارد. اگر شما هم دچار فیبروم رحم هستید می توانید با انتخاب متخصص و جراح زنان ماهر ، از روش درمان خود مطمئن باشید. بهترین جراح زنان کسی است که علاوه بر توان علمی بالا درتشخیص دقیق و انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه درمان ، دقت و ظرافت لازم در عمل جراحی را دارا باشد.

احتمال عوارض وعود بعد ازلاپاراتومی بیشتر است یا لاپاراسکوپی؟

میوم رحم حتی پس از برداشتن فیبروم به روش جراحی در 10-25% موارد عود میکند که مربوط به رشد جدید فیبروم و یا برداشتن ناکامل میوم در طی جراحی باشد. در تحقیقات متعدد میزان عود ارتباطی به روش جراحی نداشته است. چسبندگی عارضه هر عمل جراحی از جمله میومکتومی است که هم در لاپاراسکوپی و هم در جراحی باز دیده میشودولی میتوان با استفاده از موادی میزان چسبندگی را کاهش داد.

دکتر منصوره پژمان منش متخصص و جراح زنان ، فوق تخصص ناباروری و آی وی اف اصفهان ، یکی از بهترین پزشکان جراح زنان در کلیه اعمال جراحی زنان ، زیبایی ، لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی در بیمارستان میلاد اصفهان می باشند. شما عزیزان می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
03136206186
09383657786

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین