منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیجراحی زیبایی و ترمیمیدرمان قطعی خونریزی رحمی

تقویت عضلات کف لگن در زنان

عضلات لگن:

عضلات لگن اهمیت زیادی در عملکرد صحیح اعضای داخل لگن مانند سیستم ادراری تناسلی ، دستگاه گوارش و عمل دفع و نیز زایمان دارند. ضعف و اختلال این عضلات باعث بی اختیاری ادرار و مدفوع و نیز مشکلات جنسی می شود. فیزیوتراپی لگن و تکنیک های آن اخیرا در درمان برخی بیماریها و اختلالات لگن در خانمها رواج پیدا کرده است. فیزیوتراپی لگن بطور عمده جهت آسیب های لگنی ناشی از ورزش ، اصلاح سبک زندگی و کاهش علایم ناشی از ضعف عضلات کف لگن و نیز برطرف کردن گرفتگی عضلات کف لگن و یا اختلال عملکرد ارگانهای داخل لگن بکار می رود. در فیزیوتراپی از ترکیبی از ورزش ، گرما ، ورزش و حرکات اصلاحی و روشهای نوین که به آن اشاره خواهیم کرد استفاده می شود.

کاربرد فیزیوتراپی لگن در زنان :

هدف از فیزیوتراپی لگن ، بهبود عملکرد عضلات کف لگن و اعضای داخل لگن مانند مثانه و روده و نیز بهبود عملکرد جنسی و درد های لگنی مزمن که به سایر روشها پاسخ نداده اند می باشد. فیزیوتراپی در بهبود برخی مشکلات شایع زنان می تواند مؤثر باشد:

تقویت عضلات کف لگن :

در فیزیوتراپی لگن ابتدا عضلات ضعیف شناسایی شده و راهکارهای تقویت عضله کف لگن مشخص می شود. در ضمن به بیمار آموزش داده می شود تا ضمن مشارکت در تقویت عضله ، روی عملکرد این عضلات کنترل بیشتری داشته باشد. ماساژ، گرمای موضعی ، ورزشهای کف لگن ( مانند کگل و....) ، تکنیکهای ریلکسیشن و تمرکز بر تنفس، بیوفیدبک ، شاک ویوتراپی ، طب سوزنی و......از تکنیک های فیزیوتراپی برای درمان اختلالات کف لگن هستند که معمولا بصورت ترکیبی استفاده می شوند.

فیزیوتراپی لگن در بارداری :

فییزیوتراپی لگن در دوران بارداری علاوه بر تقویت عضلات اصلی لگن برای زایمان فیزیولوژیک ، از بی اختیاری احتمالی بعد از زایمان نیز پیشگیری بعمل می اورد. انجام ورزشهای دوران بارداری و کف لگن در طی مراقبت های دوران بارداری با مشورت متخصص زنان و زایمان صورت می گیرد.

درمان بیماریهای زنان در اصفهان :

معمولا خانمهایی که با مشکلات فوق به بهترین متخصص زنان مراجعه می کنند در ایتدا تحت معاینه لگن و واژن قرار می گیرند . سونوگرافی رحم و تخمدان و پاپ اسمیر و ازمایشات لازم انجام شده و پس از تشخیص مشکل ، در صورت لزوم به فیزیوتراپیست ارجاع داده می شود. معمولا فیزیوتراپی لگن در کنار درمان طبی یا جراحی پیشنهاد می شود. در اصفهان نیز فیزیوتراپی لگن در مراکز مجهز فیزیوتراپی انجام می شود.

جهت مشاوره و بهترین درمان بیماریهای زنان در اصفهان می توانید به کلینیک فوق تخصصی دکتر منصوره پژمان منش ، جراح و فوق تخصص بیماریهای زنان زایمان و نازایی اصفهان مراجعه فرمایید. نوبت دهی مطب بصورت اینترنتی از صفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بایدها و نبایدهای کاشت جنینبایدها و نبایدهای کاشت جنین

بعد از انتقال جنین به داخل رحم ، ممکن است فرد با لکه بینی و یا خروج چند قطره خون از واژن مواجه شود. لکه بینی بعد از کاشت جنین چند علت دارد ... ادامه مطلب

عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین