منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمیجراحی زیبایی و ترمیمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بارداری / بارداری ناخواسته

بارداری ناخواسته

بارداری ناخواسته یکی از مسائلی است که در زندگی بسیاری از زوجین ممکن است پیش آید. وقوع حاملگی ناخواسته به هر دلیل که باشد ، خانواده و زوجین را دچار تنش کرده و وادار به گرفتن تصمیمهای عجولانه می‌کند .این تصمیم گیری‌های عجولانه عوارض ناخواسته و نیز پشیمانی به دنبال دارد. چه بسا زوج‌هایی که با وجود نداشتن شرایط بچه دار شدن ، کودک شان را به دنیا آورده و او را بهترین اتفاق زندگی خود دانسته اند اما به هر حال مسئولیت سنگین پدر و مادر شدن و وظیفه خطیر پرورش و تربیت فرزند ، ایجاب می کند که زوجها با برنامه ریزی قبلی ، فرزندی را بدنیا بیاورند و تا حد امکان از وقوع بارداری ناخواسته جلوگیری کنند.

علل حاملگی ناخواسته :

اکثر خانها از حاملگی ناخواسته خود در مراحل اولیه اطلاعی ندارند و با بروز اولین علایم بارداری ، و حالات خاصی که پیدا می کنند به حاملگی مشکوک می شوند.علل حاملگی ناخواسته شامل :

1- استفاده نکردن از روش پیشگیری مناسب :

برخی از زوجها به فرض اینکه بارداری اتفاق نمی افتد و یا احتمال ان را کم می دانند از هیچ روش جلوگیری استفاده نمی کنند. حاملگی ناخواسته در در دوران شیردهی و یا خانمهایی که دچار تنبلی تخمدان هستند و یا افرادی که در بارداری قبلی خود تاخیر باروری داشته اند بیشتر رخ می دهد.همچنین برخی زوجها از روشهای جلوگیری از بارداری و سیستم تولید مثلی خود اطلاع کافی ندارند که در این موارد با دسترسی راحت و آسان به سایتها و همچنین مشاوره با یک متخصص زنان و زایمان خوب ، حاملگی ناخواسته به راحتی قابل پیشگیری است.

2- شکست روش جلوگیری از بارداری :

برخي از زوجين با وجود استفاده صحيح از روش پيشگيری دچار بارداری ناخواسته می‌شوند و چون از درست بودن نحوه استفاده ، اطمينان داشتند ، از روشهای اورژانسی استفاده نکرده اند .زوجها باید از میزان شکست روشهای مختلف ( مانند کاندوم و حتی قرص ضد بارداری در مواردی که بصورت نادرست استفاده می شوند ) و نیز روشهای اورژانسی که گاهی لازم است در موارد شک به روش اصلی استفاده شوند اگاهی داشته باشند . گاهی مصرف بعضی داروها که با قرصهای ضد بارداری تداخل دارند باعث کاهش اثر قرص می شود و بارداری ناخواسته اتفاق می افتد . حتما متخصص زنان خود را در مورد داروهایی که مصرف می کنید مطلع سازید .

3- استفاده نادرست از روش جلوگیری از بارداری :

همه خانمهایی که از قرصهای ضد بارداری استفاده می کنند باید نحوه صحیح مصرف قرصهای ضد بارداری را از پزشک متخصص زنان خود اموزش ببینند و در صورت فراموش کردن قرص به یک روش مکمل دسترسی داشته باشند تا دچار حاملگی ناخواسته و بدون برنامه ریزی نشوند.

بارداری ناخواسته در دوران عقد و یا نامزدی :

برخی از بانوان و دختران مجرد بر این تصور هستند که داشتن رابطه جنسی بدون دخول ، باعث بارداری نمی شود . حقیقت این است که پرده بکارت سالم هم مانعی برای ورود اسپرم به واژن نمی باشد و داشتن روش پیشگیری از بارداری حتی در این شرایط هم الزامی است.در این دوران بدلیل نداشتن اطلاعات لازم احتمال وقوع حاملگی ناخواسته زیاد است . توصیه میکنیم از راهنمایی و مشاوره یک متخصص زنان خوب کمک بگیرید.

در مورد پیشگیری و عوارض بارداری ناخواسته ، مقاله بعد را مطالعه فرمایید.

دکتر منصوره پژمان منش یکی از بهترین پزشکان جراح و متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص ناباروری اصفهان هستند که شما عزیزان می توانید در زمینه مشاوره ، روشهای پیشگیری از بارداری و درمان بیماریهای زنان و ناباروری و تعیین جنسیت از راهنمایی ایشان بهره بگیرید.
شماره های تماس : 03136206186
09383657786

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

تنگ کردن واژنتنگ کردن واژن

انواع جراحی هایی که توسط جراح زنان و زیبایی بر روی پرینه و واژن انجام می شود همیشه جنبه زیبایی ندارند و بعضی از انها جنبه درمانی دارند. ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین