منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمیدرمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنین

درد حین رابطه جنسی

دیس پارونی :

برخی خانمها در هنگام رابطه جنسی و دخول دچار درد غیر طبیعی می شوند و به علت دردناک بودن سکس قادر به برقراری رابطه زناشویی با همسر خود نیستند.به درد حین نزدیکی ، دیس پارونی گفته می شود.این درد ممکن است در ابتدای ازدواج و اولین رابطه جنسی وجود داشته باشد و منجر به واژینیسموس شود و یا در طول زندگی و بعد از سالها ایجاد شود. سکس دردناک عللی دارد که با مراجعه به متخصص زنان ، پس از مشاوره و معاینه تشخیص داده شده و قابل درمان می باشد.

علل سکس دردناک یا دیس پارونی :

1- عفونت واژن :

انواع عفونت های واژن یا واژینیت با تحریک مخاط واژن ، باعث مقاربت دردناک می شوند. مهمترین این عفونتها ، عفونت قارچی یا کاندیدای واژن است که باعث خارش ، قرمزی و تورم مخاط واژن و ناحیه پرینه شده و با ترشحات پنیری همراه است. عفونت میکروبی واژن هم با ایجاد التهاب دهانه رحم باعث درد درهنگام دخول عمیق یا دیس پارونی می شود.

2- بیماری اندومتریوز :

اندومتریوز به رشد بافت جدار داخلی رحم در خارج از رحم گفته می شود. نقاط التهابی اندومتریوز در هرجایی مانند لگن ، تخمدانها ، پشت مثانه ، روی روده ها و حتی درفضای پشت رحم و دهانه رحم میتواند رشد کرده و باعث دیس منوره ( دردهای لگنی شدید هنگام پریود ) و دیس پارونی ( درد موقع نزدیکی ) شود. همچنین کیست شکلاتی تخمدان هم باعث درد موقع رابطه جنسی می شود.

3- وولودینیا :

تحریک و حساسیت بیش از حد اعصاب ظریف ناحیه پرینه و مدخل واژن که باعث ایجاد مقاربت دردناک در ابتدای نزدیکی وهنگام ورود به واژن می شود.

4- زگیل و تب خال تناسلی :

ضایعات فعال تب خال تناسلی که بصورت تاولهای آبکی ریز و گاها بصورت جوشهای چرکی در ناحیه تناسلی و اطراف واژن و مقعد بروز می کنند ، باعث رابطه جنسی و سکس دردناک می شوند. ضایعات زگیل تناسلی هم در صورت تعداد زیاد در مدخل واژن ممکن است ایجاد درد در رابطه زناشویی کنند.

5- پرتو درمانی :

پرتو درمانی در ناحیه لگن جهت درمان بیماریهای بدخیم این ناحیه ، بعلت سفت و غیر قابل انعطاف شدن بافت ناحیه واژن و پرینه و نیز فیبروز و خشکی واژن ، باعث سکس دردناک می شود.

6- جراحی ناحیه تناسلی و یا بخیه اپی زیوتومی زایمان :

بعضی از خانمها در مدخل ورودی واژن ، بافت اضافه یا به اصطلاح گوشت اضافه ای دارند که بعلت جراحی ناحیه پرینه و یا بخیه اپی زیوتومی زایمان ایجاد شده و باعث مقاربت دردناک درآنها شده است.

7- نداشتن رضایت در مورد ناحیه تناسلی :

بانوانی که به هر دلیل مثلا بزرگ بودن لابیاها ، اتروفی پرینه و .... نسبت به ناحیه تناسلی خود احساس رضایت ندارند ، ممکن است دچار درد حین مقاربت شوند.

8- خشکی واژن در دوران یائسگی یا در اثر کاهش میل جنسی :

کاهش رطوبت واژن در اثر کاهش هورمون استروژن و یا کاهش میل جنسی باعث خشکی واژن و نزدیکی دردناک می شود.

9- زخم دهانه رحم
10-عوارض برخی داروها
11- استرس ناشی از بارداری ناخواسته
12- خستگی و افسردگی
13- آماده نبودن خانم برای ایجاد رابطه جنسی
14- مشکلات پرده بکارت
15- عفونت های جنسی : مانند تریکوموناز ، سوزاک و..

بهترین درمان سکس دردناک :

بانوانی که دچارمشکل سکس دردناک هستند در مرحله اول باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و مشکل خود را مطرح کنند. بسیاری از این افراد ممکن است سالها با همسر خود رابطه جنسی کامل و رضایت بخشی برقرار نکرده باشند و حتی از شدت ترس و درد موقع نزدیکی ، از باردار شدن هم چشم پوشی کرده و یا حتی از معاینه ساده زنان هم واهمه داشته باشند و برای تست پاپ اسمیر هم تابحال مراجعه نکرده باشند . متخصص زنان در ابتدا با گرفتن شرح حال کامل ، مشکل را ارزیابی و علل ان را شناسایی میکند. درمان قطعی دخول دردناک بستگی به عامل آن دارد و در اکثر موارد قابل درمان است.

مشاوره با متخصص زنان در اصفهان :

در صورتی که شما هم با مشکلاتی در رابطه جنسی خود مواجه هستید ( مثل سکس دردناک و...) که برقراری رابطه زناشویی را برای شما و همسرتان ناخوشایند کرده ، این مساله را بدون هیچ خجالتی با بهترین دکتر متخصص زنانی که میشناسید در میان بگذارید. شما بانوی عزیز میتوانید با مراجعه به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش ، فوق تخصص زنان ، زیبایی و نازایی از مشاوره و ارایه بهترین راهکارهای درمانی لازم در زمینه روابط جنسی و زیبایی زنان بهره مند شوید. نوبت انلاین از صفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد.
شماره تماس جهت هماهنگی : 03136206186
09383657786

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مریم گ [ 1399-06-02 ]
خانم دکتر شما بی نظیرید. با مشاوره ای که بهم دادین مشکل من و همسرم حل شد.دیگه ترس و درد موقع نزدیکی ندارم.از لطف شما ممنون

مینا ت [ 1399-05-03 ]
خانم دکتر پزمان منش عزیز.با روش درمانی که شما برای خشکی واژنم انجام دادین مشکلم حل شد. کربوکسی تراپی خیلی خوب بود.

س ک [ 1399-05-03 ]
شما لابیاپلاستی را به چه روشی انجام میدین؟ از چند نفر سراغ یه دکتر جراح زیبایی زنان را گرفتم گفتن شما تو اصفهان کارتون خوبه.

مینا ت [ 1399-05-03 ]
خانم دکتر پزمان منش عزیز.با روش درمانی که شما برای خشکی واژنم انجام دادین مشکلم حل شد. کربوکسی تراپی خیلی خوب بود.

مینا ت [ 1399-05-03 ]
خانم دکتر پزمان منش عزیز.با روش درمانی که شما برای خشکی واژنم انجام دادین مشکلم حل شد. کربوکسی تراپی خیلی خوب بود.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

عوارض آبله مرغان در بارداریعوارض آبله مرغان در بارداری

ابتلا مادر باردار به ابله مرغان در تمام موارد باعث ابتلا جنین نمی شود و احتمال درگیری جنین بستگی به سن حاملگی مادر در زمان تماس با ابله مرغان دارد. ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین