منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمینوبت دهی اینترنتیفریز تخمک و جنین
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای زنان / خونریزی بعد از رابطه جنسی

خونریزی بعد از رابطه جنسی

خونریزی پس از رابطه جنسی را جدی بگیرید :

یکی از مشکلات بانوان که باعث نگرانی آنها و مراجعه به متخصص زنان می شود ، لکه بینی یا خونریزی بعد از رایطه جنسی است . مسأله خونریزی در رابطه زناشویی علل مختلفی دارد و در همه سنین از جمله دوران باروری ، دوران یائسگی و دوران بارداری ممکن است رخ دهد . نکته قابل توجه این است که بانوان عزیز بایستی این مسأله را جدی گرفته و جهت بررسی به یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان مراجعه کنند.

علل خونریزی حین رابطه جنسی :

همانطورکه گفته شد خونریزی پس از رابطه جنسی علل مختلفی دارد که هر کدام در جای خود حائز اهمیت بوده و باید بررسی شوند:

عفونت واژن و دهانه رحم :

انواع عفونت های واژن ( واژینیت ) مخصوصا عفونت قارچی و زخم دهانه رحم که باعث حساسیت و التهاب مخاط واژن و سرویکس می شوند می توانند درهنگام رابطه زناشویی باعث ایجاد لکه بینی و یا خونریزی شوند. عفونت لگن و برخی عفونتهای منتقله ازطریق رابطه جنسی نیز باعث لکه بینی حین رابطه جنسی می شوند.

خشکی واژن :

خشکی واژن ( آتروفی یا واژینیت آتروفیک ) ناشی از تغییرات هورمونی ( سطح پایین استروژن ) در زنان یائسه است. اما مسأله خشکی واژن تنها مربوط به دوران یائسگی نیست ، بلکه در دوران شیردهی و یا هر زمان که میل جنسی و در نتیجه ترشحات طبیعی واژن کاهش یابد ممکن است خونریزی پس از رابطه جنسی ایجاد شود. همچنین زایمان ، جراحی برداشتن تخمدان ، شیمی درمانی ، پرتو درمانی ناحیه تناسلی ، یائسگی زودرس ، استفاده بی رویه از ژل ها ی بهداشتی و شوینده های مخصوص واژن ، کلر موجود در آب استخرها و مصرف برخی داروها و نیز بیماریهای پوستی مثل سندرم شوگرن نیز عامل خشکی واژن و خونریزی پس از رابطه هستند.

پولیپ رحم :

پولیپ هایی که در دهانه رحم بوجود می آیند بیشتر باعث خونریزی پس از رابطه جنسی می شوند اما پولیپ های داخل حفره رحم نیز باعث این مشکل می شوند.

سرطان رحم :

یکی از علایم سرطان رحم ، خونریزی غیر طبیعی رحم و از جمله خونریزی بعد از رایطه جنسی است . گرچه سرطان رحم معمولا در سنین بالای 40 سال بیشتر دیده می شود اما در سنین پایین تر هم باید آن را با احتمال کمتر مد نظر داشت. خونریزی پس از رابطه زناشویی از علایم شایع سرطان واژن و سرویکس ( دهانه رحم ) هم می باشد.

آسیب به مخاط واژن :

علاوه بر اینها اصطکاک شدید و روابط جنسی همراه با خشونت ممکن است باعث پارگی در ناحیه واژن شود. گاهی شدت پارگی و خونریزی انقدر زیاد است که لازم است جراح زنان بصورت اورژانسی ترمیم واژن را در اتاق عمل و زیر بیهوشی انجام دهد .

خونریزی در اولین رابطه جنسی :

خونریزی پس از برقراری اولین رابطه جنسی بدلیل اسیب هایمن تا حد زیادی قابل پیش بینی و حتی در بعضی فرهنگ ها نشانه سلامت فرد ( ؟ ) در نظر گرفته می شود. البته عدم وقوع خونریزی خلاف آن را اثبات نمی کند. در صورتی که خونریزی کم بوده و قطع شود طبیعی در نظر گرفته می شود .اما اگر میزان خونریزی نسبتا زیاد و ادامه دار باشد حتما باید در اسرع وقت به جراح زنان مراجعه شود.

خونریزی بعد از رابطه جنسی در دوران بارداری :

اینکه آیا خونریزی حین رابطه جنسی در بارداری خطرناک است یا نه و چه دلایلی می تواند داشته باشد نیاز به توضیح مفصل تری دارد که در مقاله جداگانه ای به آن خواهیم پرداخت.

تشخیص علل خونریزی حین رابطه جنسی :

پس از مراجعه به متخصص زنان ، با توجه به شرح حال و معاینه واژن ، آزمایشات لازم درخواست خواهد شد:

درمان خونریزی حین رابطه جنسی :

اگر شما بانوی گرامی در حین رابطه جنسی دچار خونریزی و یا لکه بینی شده اید لازم است در اسرع وقت به بهترین جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. درمان مناسب بر اساس علت خونریزی و بر پایه تشخیص مناسب انجام خواهد شد. در صورت وجود عفونت ، با درمان عفونت واژن و زخم دهانه رحم ، مشکل برطرف خواهد شد. درمان پولیپ رحم را می توان با هیستروسکوپی انجام داد که در رفع مشکل خونریزی بسیار پر کاربرد و ارزشمند است .

کاهش میل جنسی نیز که باعث لکه بینی حین رابطه زناشویی می شوند با درمان مناسب بهبود می یابد. خشکی واژن با مصرف انواع ژل های واژینال و نیز انواع روشهای جوانسازی واژن و کربوکسی تراپی که باعث رطوبت و شادابی بافت واژن می شوند برطرف می شوند. استفاده از ژل های روان کننده نیز گاهی در این زمینه می تواند کاربرد داشته باشد.

شما عزیزان می توانید جهت درمان انواع بیماریهای زنان و ناباروری و نیز جراحی زیبایی زنان به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش از بهترین پزشکان فوق تخصص جراحی زنان ، زیبایی و ناباروری اصفهان مراجعه فرمایید. نوبت اینترنتی از صفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کم شدن خونریزی در پریودکم شدن خونریزی در پریود

در مواردی کم شدن خونریزی ، علامت نارسایی تخمدان در حال وقوع و کاهش ذخیره تخمدان می باشد که با مراجعه به موقع به متخصص زنان تشخیص داده می شود. در صورتی ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین