منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیفریز تخمک و جنینجراحی زیبایی و ترمیمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای زنان / شایعترین مشکلات زنان (1)

شایعترین مشکلات زنان (1)

بسیاری از بانوان در طول عمر خود و در طی دورانهای مختلف زندگی ، با مشکلات عدیده ای در حوزه زنان و زایمان مواجه می شوند. آگاهی در مورد عملکرد سیستم تولید مثل و فیزیولوژی بدن زنان در حد نیاز برای همه خانمها ضرورت دارد ، چرا که باعث مراجعه به موقع به متخصص زنان و تشخیص زود هنگام و درمان مناسب می گردد. در این مقاله و مقاله بعدی سعی داریم در مورد شایعترین مشکلات زنان اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

بوی بد واژن :

یکی از شایعترین شکایت بانوان ، استشمام بوی بد شبیه بوی ماهی گندیده یا بوی سیر در واژن و ناحیه تناسلی است. بوی بد واژن در هر سنی از جمله در دختران مجرد ممکن است باعث آزار و ناراحتی شود. این مشکل در افرادی با وزن بالا ، قبل از پریود و در دوران پریود بیشتر دیده می شود. بوی بد واژن در اثر عفونت بیهوازی واژن و قلیایی شدن محیط واژن ایجاد می شود. بهترین درمان بوی بد واژن ، پیشگیری از عفونت است .

اولین قدم جهت پیشگیری از بوی بد ناحیه تناسلی ، رعایت بهداشت دوران قاعدگی ، جلوگیری از رطوبت ناحیه تناسلی ( استفاده از دستمال توالت ) ، عدم استفاده از جوش شیرین و یا سرکه جهت شستشو ، نگهداشتن وزن در حد متعادل و...است. در صورت ایجاد بوی بد واژن حتما به بهترین متخصص زنان مراجعه و تحت درمان قرار گیرید. استفاده از درمانهای خانگی و داروهای گیاهی بدون مجوز بهداشت و دارو به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بی اختیاری ادرار :

بی اختیاری ادرار یکی از شایعترین شکایات بانوان در دوران یائسگی است اما در سنین قبل از یائسگی نیز در خانمها دیده می شود. این مشکل مخصوصا در خانمهایی که وزن بالا دارند ، سابقه بارداری های متعدد و زایمان طبیعی داشته اند بیشتر دیده می شود. جهت پیشگیری از افتادگی مثانه که نتیجه آن بی اختیاری ادرار مخصوصا بعد از خنده ، عطسه و سرفه است ، کاهش وزن ، عدم برداشتن اجسام سنگین ، زور نزدن هنگام اجابت مزاج ، درمان یبوست و انجام ورزش بطور منظم مخصوصا ورزشهای کف لگن توصیه می شود. درمان در موارد خفیف ، ورزش کگل و در موارد شدید ، جراحی سیستوسل توسط بهترین جراح زنان می باشد.

ترشحات واژن :

تعداد زیادی از خانمها و دختران مجرد با شکایت ترشح واژن و خیس شدن لباس زیر به متخصص زنان مراجعه می کنند. گاهی بعد از شرح حال و معاینه مشخص می شود که فرد ترشحات طبیعی واژن که نتیجه عملکرد هورمونی بدن زنان است را به اشتباه به عفونت نسبت می دهد . افتراق ترشح طبیعی واژن از ترشحات عفونی بسیار اهمیت دارد که فقط بعد از یک شرح حال و معاینه دقیق توسط متخصص زنان با تجربه امکان پذیر است.

خروج گاز از واژن :

خارج شدن گاز از واژن یا شنیدن صدای غیر طبیعی از واژن یکی از مشکلات خانمهاست که معمولا بانوان از گفتن آن خجالت می کشند. خروج باد از واژن نشانه گشادی واژن است که در اثر ضعیف شدن مخاط و دیواره عضلانی واژن رخ می دهد. علل ضعف جدار عضلانی واژن شامل افزایش وزن و چاقی ، بارداری ، فعالیت های سنگین و افزایش سن و افتادگی مثانه و رحم می باشد. البته این مشکل در برخی وضعیت ها مثلا حین فعالیت جنسی که رحم دچار انقباض می شود ، بیشتر دیده می شود . درموارد خفیف ، تقویت عضلات کف لگن با ورزش کگل و فیزیوتراپی کف لگن توصیه می شود. در مواردی نیز روشهای لیزر می توانند مؤثر باشند. در موارد گشادی شدید واژن که به روشهای ساده جواب نمی دهند ، استفاده از روشهای جراحی مانند واژینوپلاستی و تنگ کردن واژن ، پرینورافی و جراحی سیستوسل توسط جراح زیبایی زنان بهترین روش درمان گشادی واژن و رفع مشکل خروج باد از واژن می باشد.

در صورتی که به دنبال بهترین درمان بیماریهای زنان در اصفهان هستید می توانید از تجربه و توان علمی خانم دکتر منصوره پژمان منش فوق تخصص جراحی زنان و زیبایی و ناباروری اصفهان بهره مند شوید. نوبت دهی اینترنتی مطب خانم دکتر پژمان منش در صفحه اصلی سایت انجام می شود.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

سندرم پیش از قاعدگیسندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی معمولا در افرادی که تخمک گذاری و سیکل های منظمی دارند ایجاد می شود. علایم سندرم پیش از قاعدگی در حدود دو هفته قبل از شروع پریود ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین