نوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنین
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای پستان
تشخیص و درمان گالاکتوره

ترشح از نوک پستان در صورتی که بطور خود بخودی و بدون تحریک و فشار دادن نوک سینه باشد ، علامتی با ارزش و قابل بررسی محسوب می شود .

گالاکتوره

ترشح شیر از پستان در مردان ممکن است با کمبود هورمون تستسترون رخ دهد و معمولا با بزرگ شدن پستان ( ژنیکوماستی ) در آقایان همراه می باشد که در اینصورت باید

تشخیص و درمان توده پستان

توده های پستان معمولا بدون علامت هستند و توسط خود فرد در معاینات ماهیانه و یا دوره ای توسط پزشک متخصص تشخیص داده می شوند. اما گاهی توده ها با علایم دیگری همراه هستند.

ماستالژی یا درد پستان

درد پستان در مواردی ازعلایم بدخیمی نیز می تواند باشد.بیماری که با شکایت درد به متخصص زنان مراجعه میکند ، بایستی با معاینه فیزیکی و انجام سونوگرافی پستان و زیر بغل و یا ماموگرافی قرار گیرد.

غربالگری با ماموگرافی

بعلت متراکم تر بودن و بیشتر بودن بافت غده ای پستان در افراد جوانتر و بیشتر بودن بافت چربی در خانمهای مسن تر، دقت ماموگرافی در زنان جوان کمتر است وانجام ماموگرافی درسنین کمتر از 40 سال توصیه نمیشود.

سونوگرافی پستان

سونوگرافی در هر سنی قابل انجام است و بدلیل نداشتن اشعه انجام آن در بارداری مانعی ندارد. بهترین زمان انجام سونوگرافی سینه پس از اتمام دوره پریود می باشد.

فیبرو ادنوم پستان

شیوع فیبروآدنوم در سنین زیر 25 سال حتی از کیست سینه هم بیشتر است. این توده ها ممکن است بصورت یک توده منفرد و یا ضایعات متعدد ظاهر شوند.

غربالگری سرطان پستان

بهترین زمان معاینه پستان در طی هفته اول پس از اتمام قاعدگی است.بهتر است معاینه سینه از 20 سالگی توسط خود فرد بصورت ماهانه و هر 6 ماه توسط پزشک ماهر انجام انجام شود.

علایم سرطان سینه

ماموگرافی و سونوگرافی بعد از معاینه پستان ، بهترین روش تشخیص توده ها و سرطان سینه در فرد می باشد.

بیماری فیبروکیستیک پستان

تغییرات فیبروکیستیک بصورت دوطرفه و خوش خیم بوده ، در خانمهای 55-35 ساله شایعتر است اما در سنین دیگر هم ممکن است دیده شود.

سرطان پستان

سرطان پستان در خانمها شایعتر از مردان است.علایم سرطان پستان میتواند یک توده در پستان، تغییر شکل پستان،,فرورفتگی درپوست، ترشح مایع از نوک پستان، یا پوسته پوسته شدن قسمتی از پوست پستان باشد.

راههای افزایش سایز سینه ( بخش دوم )

ورزش های خاصی مانند شنای سوئدی ، شنای دیواری ، پرس نیمکت ، پرس سینه و فشردگی سینه می تواند به بزرگ شدن سینه ها کمک کند. این تمرین ها با حرکات دست ها و شانه ها همراه است که پوست را سفت و بافت عضله ای داخل و اطراف سینه را نیز تقویت می کند.

راههای افزایش سایز سینه ( بخش اول )

روش طبیعی توسط بسیاری از زنان برای افزایش اندازه سینه خود و اجتناب از خطرات بالقوه و عوارض ناشی از اعمال جراحی ترجیح داده می شود. چندین غذای طبیعی و سالم و بی خطر می تواند به زنان کمک کند تا سایز پستان خود را افزایش دهند.

مشکلات شایع پستان

تغییرات پوست روی سینه و یا نواحی اطراف ان مانند قرمزی ، پوسته پوسته شدن ، ورم ، خارش ، پوست پرتغالی شدن مراجعه به پزشک ضروری است .هرچند ممکن است علت مهمی نداشته باشد اما میتواند یکی از علایم سرطان نیز باشد.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین