منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمیدرمان قطعی خونریزی رحمینوبت دهی اینترنتی

عفونت میکروبی واژن

انواع عفونت واژن:

واژینیت یکی از انواع عفونت های زنان و یکی از شایعترین بیماریهای زنان است که توسط عوامل مختلفی ایجاد می شوند . علایم عفونت واژن بسته به عامل ایجاد کننده ، متفاوت است . عفونت می تواند حاد یا مزمن باشد . در صورتی که فرد مبتلا با علایم عفونت واژن ، در اسرع وقت به متخصص زنان مراجعه کند و تحت بهترین و مناسبترین درمان قرار گیرد ، عفونت مزمن ایجاد نمی شود. عفونت واژن در دختران هم ممکن است ایجاد شود.عامل عفونت واژن ممکن است قارچی ، باکتریایی و یا میکروبی باشد . در مورد واژینیت قارچی ( عامل خارش ناحیه تناسلی ) و باکتریایی ( عامل بوی بد واژن ) قبلا توضیح داده شده است. در این مقاله ، به عفونت میکروبی می پردازیم.

علایم عفونت میکروبی واژن :

این نوع واژینیت ، جزو بیماریهای امیزشی محسوب محسوب می شود ، چرا که میکروب عامل عفونت واژن ( تریکومونا ) ، در بین زوجها و یا شرکای جنسی مشترک بوده و از طریق روابط جنسی از زن به مرد و از مرد به زن منتقل می شود. . البته بیشتر خانمها دچار علایم می شوند . علایم عفونت واژن شامل :

پیشگیری از عفونت میکروبی واژن :

مهمترین روش پیشگیری از انواع عفونت واژن ، رعایت مسایل بهداشتی توسط زوجها و مخصوصا بانوان عزیز است. بدلیل اینکه این میکروب از طریق رابطه جنسی بین زن و مرد منتقل می شود بنابراین استفاده از کاندوم در پیشگیری از عفونت میکروبی واژن بسیار مؤثر است. رعایت اصول ونکات بهداشتی زیر نیز توصیه می شود:

تشخیص عفونت میکروبی واژن:

تشخیص نوع عفونت واژن با همان معاینه ساده با اسپکولوم و مشاهده نوع ترشحات توسط متخصص زنان صورت می گیرد . قرمزی و التهاب واژن و گاهی زخم دهانه رحم در معاینه دیده می شود. گاهی نیز در چکاپ دوره ای زنان مانند پاپ اسمیر میکروب واژن تشخیص داده می شود.

بهترین درمان عفونت میکروبی واژن:

بدلیل تأثیر منفی عفونت واژن بر عملکرد جنسی زنان و باروری و نیز عوارضی که در بارداری می تواند به همراه داشته باشد ، لازم است بانوان عزیز به محض شروع علایم و ترشحات عفونی ، جهت درمان قطعی عفونت میکروبی واژن ، به بهترین متخصص زنان که می شناسند مراجعه کرده و تحت معاینه قرار گیرند. همچنین بانوان عزیز باید از درمان خود سرانه و درمانهای خانگی که فقط باعث مزمن و یا مقاوم شدن عفونت می شود پرهیز کنند.

درمان قطعی عفونت واژن در اصفهان :

جهت درمان قطعی عفونت واژن و سایر بیماریهای زنان و نیز جراحی زیبایی واژن می توانید به کلینیک فوق تخصصی دکتر منصوره پژمان منش فوق تخصص جراحی زنان زیبایی و آی وی اف اصفهان مراجعه فرمایید. با رزرو نوبت اینترنتی از خدمات مشاوره و بهترین درمان بهره مند شوید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ارشدی [ 1401-07-30 ]
سلام خانم دکتر عزیز. ممنون از شما. جهت درمان عفونت واژن به شما مراجعه کردم که با همون بار اول مصرف دارو درمان شدم. کارتون حرف نداره.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سندرم پیش از قاعدگیسندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی معمولا در افرادی که تخمک گذاری و سیکل های منظمی دارند ایجاد می شود. علایم سندرم پیش از قاعدگی در حدود دو هفته قبل از شروع پریود ... ادامه مطلب

عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین