منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
فریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای زنان / شایعترین مشکلات زنان (2)

شایعترین مشکلات زنان (2)

در مقاله قبلی به تعدادی از مشکلاتی که بانوان بیشتر با انها درگیر هستند اشاره کردیم. قطعا بانوانی که به سلامت خود و خانواده اهمیت می دهند سعی می کنند اگاهی خود را در مورد بیماریهای زنان افزایش دهند . مخصوصا خانمهایی که دخترانی در سنین بلوغ دارند و باید این اطلاعات را در اختیار دختران خود قرار دهند حتما تحت نظر یک متخصص زنان خوب و با تجربه هستند و در این موارد مشاوره انجام می دهند.

بوی بد بدن :

بعضی از خانمها و نیز آقایان از مشکل تعریق زیاد و بوی بد بدن مخصوصا ناحیه زیر بغل رنج می برند . گرچه شاید این مشکل را نتوانند راحت بیان کنند اما بهتر است جهت درمان بوی بد زیر بغل در اسرع وقت اقدام کنند . چرا که بوی بد بدن در روابط آنها با اطرافیان مخصوصا در روابط جنسی بسیار تـأثیر گذار می باشد. درمان تعریق زیاد بدن که بعلت گرگرفتگی دوران یائسگی ، پرکاری تیروئید ، چاقی ، استرس و تعذیه ناسالم و.. ایجاد می شود ، می تواند به رفع مشکل بوی بد زیر بغل کمک کند . در بعضی خانمها که تعریق زیاد به هیچ درمانی پاسخ نمی دهد ، تزریق بوتاکس به زیر بغل مانع تعریق می شود . همچنین رعایت یکسری نکات ساده جهت درمان و پیشگیری از بوی بد بدن کمک کننده است :

خروج ترشح از نوک سینه :

ترشحات نوک پستان یکی از مشکلات شایع در خانمها و حتی بعضی دختران می باشد که باعث مراجعه به متخصص زنان می شود. بعضی بانوان ممکن است بخاطر حساس شدن روی این مساله ، نوک سینه را بطور مکرر فشار دهند . اما نکته مهمی که بانوان عزیز باید به ان توجه داشته باشند این است که ترشحات مختصری که با دستکاری از نوک پستان خارج می شود اهمیت چندانی ندارند و جای نگرانی نیست و فقط ترشحات خود بخودی و یا با حجم زیاد و نیز خونی یا رنگی باید بررسی شوند. گرچه در نهایت معاینه پستان توسط متخصص زنان می تواند شما را از سلامت سینه مطمئن سازد.

کاهش میل جنسی :

یکی از مشکلات شایعی که مراجعین به مطب آن را مطرح می کنند ، مشکلات رابطه جنسی مانند درد حین نزدیکی و خشکی واژن و نیز کاهش میل جنسی است. کاهش تمایل به برقراری رابطه زناشویی بیشتر در خانمها و در سنین مختلف رخ می دهد . بدلیل اینکه رضایت جنسی مخصوصا در خانمها به چندین عامل بستگی دارد ، کاهش میل جنسی هم در دورانهای مختلف زندگی زنان بسته به شرایط جسمی و روحی از جمله دوران بارداری ، شیردهی ، یائسگی ، خستگی ، افسردگی ، استرس و اضطراب ، خشکی واژن ، بیماریهای غدد از جمله کم کاری تیروئید ، دیابت و.... ممکن است ایجاد شود . مشاوره با بهترین متخصص زنان توصیه می شود.

نامنظمی پریود :

بی نظمی پریود از معضلات اساسی در خانمها و دختران جوان می باشد. علل سیکل قاعدگی نامنظم شامل اختلال هورمونی موقت ، مصرف نامنظم قرصهای هورمونی و یا قرص اورژانسی ، کیست تخمدان ، بارداری ناخواسته و حاملگی خارج رحمی ، تنبلی تخمدان ، بیماریهای تیروئید ، سرطان رحم ، عفونت ها ، پولیپ و میوم رحم و.... می باشد. با مراجعه به موقع به متخصص زنان با تجربه و انجام اقدامات تشخیصی مانند سونوگرافی ، پاپ اسمیر و در مواردی نمونه برداری اندومتر و کورتاژ تشخیصی و.... از بهترین درمان بی نظمی پریود بهره مند شوید. درمان قطعی خونریزی غیر طبیعی رحم با هیستروسکوپی ( درمان قطعی پولیپ رحم و فیبروم ) و یا درمان دارویی امکان پذیراست.

تنبلی تخمدان :

شایعترین علت بی نظمی پریود در دختران و خانمها و از علل شایع ناباروری زنان ، تنبلی تخمدان می باشد. همانطور که قبلا اشاره شد ، تخمدان پلی کیستیک می تواند با تنبلی تخمدان همراه باشد یا نباشد . چاقی واضافه وزن ، هیرسوتیسم ، اکنه و تیرگی کشاله ران و زیر بغل از علایم و نتیجه تنبلی تخمدان می باشد. با اصلاح سبک زندگی و تعادل وزن و نیز مراجعه به موقع به پزشک فوق تخصص ناباروری ، با داروهای محرک تخمدان و گاهی با استفاده از درمانهای کمک باروری می توان مشکل ناباروری را برطرف کرد. فواید مصرف مت فورمین ( با تجویز متخصص زنان ) و درمان قطعی تنبلی تخمدان در مقاله جداگانه بطور مفصل توضیح داده شده است.

تیرگی واژن و کشاله ران :

بعضی خانمها از تیرگی ناحیه تناسلی و نیز بزرگی لابیاهای کوچک رنج می برند . لابیای بزرگ می تواند باعث عفونت های مکرر واژن مخصوصا عفونت قارچی و درد و ناراحتی موقع رابطه جنسی و دخول شود. حتی گاهی پوشیدن لباس زیر تنگ و یا دوچرخه سواری و نشستن هم آزار دهنده است. خوشبختانه با یک عمل جراحی کوچک ( لابیا پلاستی ) توسط بهترین جراح زیبایی زنان این مشکل مرتفع خواهد شد. تیرگی واژن ، کشاله ران و زیر بغل گرچه می تواند ژنتیکی و یا نتیجه تنبلی تخمدان و اضافه وزن باشد اما با رعایت بهداشت ، درمان عفونت واژن ، مصرف برخی داروهای روشن کننده موضعی ، کربوکسی تراپی و نیز درمانهای دیگر می تواند کمی روشن تر شود.

جهت مراقبتهای دوران یائسگی ، درمان بیماریهای زنان و انجام چکاپ های دوره ای زنان در اصفهان می توانید به کلینیک فوق تخصصی دکتر منصوره پژمان منش فوق تخصص و جراح زنان نازایی و زیبایی اصفهان مراجعه فرمایید.رزرو نوبت در صفحه اول وبسایت رسمی ایشان امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

عوارض بارداری در سن بالاعوارض بارداری در سن بالا

با افزایش سن هم قدرت باروری کمتر شده و هم احتمال ناهنجاری کروموزومی بیشتر می شود. علاوه بر آن سن بالای پدر هم در باروری مهم است. با افزایش سن پدر ... ادامه مطلب

علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین