منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمیفریز تخمک و جنیندرمان قطعی خونریزی رحمی

عمل میومکتومی

جراحی فیبروم رحمی:

یکی از شایعترین انواع جراحی زنان ، جراحی میوم رحمی است . فیبروم رحمی یک توده خوش خیم و شایعترین بیماری رحم است که منشأ آن عضله رحم است . میوم رحم در بسیاری از مواقع نیاز به درمان جراحی ندارد ، اما گاهی به تشخیص متخصص و جراح زنان باید خارج شود.

اندیکاسیون عمل میومکتومی :

همانطور که گفته شد درمان میوم رحم دراکثر اوقات نیازی به مداخله جراحی ندارد . اما مواردی هست که خارج کردن آن به روش جراحی لازم است:

اقدامات قبل از میومکتومی :

قبل از جراحی فیبروم رحم بسیار مهم است که کم خونی بیمار اصلاح شود. گاهی نیاز است روز قبل از عمل ، بیمار در بیمارستان بستری شده و چند واحد خون دریافت کند. در صورت وجود بیماری زمینه ای مهم مانند دیابت ، فشار خون بالا ، اختلال تیروئید و...مشاوره قبل از عمل باید انجام شود. 8 ساعت ناشتا بودن قبل از عمل نیز باید رعایت شود.

انواع روشهای میومکتومی :

در هر عمل جراحی فیبروم رحمی ، مخصوصا در مواردی که زنان در سنین باروری قرار دارند و یا مشکل ناباروری دارند ، تلاش جراح زنان بر حفظ رحم است . اما در سنین بالاتر و یا مواردی که خونریزی غیر قابل کنترل باشد و یا احتمال عود فیبروم زیاد باشد ، ممکن است جراح زنان با رضایت بیمار تصمیم به خارج کردن رحم ( هیسترکتومی ) بگیرد. انواع روشهای میومکتومی توضیح داده شده است.

میومکتومی از طریق لاپاراتومی :

میومهای اینترامورال ( داخل عضله رحم ) و ساب سروزال ( فیبرومهای سطحی روی رحم ) می توانند به روش باز یا لاپاراتومی خارج شوند . در مواردی که رحم دارای فیبرومهای متعدد است بهتر است از روش لاپاراتومی استفاده شود. چرا که لازم است برشهای مختلف روی رحم داده شود و در روش باز ، جراح می تواند ترمیم رحم را با ظرافت بیشتری انجام دهد.

میومکتومی از طریق لاپاراسکوپی :

در مواردی که فیبروم منفرد و یا تعداد آن کم است و مخصوصا در فیبرومهای ساب سروزال روش لاپاراسکوپی یا لیزری بیشتر کاربرد دارد. انجام آن به مهارت جراح نیاز دارد ، اما چسبندگی لگن بعد از میومکتومی هم در لاپاراسکوپی و هم در روش جراحی باز یا همان لاپاراتومی ممکن است ایجاد شود.

جراحی فیبروم رحم با هیستروسکوپی :

هیستروسکوپ یک وسیله بسیار کاربردی جهت جراحی فیبروم رحم است که بدون هیچ برشی بر روی شکم و یا رحم ، فیبروم خارج می شود. استفاده از هیستروسکوپی و رزکتوسکوپی ، بهترین روش جراحی میومهای ساب موکوس و پولیپ هایی است که داخل حفره رحم قرار دارند . فیبروم ساب موکوس در سونوگرافی ، هیدروسونوگرافی و عکس رنگی رحم تشخیص داده می شود .میوم رحم و پولیپ در موارد سقط مکرر و ناباروری ، قبل از اقدامات درمانی حتما باید توسط جراح فوق تخصص ناباروری برداشته شوند.

عوارض عمل میومکتومی :

عارضه بعد از اعمال جراحی از جمله میومکتومی شایع نیست . مهمترین عارضه میومکتومی ، هیسترکتومی به دلیل عدم کنترل خونریزی و میوم های متعدد است. باز شدن و آسیب به اندومتر رحم نیز عارضه دیگری است. چسبندگی رحم به اعضای لگنی بعد از جراحی و عود فیبروم رحم در بعضی خانمها اتفاق می افتد.

بهترین جراح فیبروم رحم در اصفهان :

مهمترین نکته در جراحی فیبروم رحم مخصوصا دختران مجرد ، خانمهای نابارور و دچار سقط مکرر ، حفظ رحم و حفظ قدرت باروری رحم است و به همین دلیل بانوان بدنبال بهترین جراح زنان هستند که عمل جراحی با کمترین عارضه و بدون آسیب به رحم انجام شود . در اصفهان نیز ، با حضور بهترین پزشکان متخصص و جراح زنان ، عمل میومکتومی با دقت ، مهارت و ظرافت انجام می شود.

جهت مشاوره ، درمان و جراحی فیبروم رحم می توانید به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش جراح زنان و فوق تخصص ناباروری اصفهان مراجعه فرمایید. نوبت دهی انلاین از طریق صفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :س گلی [ 1403-01-03 ]
سلام وقت بخیر ببخشید خانم دکتر من ۴۵ساله هستم الان ۲۰ روزه چندتا فیبرم بزرگ و کوچک رو با لامراسکوپی شیراز عمل کردم دلیل درد در سمت چپ نشانه چیست خیلی اذیت میشم

اعظم داوری [ 1402-11-27 ]
سلام.خانوم دکتر خسته نباشید یک فیبروم 12 سانتی دارم دکترهای شهر خودم نا امید کردن میگن حین عمل شاید رحم و برداریم دستم به دامنت.باید چکار کنم اول خدا بعد شما همش یک بچه دارم میخوام رحم من حفظ شود .با تشکر

میترا محمدی [ 1402-09-24 ]
سلام من خانمی هستم ۳۶از سنندج چند تا فیبرم بزرگ دارم تو شهرخودم دکترا نا امیدم کردن میگن باید رحمتو در بیاریم منم تازه ازدواج کردم بچه ندادم کارم شدم گریه آیا راه امیدی هست

مهناز ک [ 1402-09-18 ]
سلام خانم دکتر پژمان منش . رحمم فیبروم داشت و پارسال عمل کردین . دسستتون درد نکنه.خداراشکر همه چی خوب بود. فرمودین بعد از درمان همسرم بیام خدمتتون. کی بیام؟

ص هاشمی فر [ 1402-09-14 ]
درود خانم دکتر عزیز. شما بهترین جراح زنان ین. من از بوشهر میومدم پیشتون و دو سال پیش پنج تا فیبروم از رحمم دراوردین . خدا راشکر بعدشم باردار شدم و الان یه پسر 4 ماهه دارم. دستتون را میبوسم و براتون ارزوی سلامتی دارم.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

تنگ کردن واژنتنگ کردن واژن

انواع جراحی هایی که توسط جراح زنان و زیبایی بر روی پرینه و واژن انجام می شود همیشه جنبه زیبایی ندارند و بعضی از انها جنبه درمانی دارند. ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین