منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنین
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای زنان / زگیل تناسلی ( بخش اول )

زگیل تناسلی ( بخش اول )

خطرات زگیل تناسلی :

زگیل تناسلی یکی از شایعترین عفونت های مقاربتی و شایعترین بیماری ویروسی منتقل شونده ازراه جنسی در امریکاست و اگرچه هردو جنس را مبتلا میکند ولی احتمال ابتلای خانمها بیشتر از آقایان می باشد.از زمان تماس تا ظهور علایم حدود سه هفته تا هشت ماه طول می کشد .

عامل زگیل تناسلی جیست ؟

ویروس HPV عامل زگیل است . این ویروس انواع مختلفی دارد (حدود 70 نوع ) که تعدادی از آنها خوش خیم و برخی بدخیم هستند. زگیل در هر جایی از بدن میتواند ایجاد شود اما زگیل تناسلی و زگیل مقعد از نظر ارتباط با سرطانهای دهانه رحم و دستگاه گوارش وحنجره حائز اهمیت هستند و بایستی پزشکان متخصص زنان بیماران را بدقت پیگیری و ارزیابی کنند.

عوامل خطرو راههای انتقال HPV :

ویروس زگیل ( HPV ) در اثر تماس جنسی از طریق واژن ، مقعد ، دهان و حتی انگشت با افراد آلوده به ویروس منتقل میشود و اغلب در افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند ایجاد بیماری زگیل تناسلی میکند. در مبتلایان به ایدز بیماری شدت و وسعت بیشتری دارد.همچنین داشتن شریکهای جنسی متعدد نیز احتمال ابتلا به زگیل تناسلی را بسیار افزایش میدهد.از زمان ابتلا به ویروس HPV تا ایجاد ضایعات ممکن است 3-8 هفته طول بکشد.

علایم بالینی زگیل تناسلی :

زگیل ها توده هایی گوشتی ، کوچک ، مسطح و اغلب به رنگ پوست یا صورتی رنگ و یا گاهی پایه دار، گل کلمی وگسترده هستند .تظاهرات بالینی زگیل تناسلی بستگی به محل و تعداد ضایعات دارد. ضایعات کوچک معمولا بدون علامت هستند.اما زگیل تناسلی میتواند باعث سوزش ، خارش ، خونریزی ، درد وحتی ترشحات چرکی واژن ( در خانمها ) شوند.

تشخیص زگیل تناسلی :

زگیل تناسلی معمولا در معاینه تشخیص داده میشود اما بیوپسی وبررسی نمونه از نظر بدخیمی در ضایعات مشکوک الزامی است. گاهی ویروس HPV باعث تغییراتی در سلولهای دهانه رحم میشود که در تست پاپ اسمیر مشخص میشود.

آیا زگیل تناسلی قابل پیشگیری است ؟

بله. از مهمترین روشهای پیشگیری از زگیل تناسلی ، تزریق واکسن است. در کل دنیا چند نوع واکسن زگیل تناسلی موجود است که ادر سن 26-9 سال در هردو جنس قابل استفاده است ، 80% محافظت ایجاد میکند و در سه دوز تزریق میشود. کاندوم در پیشگیری از زگیل تناسلی در روابط جنسی ، بصورت نسبی مؤثر است .

درمان زگیل تناسلی :

انتخاب روش درمان زگیل تناسلی بستگی به اندازه و تعداد و محل ضایعات دارد.معمولا ضایعات کوچک با دارو درمان میشوند ولی برخی داروها در بارداری و شیردهی منع مصرف دارند بنابراین حتما باید با تجویز پزشک متخصص زنان مصرف شوند.درمانهایی مثل لیزر و برداشتن به روش جراحی نیز در بعضی شرایط کاربرد دارند. روشهای نوین جهت درمان زگیل تناسلی نیز وجو دارند که توسط تعدادی متخصصین زنان و یا پوست انجام میشود.پس از اتمام دوره درمان ، جهت رفع تیرگی واژن ناشی از اسکار ضایعات زگیل می توانید به بهترین متخصص زیبایی زنان اصفهان مراجعه کنید و از روشهای روشن سازی و جوانسازی واژن استفاده کنید.

توجه توجه :

دکتر منصوره پژمان منش ، متخصص و جراح زنان و زیبایی در اصفهان ، فوق تخصص نازایی

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض بارداری در سن بالاعوارض بارداری در سن بالا

با افزایش سن هم قدرت باروری کمتر شده و هم احتمال ناهنجاری کروموزومی بیشتر می شود. علاوه بر آن سن بالای پدر هم در باروری مهم است. با افزایش سن پدر ... ادامه مطلب

علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین