منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیفریز تخمک و جنیندرمان قطعی خونریزی رحمی

انواع سقط جنین

سقط جنین :

زمانی که بارداری قبل از هفته بیستم حاملگی به هر دلیل خاتمه یابد ، به ان سقط جنین اطلاق می شود.سقط جنین عوامل مختلفی دارد که بسیاری از آن ها تحت کنترل مادر نمی باشد. درحدود یک چهارم موارد حاملگی ، سقط جنین اتفاق می افتد و در صورت تکرار و سقط مکرر باید با مراجعه به متخصص زنان بررسی های لازم انجام شود.

انواع سقط جنین :

سقط جنین قبل از هفته بیستم علل و انواعی دارد که تشخیص آن می تواند تا حدودی به پیشگیری از سقط مکرر در حاملگی های بعدی و نیز درمان علل سقط کمک کند. سقطها یا خودبخودی و غیر عمدی هستند که در کنترل کسی نیست و یا عمدی ( القایی ) که بصورت قانونی و یا غیر قانونی انجام می شوند. سقط ممکن است در سه ماهه اول یا سه ماهه دوم باشد.

علایم سقط جنین :

انواع سقط خودبخودی :

1- تهدید به سقط :

در تهدید به سقط جنین، خونریزی در بارداری ، لکه بینی و کمی درد کمر و زیر شکم وجود دارد اما دهانه رحم هنوز باز نشده است. در این موارد احتمال ادامه یافتن بارداری وجود دارد و به اصطلاح پنجاه پنجاه است.در این موارد توصیه می شود مادر باردار طبق نظر متخصص زنان و زایمان ، استراحت نسبی و در مواردی استراحت مطلق داشته باشد و از انجام فعالیت های سنگین ، ورزش و رابطه جنسی پرهیز کند.

2- سقط جنین اجتناب ناپذیر :

در این موارد مادر باردار دچارعلایم درد شکم ، انقباض رحمی ، پاره شدن کیسه آب ، باز شدن دهانه رحم و خونریزی واژینال شده و ادامه بارداری ممکن نیست. حتی در مواردی کیسه حاملگی سالم بوده و همراه با جنین داخل ان در داخل واژن لمس می شود و یا از واژن خارج می شود.

3- سقط جنین کامل :

در مواردی که سقط جنین کامل است کیسه حاملگی ، جنین و جفت از رحم و واژن خارج شده و هیچ گونه بقایای حاملگی در رحم باقی نمی ماند. پس از خروج کامل محصولات حاملگی درد فروکش کرده و خونریزی قطع می شود.

4- سقط جنین ناقص :

در سقط جنین ناقص ، دهانه رحم باز شده ولی بخشی از محصولات حاملگی در داخل رحم باقی می ماند. خونریزی از رحم بطور کامل قطع نشده و هنوز جریان دارد. بقایای حاملگی در سونوگرافی تشخیص داده می شود و بسته به میزان بقایای بارداری و نظر جراح زنان ، ممکن است کورتاژ و یا درمان دارویی انجام می شود.

5- سقط فراموش شده :

در سقط فراموش شده، جنین مرده و ضربان قلب جنین در سونوگرافی دیده نمی شود ، اما علایم سقط جنین مانند خونریزی و درد لگن وجود ندارد . سقط فراموش شده معمولا بی علامت بوده و بصورت اتفاقی درسونوگرافی تشخیص داده می شود ، اما گاهی تنها نشانه مشکوکی که مادران دارند ، از بین رفتن علایم بارداری مانند تهوع ، ویار حاملگی و سفت و سنگین شدن پستانها است.

6- حاملگی پوچ:

در حاملگی پوچ ، تست بارداری مثبت و کیسه حاملگی خالی بدون جنین در سونوگرافی دیده می شود و با گذشت زمان ، جنین در داخل کیسه حاملگی تشکیل نمی شود.در این موارد یا سقط جنین بطور خودبخود رخ می دهد و یا با روشهایی ، سقط انجام می شود.

7- سقط مکرر:

در صورتی که سقط جنین بیش از 2 بار در بارداری های پشت سر هم اتفاق بیفتد، سقط مکرر نامیده می شود. عوامل مختلفی ممکن است باعث سقط مکرر گردند اما در 50 درصد موارد سقط مکرر، هیچ عامل شناخته ‌شده‌ای را نمی‌توان یافت. علل سقط مکرر و درمان آن در مقالات جداگانه بطور مفصل توضیح داده شده است.

درمان سقط جنین در اصفهان :

سقط تجربه ناخوشایند و دردناکی است که زوجها پس از اقدام به بارداری با ان مواجه می شوند، مخصوصا بانوانی که با درمان ناباروری و پس از مدتها انتظار ، باردار شده اند نگرانی بیشتری در مورد ادامه بارداری دارند . اطلاع و آگاهی در مورد احتمال وقوع سقط در هر بارداری حتی در زوجهای طبیعی ودارای فرزند ، به پذیرش این موضوع و کاهش استرس کمک میکند.

شما عزیزان با مراجعه به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش فوق تخصص ناباروری و سقط مکرر اصفهان می توانید از بهترین مشاوره و خدمات ، جهت پیشگیری و درمان انواع سقط جنین بهره مند گردید . نوبت دهی مطب بصورت اینترنتی و از صفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد .

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ذخیره سلولهای بند نافذخیره سلولهای بند ناف

اخیرا با گرفتن نمونه خون بند ناف در زمان زایمان و ذخیره این سلولها تا سالها بعد ، راهکارهای جدید درمانی و روزنه های امید در درمان بیماریهای صعب العلاج ... ادامه مطلب

تنگ کردن واژنتنگ کردن واژن

انواع جراحی هایی که توسط جراح زنان و زیبایی بر روی پرینه و واژن انجام می شود همیشه جنبه زیبایی ندارند و بعضی از انها جنبه درمانی دارند. ... ادامه مطلب

شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین