منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیجراحی زیبایی و ترمیمیدرمان قطعی خونریزی رحمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای زنان / قاعدگی دردناک یا دیس منوره

قاعدگی دردناک یا دیس منوره

دیس منوره و درد لگن :

درد قاعدگی یا دیس منوره اختلال شایعی است که حدود 60 درصد خانمها در سنین باروری و قاعدگی دچار ان می شوند. دیس منوره در واقع ، درد لگنی است که بطور سیکلیک و دوره ای ایجاد می شود و به دو صورت اولیه و ثانویه وجود دارد. قاعدگی دردناک یکی از معضلات شایع خانمهاست که گاهی باعث ایجاد اختلال در فعالیت روزانه و زندگی فرد و مراجعه زنان و دختران جوان به متخصص زنان می شود.

انواع درد قاعدگی یا دیس منوره :

1- دیس منوره اولیه :

دیس منوره اولیه ، درد قاعدگی بدون هیچ مشکل زمینه ای در لگن ، رخ می دهد . دیس منوره یا قاعدگی دردناک اولیه ، معمولا در عرض 2-1 سال اول بعد از بلوغ و شروع پریود ، بروز می کند و با سیکلهای تخمک گذاری همراه است. این اختلال در دختران و زنان جوان رخ می دهد اما گاهی تا دهه پنجم زندگی هم ادامه می یابد.

2- دیس منوره ثانویه :

در دیس منوره یا درد قاعدگی ثانویه ، قاعدگی دردناک همراه با پاتولوزی زمینه ای در لگن بوجود می اید . دیس منوره ثانویه سالها بعد از بلوغ ایجاد شده و معمولا در سیکلهای بدون تخمک گذاری دیده می شود. اندومتریوز نیز یکی از علل مهم و شایع دیس منوره در خانمها و دختران جوان می باشد که نیاز به تشخیص دقیق دارد. همچنین عفونت های جنسی می توانند باعث دیسمنوره شوند.

علت دیس منوره اولیه:

علت دیس منوره اولیه ، افزایش تولید هورمونهایی است که در طی قاعدگی تولید شده و منجر به انقباض رحم بصورت دوره ای می شود. افزایش انقباض رحم همراه با کاهش جریان خون رحم و ایجاد حساسیت دراعصاب ناحیه لگن ، باعث ایجاد درد قاعدگی می شوند.

علایم دیس منوره اولیه :

درد ناشی از دیس منوره اولیه معمولا چند ساعت قبل یا درست بعد از شروع سیکل قاعدگی اغاز می شود و ممکن است 72-48 ساعت به طول می انجامد. درد قاعدگی و دیس منوره اولیه در ناحیه زیر شکم و گودی کمربا انتشار به ناحیه قدام ران شروع شده و با تهوع استفراغ و اسهال ممکن است همراه باشد. درد دیس منوره بصورت کولیکی بوده و با ماساژ شکم و یا حرکت بدن بهتر می شود.

تشخیص علل قاعدگی دردناک :

برای تشخیص قاعدگی دردناک یا دیس منوره اولیه ، متخصص زنان و زایمان در مرحله اول پس از گرفتن شرح حال و معاینه لگن ، سونوگرافی لگن برای شما انجام می دهد. سونوگرافی ، بهترین و دردسترس ترین ابزار جهت بررسی مشکلات سیستم تناسلی خانمها از جمله رحم و تخمدان می باشد. با توجه به نتیجه سونوگرافی لگن ، متخصص زنان ، علت دیس منوره را تشخیص می دهد.

بهترین درمان درد قاعدگی :

بهترین و مؤثرترین درمان دیس منوره در هز فرد با فرد دیگر متفتوت است. در درمان قاعدگی دردناک میتوان از درمان ترکیبی استفاده کرد .جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمانهای درد قاعدگی ، به یکی از بهترین متخصصین زنان اصفهان مراجعه فرمایید.

بهترین درمان دیس منوره در اصفهان :

بسیاری از بانوان جهت بررسی و رفع مشکلات زنانگی خود به بهترین متخصص زنان اصفهان مراجعه میکنند. همانطور که گفته شد ، دیس منوره یا قاعدگی دردناک یکی از شایعترین معضلات خانمها در دوران باروری است که باعث مراجعه مکرر دختران جوان و خانمها به پزشکان متخصص زنان اصفهان می شود. جهت انتخاب بهترین درمان دیس منوره ، متخصص زنان بایستی بررسی دقیقی از نظر بیماریها و مشکلات زمینه ای مربوط به رحم و تخمدانها در هر شخص انجام دهد . متخصص زنان پس از ارزیابی دقیق ، بهترین درمان را که عموما ترکیبی از دارو و درمانهای غیر دارویی می باشد جهت کاهش درد قاعدگی در نظر می گیرد.

جهت درمان قطعی دیس منوره و بهترین درمان درد قاعدگی می توانید به کلینیک فوق تخصصی دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان اصفهان ، فوق تخصص نازایی و تعیین جنسیت ، مراجعه فرمایید . تلفن تماس :03136206186
نوبت اینترنتی از اصفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

عوارض آبله مرغان در بارداریعوارض آبله مرغان در بارداری

ابتلا مادر باردار به ابله مرغان در تمام موارد باعث ابتلا جنین نمی شود و احتمال درگیری جنین بستگی به سن حاملگی مادر در زمان تماس با ابله مرغان دارد. ... ادامه مطلب

تنگ کردن واژنتنگ کردن واژن

انواع جراحی هایی که توسط جراح زنان و زیبایی بر روی پرینه و واژن انجام می شود همیشه جنبه زیبایی ندارند و بعضی از انها جنبه درمانی دارند. ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین