منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
فریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمی

سونوگرافی پستان

سونوگرافی پستان یک روش حساس و غیر تهاجمی است که بطور رایج برای بررسی برخی ازعلایم سرطان پستان بویژه در خانمهای جوان که بافت سینه آنها متراکم تراست به کار میرود . در واقع سونوگرافی رایج ترین روش برای بررسی مشکلات پستان است و دقت آن مستلزم وجود سونوگرافیست مجرب می باشد .

بهترین زمان سونوگرافی پستان :

سونوگرافی سینه در هر سنی قابل انجام است و بدلیل نداشتن اشعه انجام آن در بارداری ( در صورت لزوم ) و شیردهی مانعی ندارد. سونوگرافی ازهر دو سینه و معمولا با بررسی زیر بغل انجام میشود و برای غربالگری روتین استفاده نمیشود. بهترین زمان انجام سونوگرافی پستان پس از اتمام دوره پریود می باشد.

سونوگرافی پستان در چه مواردی انجام میشود؟

1- برای بررسی توده های قابل لمس :

سونوگرافی سینه برای بررسی توده پستان مشکوکی که در معاینه لمس میشوند بکار میرود. شایعترین توده های سینه در خانمها از نوع فیبروادنوم پستان و بیماری فیبرو کیستیک پستان هستند که ممکن است با درد پستان همراه باشند .

2- برای ارزیابی دقیق تر یافته های ماموگرافی :

گاهی نتیجه ماموگرافی مبهم گزارش میشود مخصوصا در مواردی که بافت سینه متراکم بوده وضایعات زیرین به خوبی قابل تشخیص نباشند . در این موارد سونوگرافی سینه بعنوان روش تکمیلی کاربرد دارد.

3- وجود توده در افراد زیر 30 سال:

سونوگرافی سینه بهترین روش تشخیص نوع توده درخانمهای جوان است. سونوگرافی در هرسنی میتواند انجام شود حتی در دختران نوجوان که در سینه خود توده ای لمس میکنند.

4- ارزیابی بافت پستان در دوران بارداری و شیردهی:

در دوران شیردهی ممکن است مشکلاتی ایجاد شود که نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد. ازجمله ورم و قرمزی پستان. سونوگرافی سینه بهترین روش تشخیص ضایعات التهابی و آبسه پستان و افتراق ماستیت از آبسه در دوران شیردهی می باشد.بدلیل اینکه اشعه ندارد در بارداری کاملا بی خطر می باشد.

5- بیوپسی ضایعات مشکوک :

گاهی برای تشخیص قطعی نیاز به نمونه برداری از توده است . برای توده های غیر قابل لمس و یا عمقی ، بیوپسی سوزنی تحت گاید سونوگرافی انجام میشود.با استفاده از سونوگرافی پستان ، میزان دقت نمونه برداری افزایش و نتایج منفی کاذب کاهش می یابد.

6- تشخیص کیست پستان :

سونوگرافی سینه بهترین روش تشخیص کیست پستان است. درمعاینه سینه و لمس نمیتوان تشخیص دا د که آیا توده لمس شده کیست است یا توده توپر؟ و سونوگرافی دراین موارد بسیار کمک کننده است.

7- تخلیه کیست سینه

8- در گروه پرخطربرای بررسی بیشتر

سونوگرافی بهتر است یا ماموگرافی؟

انتخاب سونوگرافی یا ماموگرافی برای بیمار با توجه به شرایط و با نظر پزشک متخصص تعیین میشود. تفاوت سونوگرافی با ماموگرافی به پارامترهای مختلفی مربوط می شود.حساسیت و دقت ماموگرافی به سن بیمار، تراکم پستان ، هورمون درمانی و اندازه و محل تومور بستگی دارد.سونوگرافی پستان بهترین روش برای تمایز ضایعات خوش خیم از ضایعات بدخیم که در ماموگرافی مشخص شده اند وهمچنین بهترین روش افتراق توده های توپر از کیست پستان می باشد.گاهی بیماران در معاینه پستان متوجه توده ای میشوند اما در معاینه توسط پزشک وحتی ماموگرافی قابل شناسایی نیست که سونوگرافی در این موارد کمک کننده است.سونوگرافی رسوب کلسیم را تشخیص نمیدهد و در بررسی پستانهای بزرگ و پرچربی به اندازه ماموگرافی کارایی ندارد. در خانمهای جوان که بافت سینه انها متراکم تر است حساسیت و دقت ماموگرافی کمتراز زنان مسنی است که معمولا پستانهای نرمی دارند و سونوگرافی سینه برای آنها ارجح است.

بهترین سونوگرافی پستان دراصفهان :

سونوگرافی حساسیت بالایی در تشخیص توده و کیست پستان دارد اما دقت تشخیص ان بستگی به دقت سونوگرافیست دارد. معمولا زمانی که خانمها درگیرهر یک ازمشکلات و علایم پستان می شوند و به متخصص زنان مراجعه میکنند بعد از شرح حال و معاینه توسط پزشک ، بنا به صلاحدید متخصص ، سونوگرافی پستان و یا ماموگرافی درخواست می شود . طبیعتا همه بانوان ، نگران سلامتی خود و مخصوصا سلامتی بافت پستان خود هستند و در این مورد ترجیح می دهند به بهترین جراح ومتخصص زنان اصفهان مراجعه کنند . جهت انجام بهترین سونوگرافی پستان در اصفهان ، متخصص زنان به شما بهترین مراکز سونوگرافی سینه در اصفهان را معرفی خواهند کرد.

بانوان عزیز : در صورتی که با هریک از علایم و مشکلات پستان مواجه هستید ، جهت ارزیابی سلامت پستان خود و معاینه سینه و غربالگری ها ، می توانید به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش ، بهترین جراح و متخصص زنان اصفهان ، فوق تخصص زنان ، نازایی و زیبایی مراجعه فرمایید.
تلفن تماس : 03136206186 09383657786

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

لابیاپلاستیلابیاپلاستی

لابیاپلاستی بصورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام میشود و اگر توسط جراح زنان و زیبایی ماهردر کلینیک یا مطب معتبر انجام شود، کاملا بی خطر خواهد بود ... ادامه مطلب

علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین