منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمیجراحی زیبایی و ترمیمینوبت دهی اینترنتی

واکسن گارداسیل

پیشگیری از زگیل تناسلی :

زگیل تناسلی یکی از انواع بیماریهای منتقل شونده از راه جنسی است که مسری و درمان آن بسیار مشکل می باشد . زیرا ویروس در بدن فرد مبتلا بصورت نهفته باقی مانده و مجدد عود میکند. همچنین این ویروس می تواند عامل سرطان دهانه رحم ( سرطان سرویکس ) در خانمها و سرطان مقعد و آلت تناسلی در مردان باشد. بنابراین پیشگیری از ابتلا به این ویروس در سلامت فرد و جامعه بسیار اهمیت دارد. بهترین روش پیشگیری از زگیل تناسلی ، مصونیت در برابر آن با تزریق واکسن است.

گارداسیل ( Gardasil ) :

گارداسیل ( Gardasil ) اولین واکسن مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم است. این واکسن چهار ظرفیتی بوده و علیه شایعترین انواع ویروس HPV ( ۶،۱۱،۱۶،۱۸ ) کاربرد دارد.

بهترین سن تزریق واکسن گارداسیل :

بهترین سن تزریق واکسن گارداسیل ، ۹ تا ۲۶ سالگی است ( معمول ترین سن شروع واکسیناسیون علیه HPV سن 11-12 سالگی هم در دختران و هم در پسران می باشد ) . واکسن گارداسیل بهتر است قبل از سنین نوجوانی و قبل از شروع فعالیت جنسی تجویز ‌شود تا بیشترین تاثیر را داشته باشد . اگر فرد قبل از تزریق واکسن گارداسیل ، به هیچ یک از ۴ نوع ویروس مبتلا نشده باشد به احتمال ۹۹ درصد به هیچ یک مبتلا نمی‌شود .( یعنی ایمنی بخشی واکسن نزدیک به صد در صد است) . این واکسن ، در فردی که مبتلا به زگیل تناسلی شده ، زگیل‌های تناسلی موجود را درمان نمیکند ، با این حال تزریق ان در این افراد هم توصیه شده چرا که باعث پیشگیری از ابتلا به انواع دیگر ویروس HPV می شود.

نحوه تزریق واکسن گارداسیل :

این واکسن در سه دوز و طی ۶ ماه بصورت عضلانی تزریق می‌شود. تزریق دوم ، دو ماه پس از دوز اول و تزریق سوم شش ماه بعد تزریق اول انجام می‌شود. پس از گذشت سه ماه از اولین دوز واکسن اثر واکسن ایجاد شده است.اخیراً توصیه شده که قبل از ۱۵ سالگی ، دو دوز واکسن کافی است که در این صورت ، دوز دوم ۶ تا ۱۲ ماه بعد از دوز اول تزریق می‌گردد.

انواع واکسن HPV:

واکسن گارداسیل که چهار ظرفیتی بوده و علیه چهار نوع شایع ویروس ، کارایی دارد. انواعی از واکسن HPV هم ساخته شده اند که 9 ظرفیتی هستند و دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی امریکا که هنوز در ایران موجود نیست.
همه این واکسنها به روش بازآرایی ژنتیکی تهیه شده و شامل ذرات شبه ویروس ( اما فاقد DNA ) هستند ودر نتیجه غیرعفونی می باشند.

نکات مهم در مورد واکسن زگیل تناسلی :

ایمنی در برابر ویروس HPV:

ایمنی در برابر ویروس زگیل تناسلی ، حدود سه ماه بعد از تزریق اولین دوز واکسن ایجاد می شود .مدت زمان مصونیت ناشی از واکسن نامشخص بوده، ولی در مطالعات مختلف 5 سال ذکر شده است.

واکسن گارداسیل در بارداری:

تزریق یکسری واکسن ها در بارداری مجاز و تعدادی ممنوع هستند. جهت اطلاع از واکسنهای مجاز و ممنوع در بارداری از جمله واکسن زگیل تناسلی در بارداری ، مقاله مربوطه را مطالعه بفرمایید.

جهت دریافت مشاوره و روشهای درمان و پیشگیری از زگیل تناسلی و نیز چکاپ دوره ای زنان می توانید با رزرو نوبت اینترنتی به مطب خانم دکتر منصوره پژمان منش جراح و فوق تخصص بیماریهای زنان و نازایی اصفهان مراجعه فرمایید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

انواع جفتانواع جفت

در صورتی که محل اتصال جفت به برش قبلی سزارین باشد که باعث چسبندگی جفت می شود ، ممکن است دچار خونریزی در طول بارداری شده و یا موقع زایمان ... ادامه مطلب

سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین