منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
فریز تخمک و جنیندرمان قطعی خونریزی رحمینوبت دهی اینترنتی

درمان کیست تخمدان

انواع کیست تخمدان :

انواع مختلف و متنوعی از کیست های تخمدان وجود دارند .کیست های تخمدان یا ساده هستند و یا کمپلکس و از نظر پاتولوژیک ممکن است خوش خیم و یا بدخیم باشند.

کیست ساده تخمدان :

کیست های ساده تخمدان یا همان کیست های فانکشنال از شایعترین کیست های تخمدان می باشند. این کیست ها در اثر پاره شدن فولیکول در زمان تخمک گذاری و ازاد شدن تخمک ایجاد می شوند . به این شکل که با پاره شدن فولیکول ممکن است مایع در داخل فولیکول تجمع پیدا کرده و باعث رشد ان شود. در مواردی هم ممکن است بدون تخمک گذاری ، فولیکول شروع به رشد کرده وباعث ایجاد کیست ساده تخمدان شود ( در موارد تخمدان پلی کیستیک ) .سایز این کیست ها معمولا از 10-3 سانتی متر متغیر بوده و ماهیت خوش خیمی دارند.

کیست هموراژیک چیست؟

گاهی ممکن است جدار داخلی کیست تخمدان دچار خونریزی و تجمع مایع خونی در داخل کیست شود.در این موارد به انها کیست هموراژیک گفته می شود. کیست هموراژیک تخمدان ممکن است باعث ایجاد درد خفیفی در ناحیه تخمدان شده و معمولا خونریزی بطور خودبخود کنترل می شود. گاهی هم میزان خونریزی بیشتر بوده و فرد درد شدیدتری را احساس می کند . بیمار با درد و یا سایر علایم کیست تخمدان به متخصص زنان مراجعه میکند. بهترین متخصص وجراح زنان ، پس از شرح حال و چک علایم حیاتی و معاینه ، برای شما سونوگرافی لگن انجام میدهد. نمای کیست هموراژیک تخمدان کاملا مشخص بوده و همانند کیست ساده تخمدان ، معمولا خود بخود و یا با دارو برطرف می شود ولی نیاز به پیگیری و مراجعه دارد.

درمان قطعی کیست تخمدان :

همانطور که گفته شد سایز کیست های ساده تخمدان متغیر بوده و معمولا خیلی بزرگ نمی شوند. درمان قطعی کیست ساده تخمدان با دارو و یا بصورت انتظاری ( با جذب خودبخود ) بعد از تقریبا دو ماه انجام می شود.کیست های ساده تخمدان کمتر نیاز به جراحی دارند. از نظر بهترین متخصص و جراح زنان اصفهان ، پس از تشخیص کیست ساده تخمدان در سونوگرافی ، معمولا نیاز به اقدام تشخیصی دیگری نیست و با صلاحدید متخصص زنان ، در بسیاری موارد پیگیری و انجام سونوگرافی مجدد کافی است.

کیست کمپلکس تخمدان :

کیستهای کمپلکس تخمدان یا کیست های پیچیده ، انواعی هستند که مایع داخل انها ساده و شفاف نبوده و یا علاوه بر مایع حاوی اجزا دیگری نیز هستند . کیست کمپلکس تخمدان از نظرماهیت ، نما و شکل با کیست های ساده متفاوت بوده و به کیست پاتولوژیک تخمدان نیز معروفند. کیست شکلاتی تخمدان یکی از این کیستهای کمپلکس است که در مورد این کیست ها در مقاله دیگری بطور مفصل توضیح داده شده است.

بهترین متخصص و جراح زنان اصفهان :

دکتر منصوره پژمان منش از بهترین پزشکان متخصص و جراح زنان در اصفهان می باشند که کلیه اعمال جراحی زنان و زیبایی را با تبحر و ظرافت کامل ، در بهترین بیمارستان فوق تخصصی اصفهان انجام می دهند.شما عزیزان می توانید جهت مشاوره و درمان به کلینیک ایشان مراجعه فرمایید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع جفتانواع جفت

در صورتی که محل اتصال جفت به برش قبلی سزارین باشد که باعث چسبندگی جفت می شود ، ممکن است دچار خونریزی در طول بارداری شده و یا موقع زایمان ... ادامه مطلب

سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین