منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیجراحی زیبایی و ترمیمیدرمان قطعی خونریزی رحمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بارداری / مراقبت های سه ماهه اول بارداری

مراقبت های سه ماهه اول بارداری

اولین ویزیت دوران بارداری:

اولین جلسه ویزیت دوران بارداری معمولا مهمترین ویزیت شماست که توسط بهترین متخصص زنان و زایمانی که انتخاب کرده اید انجام می شود.اولین ویزیت بهتر است در هفته 7-6 حاملگی صورت گیرد. در اولین ویزیت پزشک شما در مورد وضعیت بارداریها و زایمانهای قبلی ، بیماریها و دارو های خاصی که مصرف میکنید ، سابقه خانوادگی ، میزان فعالیت شما ( درصورت شاغل بودن ) و.... از شما سؤال میکند.

تغذیه در سه ماهه اول حاملگی :

پزشک متخصص زنان شما همچنین درباره بهترین رژیم غذایی ، بایدها و نبایدهای دوران حاملگی و سبک زندگی تان با شما صحبت می کند. پزشک زنان و زایمان معمولا با توجه به نتایج بررسی های اولیه ، نکات و تغییراتی در سبک زندگی را به شما توصیه می کند که تضمین کننده یک بارداری سالم و بی خطر برای شما خواهد بود.
در هر ویزیت ، وزن و فشارخون شما چک می شود

ویتامین های سه ماهه اول حاملگی :

مهمترین ویتامینی که باید در دوران بارداری خود مصرف کنید ، اسید فولیک است که از البته بهتر است قبل از باردار شدن شروع به مصرف آن کنید. توصیه می شود مصرف اسید فولیک از سه ماه قبل از حاملگی شروع شده و در تمام طول مدت بارداری ادامه یابد.

سونوگرافی سه ماهه اول بارداری:

اولین سونوگرافی در هفته 7-6 بارداری جهت تعیین محل ساک حاملگی انجام می شود.در این زمان معمولا جنین و قبل هم رؤیت می شود. سونوگرافی واژینال نسبت به سونوگرافی شکمی دقیق تر بوده و ساک حاملگی را یک هفته زودتر نشان خواهد داد. سقط فراموش شده معمولا در سه ماهه اول تشخیص داده می شود. در صورتی که سونوگرافی نرمال باشد سونوگرافی بعدی که جزو غربالگری مرحله اول محسوب می شود سونوگرافی NT است که در هفته 14-11 حاملگی درخواست می شود.

آزمایشات سه ماهه اول حاملگی :

پس از رؤیت قلب جنین در سونوگرافی و اطمینان از حاملگی زنده ، ازمایشات روتین سه ماهه اول از جمله CBC ( جهت تشخیص کم خونی ) قند خون و تیروئید ، ازمایش ادرار و ....درخواست می شود. در صورتی که پاپ اسمیر قبل از بارداری انجام نشده باشد انجام ان در ویزیت اول توصیه می شود.دکتر زنان با توجه به نتایج آزمایشات ممکن است داروهای دیگری غیر از اسید فولیک تجویز کند. ازمایش انتی بادی ضد سرخجه هم درخواست می شود.

مشکلات سه ماهه اول بارداری :

در اوایل حاملگی با بروز اولین نشانه های بارداری ، مادران باردار ممکن است دچار مشکلاتی شوند که در بعضی موارد لازم است در اسرع وقت به بهترین متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند.

رابطه جنسی در سه ماهه اول حاملگی :

سؤالی که بسیاری از خانمهای باردار از پزشک زنان و زایمان خود می پرسند این است که آیا داشتن رابطه زناشویی در این دوران ایرادی دارد؟ و چه زمانی می توانند رابطه جنسی داشته باشند؟ برای آگاهی و اطلاعات کامل در این زمینه می توانید به مقاله رابطه جنسی در بارداری مراجعه فرمایید.

کلینیک دکتر منصوره پژمان منش از بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان اصفهان و فوق تخصص ناباروری و سقط مکرر ، پذیرای شما عزیزان با بهترین مراقبت های دوران بارداری و مشاوره های لازم در این زمینه می باشند.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

عوارض بارداری در سن بالاعوارض بارداری در سن بالا

با افزایش سن هم قدرت باروری کمتر شده و هم احتمال ناهنجاری کروموزومی بیشتر می شود. علاوه بر آن سن بالای پدر هم در باروری مهم است. با افزایش سن پدر ... ادامه مطلب

شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین