منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمینوبت دهی اینترنتیفریز تخمک و جنین
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / دختران و نوجوانان / بی نظمی سیکل قاعدگی در دختران

بی نظمی سیکل قاعدگی در دختران

اولین قاعدگی در دختران:

قاعدگی اخرین مرحله بلوغ در دختران است . در واقع شروع پریود در دختران در اوایل بلوغ ، نشانه مهمی در ادامه طبیعی روند بلوغ ، سلامت دستگاه تولید مثل و در نهایت باروری در اینده محسوب می شود. سیکل قاعدگی در دختران نوجوان ممکن است در ابتدا نامنظم و غیر قابل پیش بینی باشد ، یا میزان خونریزی کم یا زیاد بوده و همین امر باعث نگرانی مادران و مراجعه به متخصصین زنان می گردد. توجه به علایم دوران بلوغ و رعایت بهداشت دوران قاعدگی یکی از نکات مهم دربهبود وضعیت سلامت زنان در اینده می باشد.

قاعدگی نامنظم در دختران :

اکثر دختران نوجوان در اوایل بلوغ ممکن است پریود نامنظم را تجربه کنند . این امر می تواند طبیعی و در اثر عدم تکامل کامل محور مغز- تخمدان باشد که به مرور زمان و در طی دو سه سال معمولا با تنظیم هورمونها ، سیکل قاعدگی طبیعی و منظم می شود. اما نامنظمی پریود علل مهمتری هم دارد که نیاز به بررسی توسط متخصص زنان دارد.

اختلال قاعدگی در دختران :

اختلال قاعدگی در دختران نوجوان ممکن است بصورت فواصل خیلی کم یا زیاد پریودها بروز کند . یعنی پریود زود به زود یا دیر به دیر اتفاق بیفتد. حجم خونریزی در پریودها ممکن است کمتر از حد طبیعی یا خیلی زیاد باشد و یا کلا زمان و تاریخ پریود ها نامشخص باشد. در هر صورت مراجعه به یکی از بهترین متخصصهای زنان جهت تشخیص و درمان اختلال قاعدگی توصیه می شود . مشکلاتی مانند دیس منوره ، آمنوره ، بلوغ دیر رس ، بلوغ زودرس و نارسایی تخمدان نیز از مسایل مهمی هستند که نیازمند مراجعه و ارزیابی متخصص زنان می باشند.

تشخیص قاعدگی نامنظم :

سیکل قاعدگی طبیعی حدود 3-7 روز طول می کشد . طول یک سیکل قاعدگی از ابتدای یک پریود تا شروع پریود بعدی در نظر گرفته می شود که در افراد مختلف متفاوت بوده و بین 24-35 روز می باشد . اگر طول مدت سیکل از این حد کمتر یا بیشتر باشد ، غیر طبیعی در نظر گرفته شده و نیازمند بررسی است.

علل نامنظمی پریود دختران نوجوان :

همانطور که اشاره شد یکی از شایعترین علل بی نظمی پریود در دختران در طی دو سال اول بعد از شروع پریود ، این است که اکثر سیکلها بدون تخمک گذاری بوده و به مرور ، تنظیم می شود.علل دیگر شامل :

درمان قاعدگی نامنظم دختران :

بهترین درمان بی نظمی پریود در دختران نیازمند تشخیص صحیح و مراجعه به موقع به بهترین متخصص زنان می باشد . تشخیص و درمان قاعدگی نامنظم در دختران در مقاله جداگانه توضیح داده خواهد شد.

شما عزیزان می توانید جهت درمان اختلالات قاعدگی در دختران و زنان به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان اصفهان و فوق تخصص ناباروری مراجعه کنید. از طریق صفحه اصلی سایت ، نوبت انلاین امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

بایدها و نبایدهای کاشت جنینبایدها و نبایدهای کاشت جنین

بعد از انتقال جنین به داخل رحم ، ممکن است فرد با لکه بینی و یا خروج چند قطره خون از واژن مواجه شود. لکه بینی بعد از کاشت جنین چند علت دارد ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین