منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمیفریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتی

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره با متخصص زنان اصفهان:

خانمها در طول عمر خود دورانهای متفاوتی را پشت سر می گذارند . این دورانها از کودکی ، دوران بلوغ و نوجوانی گرفته تا رابطه جنسی ، ازدواج ، بارداری و یائسگی ، هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند.آگاهی نسبت به مسایل و مشکلات این دورانها به بانوان کمک میکند که هر دوره را با آگاهی و اعتماد به نفس و حتی الامکان بدون مشکلات پشت سر بگذارند .مراجعه و مشاوره با متخصص زنان در هر دوران به حفظ سلامت جسمی و روحی شما بسیار کمک خواهد کرد.

چرا مشاوره قبل از ازدواج اهمیت دارد؟

ازدواج برای هر انسانی چه زن و چه مرد ، شروع مرحله جدید و بسیار متفاوتی در زندگی بشمار می رود قبل از شروع رابطه جنسی ، بایستی بانوان نسبت به اناتومی و فیزیولوژی بدن خود و همسرشان و نیز سیستم تولید مثلی خود، آگاهی کامل داشته باشند. همچنین باید در مورد مسایلی که ممکن است با شروع رابطه جنسی و در طول مراحل مختلف زندگی زناشویی برای انها بوجود آید اطلاعاتی داشته باشند که بهترین منبع کسب راهنمایی و مشاوره ، متخصص زنان است.

معاینه پرده بکارت :

پرده بکارت یا هایمن انواع و اشکال مختلفی دارد.بعضی از انواع پرده ها نیاز به جراحی دارند . بعضی با اولین دخول ممکن است دچار درد و خونریزی شوند و برخی افراد هیچ گونه درد و خونریزی را تجربه نکنند. در صورتی که از نوع پرده بکارت خود اطلاع داشته باشید بسیاری از مشکلاتی که زوجها دراولین رابطه زناشویی و اوایل ازدواج با ان مواجه می شوند را نخواهید داشت. در واقع معاینه پرده بکارت توسط متخصص زنان و اطلاع از نوع ان در خانمها به داشتن تصویر ذهنی صحیح و کاهش استرس در حین برقراری اولین رابطه جنسی بسیار کمک خواهد کرد.

اولین رابطه جنسی:

مشاوره با متخصص زنان به شما کمک خواهد کرد تا تصورات اشتباه و رایج در مورد رابطه جنسی که بعضا تحت الشعاع باورهای فرهنگی قرار دارند کمرنگ شده و رابطه جنسی را با اگاهی و حفاظت لازم شروع کنید. مشکلات جنسی مانند واژینیسموس ، درد موقع رابطه زناشویی و کاهش میل جنسی و... ممکن است برای هر خانمی پیش آید که جهت پیشگیری و درمان آن می توانید به یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان مراجعه کنید. همچنین در مورد نحوه برقراری ارتباط با دکتر زنان خود صحبت کنید.

عفونت های جنسی:

عفونتهای منتقله از راه جنسی مانند تب خال تناسلی ، زگیل تناسلی ، سوزاک ، هپاتیت و ایدز و نیز عفونتهای زنان مانند واژینیت ، عفونت دهانه رحم و....مواردی هستند که ممکن است زوجها با ان مواجه شوند . داشتن اطلاعات کافی و مشاوره با متخصص زنان قبل از ازدواج ، به پیشگیری و درمان صحیح عفونتها ، کمک شایانی خواهد کرد.

روشهای پیشگیری از بارداری:

انواع روشهای پیشگیری از بارداری و نحوه کارکرد هر روش یکی از مسایل مهمی است که هر خانم قبل از شروع رابطه زناشویی باید از ان اطلاع کافی داشته باشد. خانمها در این زمینه معمولا اطلاعات ناقص و بعضا نادرستی دارند که از منابعی مانند سایت های نامعتبر و یا اطرافیان خود کسب کرده اند و در بسیاری موارد به حاملگی ناخواسته و سقط منجر می شود . مشاوره قبل از ازدواج با متخصص زنان به شما کمک می کند تا استفاده صحیح از روشهای ضد بارداری را یاد بگیرید و قبل از اولین رابطه جنسی ، بهترین روش ضد بارداری را انتخاب کنید.

تخمک گذاری و قدرت باروری :

یکی از اهداف مهم زوجها پس ازازدواج ، فرزند آوری است و طبیعتا قدرت باروری خانمها یکی از مهمترین مسایلی است که اکثر بانوان در مورد آن فکر میکنند.داشتن سیکل پریود منظم ، اطلاع از زمان تخمک گذاری و نیز وضعیت رحم و تخمدان و اطلاع از قدرت باروری برای بانوان بسیار اهمیت دارد.با مراجعه به متخصص زنان و انجام سونوگرافی رحم و تخمدان و در صورت لزوم آزمایشات هورمونی ، می توانید تا حدودی از وضعیت باروری خود مطلع شوید همچنین می توانید در مورد روشهای تعیین زمان تخمک گذاری و بهترین سن و زمان باروری خود از متخصص زنان کمک بگیرید.توصیه میکنیم در صورتی که در خانواده خود سابقه یائسگی زودرس ، ناباروری و.. دارید متخصص زنان خود را مطلع کنید. ابتلا به اندومتریوز ، کیست تخمدان و ناهنجاری های مادرزادی رحم و تنبلی تخمدان نیز از مواردی هستند که باید پزشک خود را در جریان بگذارید.

مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج :

در صورتی که ازدواج فامیلی دارید ، خود و یا همسر بیماری خاصی دارید و یا در خانواده و فامیل خود و همسر بیماری و مشکلات ژنتیکی وجود دارد ، بهتر است هم همسرتان را مطلع کنید و هم از مشاوره ژنتیک بهره مند شوید.

جهت مشاوره قبل از ازدواج و معاینه زنان می توانید از مشاوره و خدمات کلینیک دکتر منصوره پژمان منش ، از بهترین پزشکان جراح و فوق تخصص زنان اصفهان بهره مند شوید . نوبت دهی مطب از طریق سایت امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

تنگ کردن واژنتنگ کردن واژن

انواع جراحی هایی که توسط جراح زنان و زیبایی بر روی پرینه و واژن انجام می شود همیشه جنبه زیبایی ندارند و بعضی از انها جنبه درمانی دارند. ... ادامه مطلب

عوارض آبله مرغان در بارداریعوارض آبله مرغان در بارداری

ابتلا مادر باردار به ابله مرغان در تمام موارد باعث ابتلا جنین نمی شود و احتمال درگیری جنین بستگی به سن حاملگی مادر در زمان تماس با ابله مرغان دارد. ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین