منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمینوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمی

زخم دهانه رحم

عفونت دهانه رحم :

سرویکس یا دهانه رحم به قسمت پایینی رحم گفته می شود که با کانال واژن در ارتباط است. سرویسیت یا همان التهاب دهانه رحم ، معمولا به علت عفونت سرویکس ایجاد می شود.عفونت دهانه رحم بیماری نسبتا شایعی در زنان بوده و با علایمی همراه است که برای خانمها آزاردهنده بوده و در صورتی که درمان نشود ، عوارضی در سیستم تناسلی و تولیدمثل خانمها ایجاد می کند و حتی ممکن است با ایجاد چسبندگی دهانه رحم باعث ناباروری مخصوصا نازایی با علت ناشناخته شود. سرویسیت به دو صورت حاد و مزمن دیده می شود وعلل مختلفی دارد.

علل زخم دهانه رحم :

زخم دهانه رحم یا سرویسیت به دو صورت حاد و مزمن دیده می شود . علل التهاب و زخم دهانه رحم ممکن است عوامل عفونی و میکروبهای منتقل شونده از راه جنسی مانند سوزاک و کلامیدیا باشد که باعث سرویسیت حاد می شوند. عفونت تریکومونایی سرویکس نیز بسیار شایع است. معمولا خانمهایی که فعالیت جنسی مکرر و یا پارتنرهای متعدد دارند بیشتر به زخم دهانه رحم مبتلا می شوند.
سرویسیت مزمن معمولا به دلیل عفونتهای میکروبی مزمن و درمان نشده و یا التهاب مزمن به علت تحریکات مختلف باشد. زخم دهانه رحم معمولا در اثر عفونت مزمن سرویکس ایجاد می شود.

سرویسیت در چه افرادی شایعتر است ؟

زخم دهانه رحم یکی از مشکلات خانمها مخصوصا در سنین باروری است. یکسری عوامل باعث شیوع بیشتر زخم و سرویسیت در بعضی افراد می شوند که عبارتند از:

علایم سرویسیت :

عفونت دهانه رحم باعث متورم شدن ، قرمزی و تحریک و شکنندگی بافت سرویکس یا اصطلاحا زخم دهانه رحم شده و باعث بروز علایم زیر می گردد:

تشخیص زخم دهانه رحم :

بانوان عزیز توجه داشته باشید که در صورت بروز هر یک از علایم فوق باید در اسرع وقت به متخصص زنان خوب و با تجربه مراجعه کنید تا تشخیص دقیق و به موقع و درمان زخم دهانه رحم برای شما انجام شود. تشخیص زخم دهانه رحم ، با معاینه با اسپکولوم توسط متخصص زنان صورت می گیرد . انجام پاپ اسمیر نیز التهاب دهانه رحم را به خوبی نشان می دهد.

تشخیص زخم دهانه رحم و درمان آن را در بخش های بعد مطالعه فرمایید.

اگر شما بانوی عزیز به عفونتهای مکرر و مقاوم واژن و دهانه رحم مبتلا هستید و نیازمند مشاوره و راهنمایی ، توصیه میکنیم به یک متخصص زنان با تجربه در این زمینه مراجعه کنید . کلینیک دکتر منصوره پژمان منش از بهترین پزشکان متخصص زنان اصفهان ، پذیرای شما عزیزان می باشند . جهت دریافت نوبت ، به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مریم نظری [ 1401-04-24 ]
با سلام زخم رحم دارم خوب نمیشه5

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

سندرم پیش از قاعدگیسندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی معمولا در افرادی که تخمک گذاری و سیکل های منظمی دارند ایجاد می شود. علایم سندرم پیش از قاعدگی در حدود دو هفته قبل از شروع پریود ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین