منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمینوبت دهی اینترنتیجراحی زیبایی و ترمیمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آی وی اف / بارداری با جنین اهدایی

بارداری با جنین اهدایی

جنین اهدایی:

بارداری با استفاده از جنین اهدایی یکی از روشهای نوین درمان ناباروری زوجهاست و عمدتا در موارد خاصی از ناباروری مردان صورت می گیرد. تصمیم برای استفاده از جنین اهدایی برای زوجها تصمیم بزرگی است که بار روحی عاطفی ، مالی و مسوولیت سنگینی را به همراه دارد و قبل از آن ، زوجها باید آمادگی لازم برای این کار را پیدا کنند.

موارد استفاده از جنین اهدایی:

اقدامات لازم برای جنین اهدایی:

زوجهایی که بنا به تشخیص پزشک فوق تخصص ناباروری ، کاندید استفاده از جنین اهدایی هستند پس از طی مراحل قانونی و ارایه مستندات ، بایستی به پزشک معالج مراجعه کرده تا آزمایشات و مشاوره های لازم برای زوج درخواست شود. این اقدامات در جهت بررسی سلامت جسمی و روحی روانی زوجها انجام می شود . در صورتی که آزمایشات تایید شوند ، مراحل استفاده از جنین اهدایی شروع خواهد شد.

مراحل استفاده از جنین اهدایی :

جنین اهدایی به دو صورت جنین فریز و جنین تازه می تواند در اختیار زوجها قرار گیرد. استفاده از جنین فریز به لحاظ در دسترس بودن ، بیشتر رایج است. جنین های اهدایی به روش ای وی اف و لقاح ازمایشگاهی تشکیل شده و به درخواست زوج اهدا کننده که بنا به هر دلیل خواهان اهدا جنین می باشند ، فریز شده اند. اطلاعات این زوجها کاملا محرمانه بوده و در اختیار هیچ فرد و یا گروهی قرار نمی گیرد. پس از تکمیل فرم های مربوطه و اگاهی کامل ، خانم در سیکل اماده سازی اندومتر قرار میگیرد.با تجویز دارو از روز 2-3 سیکل و انجام سونوگرافی واژینال مکرر در طی مصرف دارو توسط پزشک فوق تخصص ناباروری ، اندومتر رحم مورد ارزیابی قرار میگیرد . هر زمان که اندومتر مناسب انتقال جنین باشد ، با توجه به مرحله رشد جنینی که در نظر گرفته شده ، زمان ترانسفر یا انتقال جنین مشخص می شود. زمان انتقال جنین معمولا بین روز 15-20 سیکل می باشد.

موفقیت جنین اهدایی:

اهدای جنین یکی از تکنیکهای نوین در درمان ناباروری است . میزان باروری زوجها با جنین اهدایی و در واقع موفقیت جنین اهدایی ، به کیفیت جنین منتقل شده به رحم ، سن فرد اهدا کننده جنین ( سن خانم ) ، تعداد جنین های منتقل شده و مرحله رشد و گرید جنین در هنگام فریز بستگی دارد. درصد موفقیت استفاده از روش جنین اهدایی به طور متوسط تا 40 درصد می باشد.

هزینه جنین اهدایی در اصفهان :

هزینه استفاده از جنین اهدایی در مراکز ناباروری اصفهان ، تعرفه مشخصی دارد که تقریبا در تمام مراکز یکسان است . البته هزینه مدتی که جنین در فریز نگهداری شده برای هر جنین متفاوت است و برای همه افراد یکسان نیست .

حکم شرعی جنین اهدایی :

هم فرایند اهدا جنین و هم استفاده از جنین اهدایی بصورت قانونی و علمی و زیر نظر پزشکان فوق تخصص نازایی انجام می شود. ژن جنین اهدایی متعلق به زوج اهدا کننده ولی نوزاد متولد شده به لحاظ قانونی متعلق به زوج گیرنده می باشد و تمام مراحل ان هم به لحاظ شرعی مورد تایید می باشد.

مزایای استفاده از جنین اهدایی:

بارداری با جنین اهدایی برای زوجهایی که هیچ یک از روشهای کمک باروری جهت فرزند آوری انها مناسب نبوده ، فرصت ارزشمندی را جهت تجربه داشتن فرزند فراهم میکند .مزیت استفاده از جنین اهدایی در مقایسه با فرزند خواندگی این است که تمام مراحل بارداری از ابتدا تا انتها در رحم و بدن فرد گیرنده سپری می شود و فرد از ابتدا حس مادری را تجربه می کند. همچنین انجام مراقبت های دوران بارداری ، تغذیه و فراهم اوردن محیطی آرام و امن برای جنین ، درکنترل مادر می باشد.

تعیین جنسیت همزمان با جنین اهدایی :

اگر زوجی که کاندید بارداری با جنین اهدایی هستند ، خواستار تعیین جنسیت هم باشند ، می توانند با هماهنگی مرکز ناباروری و پزشک معالج ، در صورت امکان از جنین مورد نظر استفاده کنند.

جهت مشاوره و درمان ناباروری و نیز استفاده از جنین اهدایی ، می توانید به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش ، یکی از بهترین پزشکان فوق تخصص ناباروری اصفهان مراجعه فرمایید. هماهنگی نوبت اینترنتی از طریق صفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

کم شدن خونریزی در پریودکم شدن خونریزی در پریود

در مواردی کم شدن خونریزی ، علامت نارسایی تخمدان در حال وقوع و کاهش ذخیره تخمدان می باشد که با مراجعه به موقع به متخصص زنان تشخیص داده می شود. در صورتی ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین