نوبت دهی اینترنتیجراحی زیبایی و ترمیمیفریز تخمک و جنین
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای زنان
علایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص

سرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده ....

درد لگن در خانمها

درد لگن ممکن است دوره ای و سیکلیک بوده ( یعنی ارتباط منظمی بین سیکل قاعدگی و درد وجود داشته باشد ) و یا همیشگی و غیر مرتبط با پریود باشد.در بسیاری

شایعترین مشکلات زنان (2)

بعضی از خانمها از مشکل تعریق زیاد و بوی بد بدن مخصوصا ناحیه زیر بغل رنج می برند و این مشکل در روابط جنسی آنها بسیار تـأثیر گذار می باشد. درمان

شایعترین مشکلات زنان (1)

احساس خروج گاز از واژن از مشکلات شایع بانوان است.که در برخی وضعیت ها مثلا حین فعالیت جنسی که رحم دچار انقباض می شود ، بیشتر دیده می شود .

خونریزی بعد از رابطه جنسی

خونریزی پس از برقراری اولین رابطه جنسی تا حد زیادی قابل پیش بینی و حتی در بعضی فرهنگ ها نشانه سلامت فرد ( ؟ ) در نظر گرفته می شود. البته

عفونت میکروبی واژن

مهمترین روش پیشگیری از انواع عفونت واژن ، رعایت بهداشت است.بدلیل اینکه این میکروب از طریق رابطه جنسی بین زن و مرد منتقل می شود بنابراین استفاده از

بی نظمی پریود در بانوان

با توجه به اینکه عللی مثل کیست تخمدان ، بارداری ناخواسته و حاملگی خارج رحمی ممکن است در اثر مراجعه دیر هنگام بیمار به پزشک ، دچار عوارض حاد و ناخواسته شوند توصیه میکنیم

درمان قطعی تنبلی تخمدان

حدود 14 درصد افرادی که در سونوگرافی ، تخمدان پلی کیستیک برای انها گزارش می شود ، پریود مرتب دارند . در واقع تنبلی تخمدان نتیجه عملکرد غیر طبیعی تخمدان پلی کسیتیک است و

کیست شکلاتی تخمدان

کیست شکلاتی ممکن است بدون علامت بوده و فقط به صورت اتفاقی در سونوگرافی تشخیص داده شود.کیست شکلاتی تخمدان با وجود خوش خیم بودن می تواند باروری خانمها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

واکسن گارداسیل

ویروس HPV می تواند عامل سرطان دهانه رحم ( سرطان سرویکس ) در خانمها و سرطان مقعد و آلت تناسلی در مردان باشد. و بهترین روش پیشگیری از زگیل تناسلی ، مصونیت در برابر آن با تزریق واکسن است.

علایم واژینیت یا عفونت واژن

واژینیت یکی از انواع عفونتهای زنان بوده و به التهاب مخاط واژن گفته می شود که باعث علایم آزاردهنده ای در ناحیه تناسلی خانمها می شود.

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره با متخصص زنان همچنین به شما کمک خواهد کرد تا تصورات اشتباه و رایج در مورد رابطه جنسی کمرنگ شده و رابطه جنسی را با اگاهی و حفاظت لازم شروع کنید.

کیست درموئید تخمدان

احتمال چرخش تخمدان‌ها مخصوصا در سایز های بزرگ ، در این نوع کیست بیشتر از سایر کیستها وجود دارد.بهتر است این نوع کیست‌ها هر چه سریعتر درمان شوند، بویژه اگر سن خانم بیشتر از ۴۰ سال باشد.

تشخیص عفونت دهانه رحم

التهاب شدید دهانه رحم ممکن است علامت بدخیمی سرویکس باشد . بنابراین اقدامات تشخیصی دقیق باید توسط متخصص زنان انجام شود.

هیرسوتیسم ( پرمویی در خانمها )

هیرسوتیسم یا پرمویی ممکن است خفیف یا شدید باشد . در مواردی که رشد موهای ضخیم سریع باشد ، هیرسوتیسم می تواند نشانه ای از یک بیماری جدی و خطرناک باشد.

درمان قاعدگی دردناک

برخی افراد علی رغم مصرف دارو ، هنوز هم به علت قاعدگی دردناک ، از فعالیت های روزمره باز می مانند. اما یافتن بهترین و مؤثرترین درمان درد قاعدگی در هر شخص، نیاز به تشخیص صحیح دارد.

زخم دهانه رحم

تشخیص زخم دهانه رحم ، با معاینه با اسپکولوم توسط متخصص زنان انجام می شود . انجام پاپ اسمیر نیز التهاب دهانه رحم را به خوبی نشان می دهد.

خشکی و سوزش واژن

خشکی و اتروفی مخاط واژن، منجر به نازکی و شکنندگی مخاط واژن شده که برای خانمها ازار دهنده بوده و باعث ایجاد عوارض و مشکلاتی در روابط زناشویی انها می شود.

درمان کیست تخمدان

گاهی ممکن است جدار داخلی کیست تخمدان دچار خونریزی و تجمع مایع خونی در داخل کیست شود.در این موارد به انها کیست هموراژیک گفته می شود.

انواع عفونت های زنان

اگر بطور مکرر دچار عفونت زنان هستید و بدلیل بوی بد ناحیه تناسلی و ترشحات چرکی بدنبال بهترین راه درمان هستید ، باید ابتدا توسط متخصص زنان معاینه و سپس

قاعدگی دردناک یا دیس منوره

دیس منوره یا قاعدگی دردناک اولیه ، معمولا در عرض 2-1 سال اول بعد از بلوغ و شروع پریود ، بروز می کند و با سیکلهای تخمک گذاری همراه است.

کیست تخمدان

کیست تخمدان ممکن است بدون علامت بوده و بطور اتفاقی در سونوگرافی تشخیص داده شود و یا اینکه فرد با علایم کیست تخمدان به متخصص و جراح زنان مراجعه کند.

بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار که به هنگام هرگونه فعالیتی که باعث افزایش فشار داخل شکم شود رخ میدهد. در مبتلایان به این بیماری پس از عطسه، سرفه، خنده، گریه و یا بلند کردن اشیا سنگین و . . . ادرار بی اختیار جاری میشود.

تشخیص و درمان سیستوسل

اکثر زنان حدود ۶ هفته پس از جراحی سیستوسل میتوانند فعالیتهای عادی خود را از سر بگیرند. با این حال، ممکن است که جراح توصیه کند که فرد تا ۶ ماه از انجام فعالیتهایی که باعث فشار بر مثانه میشوند، اجتناب کند یا آنها را به حداقل برساند.

افتادگی مثانه یا سیستوسل

بلند کردن اجسام سنگین ، زور زدن هنگام اجابت مزاج یا یبوست ، داشتن یک بیماری مزمن طولانی مدت که باسرفه همراه است ممکن است به عضلات کف لگن اسیب برساند و

واژینیت قارچی

شایعترین علامت و شایعترین شکایت خانمهای مبتلا به واژینیت قارچی ، خارش و سوزش ناحیه تناسلی و واژن است

عفونت باکتریایی واژن

عفونت باکتریایی واژن زمانی اتفاق می افتد که باکتری هایی که به طور طبیعی در واژن وجود دارند ، جای خود را به میکروب عفونت زا می دهندو باعث بوی نامطبوع و

درمانهای جدید زگیل تناسلی شامل درمان با پلاسما هست که ضایعات ظرف یک جلسه برطرف میشوند. روشی سرپایی بدون درد و بدون عارضه و با هزینه کم که در مطب قابل انجام هست.

تب خال تناسلی از جمله عفونت های آمیزشی محسوب می شود.شایعترین راه انتقال تب خال تناسلی بین شرکای جنسی از طریق

خونریزی غیر طبیعی رحم-بخش سوم

در مواردی نمونه برداری اندومتر که هم بصورت سرپایی وهم زیر بیهوشی قابل انجام هست جهت رد ویا تشخیص سرطان اندومتر رحم ضروری است.

خونریزی غیر طبیعی رحم- بخش دوم

پولیپ و فیبروم نیز از شایعترین علل خونریزی رحمی هستند، که با سونوگرافی واژینال به راحتی قابل تشخیص اند البته در مواردی نیز انجام هیدرو سونوگرافی و یا هیستروسکوپی ضرورت دارد.

خونریزی غیر طبیعی رحم- بخش اول

خطرناکترین و نگران کننده ترین علت ، بدخیمیهای رحمی میباشد که معمولا در سنین بالا ( بالای 45 سال ) باید به فکر آن بود ولی در سن پایین تر هم در شرایطی ایجاد میشود.

اندومتریوز یکی از علل شایع نازایی در زنان می باشد که پزشکان فوق تخصص ناباروری و آی وی اف در طی اقدامات تشخیصی و لاپاراسکوپی با آن برخورد میکنند. اندومتریوز با کاهش کیفیت تخمک باعث تاخیر باروری و کاهش موفقیت درمان نازایی خواهد شد .

در افرادی که سیکل قاعدگی کوتاه مدت، خونریزی شدید قاعدگی و یا تنگی کانال سرویکس دارند و نیز افراد زایمان نکرده وآنهایی که سابقه جراحی های قبلی داشته

تخمدان پلی کیستیک - بخش دوم

اگرچه تخمدان پلی کیستیک ( PCO ) بطور کامل برگشت پذیر نیست و تمام داروهایی که جهت درمان وجود دارند صرفا جهت درمان علامتی بکاربرده میشوند اما کارایی بسیاری دارند.

تخمدان پلی کیستیک - بخش اول

یکی از شایعترین مشکلات این بیماران بی نظمی سیکل قاعدگی بصورت خونریزیهای طولانی مدت و سنگین که بعلت ضخیم شدن دیواره داخلی رحم رخ می دهد .

زگیل تناسلی ( بخش اول )

زگیل در هر جایی از بدن میتواند ایجاد شود اما زگیل های ناحیه تناسلی و مقعد از نظر ارتباط با سرطانهای دهانه رحم و دستگاه گوارش وحنجره حائز اهمیت هستند.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین