منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمیجراحی زیبایی و ترمیمیفریز تخمک و جنین

پی آر پی تخمدان

پی آر پی چیست؟

PRP همانطور که در مقاله قبل اشاره شد ، همان پلاسمای غنی از پلاکت می‌باشد. در پی آر پی تراپی ، نمونه خون از بیمار گرفته شده و تحت سانتریفوژ قرار داده می‌شود تا پلاکت ها جدا و خالص سازی شوند. سپس پلاکت های خالص شده که حاوی غلظت بالای فاکتور رشد ( چندین برابر پلاسما ) هستند بر اساس نیاز فرد ، به موضع هدف تزریق می شود. از پی ار پی می توان در درمان بسیاری از بیماریها و از جمله ناباروری و نیز جوانسازی واژن و عمل های زیبایی استفاده نمود.

درمان تخمدان ضعیف با پی آر پی :

پی آر پی تخمدان یا جوانسازی تخمدان یکی از روشهای نوین کمک باروری است که در برخی افراد ممکن است کمک کننده باشد. تخمدان در هنگام تولد حاوی تعداد بسیار زیادی فولیکولهای بسیار کوچک و نابالغ است که در زمان بلوغ فعال شده و هر ماه معمولا یک تخمک از فولیکول بالغ آزاد می شود . این تخمک در صورت باروری با یک اسپرم فعال و نرمال می تواند منجر به بارداری شود. با افزایش سن و نزدیک شدن به سن یائسگی ، تعداد و کیفیت تخمکها و در نتیجه قدرت باروری فرد کاهش می یابد. در بعضی بانوان ممکن است در سنین پایین تر، روند نارسایی تخمدان و ضعیف شدن عملکرد تخمدان آغاز شود که منجر به افت عملکرد تخمدان ، بی نظمی سیکل قاعدگی و ناباروری می گردد. پی ار پی تخمدان می تواند در بعضی بانوان ، باعث حفظ عملکرد تخمدان شود.

فواید پی آر پی تخمدان :

پی ار پی تخمدان در خانمهایی که ذخیره تخمدان انها پایین امده و تنها راه باروری انها ، استفاده از تخمک اهدایی است ، ممکن است سود مند باشد. البته باید توجه داشت که پی ار پی تخمدان ، یک روش تحقیقاتی است و صرفا می تواند بعنوان اخرین گزینه در بعضی افراد پیشنهاد شود نه اینکه یک روش تضمینی و تایید شده باشد. جوانسازی تخمدان مخصوصا در خانمهای جوانی که در آستانه نارسایی تخمدان قرار داشته و دچار بی نظمی و یا قطع سیکل قاعدگی شده اند می تواند به حفظ عملکرد تخمدان و تداوم سیکل پریود و نیز تحریک تخمک گذاری کمک کند به شرط اینکه یائسگی زودرس هنوز اتفاق نیفتاده باشد.

درچه افرادی نمی توان پی آر پی تخمدان انجام داد؟

مراحل پی آر پی تخمدان :

پروسه جوانسازی تخمدان شامل دو مرحله است. اولین مرحله تهیه نمونه PRP است. این فرایند با تهیه نمونه خون شروع شده ، سپس با تکنیک های خاص ، نمونه غنی شده از پلاکت جدا می شود. درمرحله دوم ، تزریق PRP به دو تخمدان توسط پزشک فوق تخصص ناباروری با استفاده از سوزن های مخصوص پانکچر تخمدان ، تحت بیهوشی مختصر و از طریق واژن انجام می شود . با استفاده از فاکتورهای رشد موجود در مایع حاوی پلاکت ، جوانسازی بافت تخمدان رخ می دهد.

پی آر پی در ناباروری :

در سال‌های اخیر استفاده از روش PRP در کنار سایر درمان‌ های کمک باروری مانند IVF برای اهدافی مثل افزایش موفقیت ای وی اف ، افزایش کیفیت تخمک ، افزایش ضخامت اندومتر و پذیرش آندومتر، رواج پیدا کرده است. با وجود اینکه هنوز نتایج قطعی از تأثیر این روش در افزایش احتمال موفقیت درمان‌های ناباروی وجود ندارد اما استفاده از آن روزبه ‌روز در حال افزایش است.

هزینه پی آر پی در اصفهان :

PRP در مراکز ناباروری اصفهان نیز انجام می شود .هزینه پی ار پی رحم ( قبل از انتقال جنین به رحم ) و تخمدان نسبت به سایر روشهای درمان ناباروری بسیار کم است و استفاده از آن در افرادی که بنا به تشخیص و صلاحدید پزشک فوق تخصص نازایی کاندید مناسبی برای این روش هستند توصیه می شود.

اگر سابقه سقط و یا IVF ناموفق داشته اید ، شما عزیزان می توانید در زمینه درمانهای نوین ناباروری با دکتر منصوره پژمان منش فوق تخصص ناباروری و جراحی زنان و زیبایی اصفهان مشاوره بفرمایید. نوبت اینترنتی مطب از طریق صفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علیمرادی [ 1402-10-18 ]
سلام خانم دکترمهربون . مطالب سایت بسیار عالی هستن. ممنون که دلسوزانه برای مردم وقت میذارین.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین