منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمیدرمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنین

آزمایش سل فری

ازمایشات سلامت جنین:

همه مادران باردار نگران سلامتی جنین خود هستند و دوست دارند فرزند سالمی بدنیا بیاورند. به همین منظور علاوه بر مشاوره و اقدامات قبل از بارداری تحت نظر بهترین متخصص زنان ، در طی مراقبت های دوران بارداری ، خواهان انجام تست های سلامت جنین هستند . ازمایشات سلامت جنین در سه ماهه اول بارداری انجام شده و احتمال ابتلای جنین به سندرم های ژنتیکی را مطرح و یا رد می کنند اما قطعی نیستند. انومالی اسکن در هفته 18 بارداری ، ناهنجاری های ساختمانی جنین را تشخیص می دهد اما آیا هیچ آزمایشی که با قطعیت بیشتری ناهنجاری جنین را تشخیص دهد وجود دارد؟

آزمایش سل فری :

NIPT یا ازمایش سل فری یک تست غیر تهاجمی قبل از تولد برای تشخیص ناهنجاری های کروموزومی جنین می باشد. در این ازمایش شایعترین ناهنجاری های جنینی ( سندرم داون ، سندرم پاتو و سندرم ادوارد ) بررسی می گردند. همچنین جنسیت جنین و اختلالات کروموزوم های جنسی X و Y نیز تعیین می شوند.

بهترین زمان ازمایش سل فری :

این تست در واقع وجود DNA جنینی را در خون مادر مشخص می کند. بهترین زمان انجام تست سل فری یا NIPT حدود هفنه 10 بارداری است که از مادر ، نمونه خون گرفته شده و قطعات کوچک DNA جنین که در خون مادر آزاد شده ، مورد بررسی قرار میگیرند. جواب ازمایش معمولا بعد از 12-10 روز اماده است.

تست سل فری در چه کسانی انجام می شود ؟

تست سل فری ممکن است به تشخیص پزشک متخصص زنان با توجه به نتیجه مشکوک غربالگری سه ماهه اول بارداری ، به مادر باردار پیشنهاد شود و یا گاهی بنا به درخواست والدین جهت اطمینان بیشتر از سلامت جنین ، انجام می شود. گاهی بجای ازمایشات دبل مارکر ( در سه ماهه اول حاملگی ) ، از ابتدا تست سل فری درخواست می شود:

در فرزندان حاصل از ای وی اف مخصوصا تعیین جنسیت به روش پی جی دی نیزتست سل فری پیشنهاد می گردد.

مزایای تست سل فری :

محدودیت های تست سل فری :

تست سل فری علی رغم اینکه در بسیاری موارد راهگشاست اما محدودیت هایی نیز دارد :

تفسیر نتایج تست NIPT :

نتیجه تست سل فری باید توسط پزشک متخصص زنان تفسیر و اقدامات بعدی بر اساس ان تعیین شود. اگر نتیجه تست سل فری منفی باشد می توان از جهت سالم بودن جنین از نظر سندرم های شایع تا حد زیادی اطمینان داشت اما در صورتی که جواب تست سل فری مثبت باشد یعنی به احتمال 99 درصد جنین جبتلا به یکی از سندرم های ژنتیکی است و جهت اطمینان باید امنیوسنتز انجام شود .

بهترین متخصص زنان اصفهان:

بانوان آگاه می دانند که بهترین مشاور انها در زمینه درمان بیماریهای زنان ، جراحی زنان ، ناباروری و دوران بارداری قطعا یکی از بهترین پزشکان جراح و متخصص زنان می باشد. مطب دکتر منصوره پژمان منش دراصفهان اماده ارایه کلیه خدمات مشاوره سلامت جنین ، مراقبت های دوران بارداری و نیز درمان سقط مکرر و درمان ناباروری می باشد. در صفحه اصلی وبسایت رزرو نوبت اینترنتی و انلاین امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین