منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
فریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / اعمال جراحی / مزایا و معایب بی حسی اسپاینال

مزایا و معایب بی حسی اسپاینال

در مقاله قبلی در مورد آمادگی برای سزارین و استفاده از روش بیهوشی عمومی و یا بی حسی اسپاینال توضیح داده شد. هر کدام از این روشها مزایا و معایبی دارند که در صورت آگاهی از انها ، تصمیم گیری در مورد بهترین روش بیهوشی یا بی حسی آسانتر خواهد بود.

عوارض بی حسی اسپاینال :

در بی حسی اسپاینال ممکن است عوارضی ایجاد شود که موقتی بوده و با رعایت یکسری نکات پیشگیری و یا درمانهای ساده برطرف خواهند شد. عوارض بی حسی از کمر شامل موارد زیر می باشد:

سردرد بعد از بی حسی اسپاینال :

سردرد یکی از عوارض نسبتا شایع بعد از بی حسی موضعی است که معمولا خفیف بوده و در جلوی پیشانی و یا پشت سر احساس می شود. این مدل سردرد با نشستن بدتر شده و در وضعیت دراز کشیده بهتر می شود. افراد جوان و خانمهای باردار بیشتر مستعد این سردرد هستند.

درمان و پیشگیری از سردرد بعد از بی حسی اسپاینال :

پیشگیری از سردرد ناشی از بی حسی موضعی و درمان ان با رعایت نکات ساده ای به راحتی امکان پذیر است:

در موارد سردرد شدید و یا عدم بهبودی ، مشاوره با متخصص بیهوشی و اقدامات دیگر نظیر بستری در بیمارستان ، دریافت سرم و داروهای مناسب لازم است .

کمر درد بدنبال بی حسی موضعی :

خیلی از مادران باردار نگران کمر درد بعد از بی حسی اسپاینال هستند و به همین دلیل ازروش بی حسی از کمر استقبال نمی کنند. در واقع تصورغلط رایجی که در خصوص عارضه تزریق اسپاینال در زایمان سزارین وجود دارد این است که مادران تصور می‌ کنند که کمردرد پس از زایمان، به‌ دلیل تزریق بی حسی نخاعی است ، اما کمر درد بعد از زایمان ارتباطی به بی حسی از کمر ندارد . چرا که از یک سوزن بسیار ظریف برای تزریق داروی بی حسی استفاده می شود .

همچنین مادران بارداری که دچار دیسک کمرهستند ، نگران نباشند چرا که در طی بی حسی اسپاینال ، سوزن به دیسک نمی ‌رسد و منجر به تشدید فتق دیسک یا دیسک کمرنخواهد شد. کمر درد بعد از زایمان در واقع به ‌دلیل اضافه وزنی که مادر درطی بارداری داشته و نیز فشار سنگینی رحم بر روی مهره های کمری و ستون فقرات ، هر مادری ممکن است کمردرد پس از زایمان را تجربه کند.

مزایای بی حسی از کمر :

مزایای بی حسی موضعی یا اسپاینال جهت سزارین ، از عوارض آن بسیار کمتر است .

جهت زایمان بدون عارضه و بهترین روش درمان بیماریهای زنان و زیبایی می توانید از مشاوره و راهنمایی دکتر منصوره پژمان منش از بهترین پزشکان فوق تخصص جراحی زنان ، زایمان و ناباروری اصفهان بهره بگیرید. نوبت مطب دکتر منصوره پژمان منش را از صفحه اصلی سایت بصورت اینترنتی دریافت کنید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

انواع جفتانواع جفت

در صورتی که محل اتصال جفت به برش قبلی سزارین باشد که باعث چسبندگی جفت می شود ، ممکن است دچار خونریزی در طول بارداری شده و یا موقع زایمان ... ادامه مطلب

درد لگن در خانمهادرد لگن در خانمها

درد لگن ممکن است دوره ای و سیکلیک بوده ( یعنی ارتباط منظمی بین سیکل قاعدگی و درد وجود داشته باشد ) و یا همیشگی و غیر مرتبط با پریود باشد.در بسیاری ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین