منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
فریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتیجراحی زیبایی و ترمیمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات جنسی / اختلال ارگاسم در زنان

اختلال ارگاسم در زنان

تعریف ارگاسم:

ارگاسم به معنای رسیدن به اوج لذت جنسی است که در زنان مختلف و حتی در یک فرد هم ، در دورانهای مختلف زندگی ، متفاوت است. چهار مرحله اصلی به ترتیب درفرایند رابطه جنسی اتفاق می افتد : تمایل جنسی ، تحریک و برانگیختگی ، ارگاسم و مرحله اخر که ریلکسیشن است. عدم ارگاسم در اولین رابطه جنسی ، به دلیل نگرانی و ترس و یا درد ، معمولا طبیعی قلمداد میشود.

اختلال ارگاسم زنان :

اختلالات ارگاسم زنان به تاخیر قابل توجه ، کاهش شدت و یا افت شدید احساسات در اوج لذت جنسى و یا نرسیدن به ارگاسم گفته مى شود .این اختلال می تواند باعث ایجاد سایر مشکلات جنسی در خود فرد وهمسر وی شود .اختلال ارگاسم ممکن است دائمی و یا موقتی باشد. اگر زوجی دچار اختلال ارگاسم باشند ولی از عملکرد جنسی خود راضی باشند ، نیازی به مراجعه به پزشک نیست اما اگر علایم طولانی مدت بوده و در رابطه جنسی زوجها مشکل ایجاد کرده باشد ، حتما باید جهت مشاوره به پزشک مراجعه کنند. عدم ارگاسم در زنان ممکن است منجر به دردهای مزمن لگن شوند.

علل اختلال ارگاسم:

عوامل متعددى می توانند باعث کاهش یا از بین رفتن ارگاسم در زنان شوند:

تشخیص اختلال ارگاسم :

مسایل و مشکلات مربوط به رابطه جنسی در جوامع مختلف برای زنان معمولا بصورت تابو مطرح می شود. از یک طرف دانش و آگاهی افراد در این زمینه مسایل و روابط زناشویی کافی نیست و از طرفی منابع قابل اعتماد کمی در این زمینه وجود دارند. در اکثر جوامع صحبت کردن و آموزش در زمینه لذت جنسی جایز شمرده نمی شود. این موضوع مخصوصا در مورد زنان و تربیت جنسی آنان بیشتر از آقایان دیده می شود.به همین دلیل اکثر خانمها از وجود اختلال ارگاسم در خود اطلاعی ندارند. از طرف دیگر هیچ فردی نباید خود را با دیگری در زمینه روابط جنسی مقایسه کند زیرا تجربه هر شخص با دیگری متفاوت است. بنابراین توصیه میکنیم در صورت نارضایتی جنسی در خود و یا همسر به پزشک متخصص زنان و سکس تراپیست مراجعه کنید و مشاوره لازم را دریافت کنید.

درمان اختلال ارگاسم در زنان :

همانطور که ذکر شد علل زیادی موجب ایجاد اختلال دراوج لذت جنسی زنان می شود. بررسی علل اختلال ارگاسم و رفع آنها برعهده پزشک متخصص است. مدت زمان درمان با توجه به دلایل ایجاد کننده متفاوت است. بخشی از درمان طبی و دارویی بوده و مربوط به درمان بیماریهای زمینه ای است . درمان بیماریهای لگن ، کنترل قند بالا در دیابت ، عفونت های لگنی ، عفونت های تناسلی و ..
گاهی لابیا پلاستی و برخی جراحی زیبایی زنان در ناحیه تناسلی به بهبود وضعیت ارگاسم کمک میکند که در صورتی که توسط جراح زنان و زیبایی ماهری انجام شود بسیار مؤثراست.
درمان خشکی واژن با کربوکسی تراپی و درمانهای نوین دیگر و نیز درمان کاهش میل جنسی نیز به درمان اختلال ارگاسم کمک میکنند.
مشاوره روان و سکس تراپی نیز در موارد دیگر کمک کننده است.

درمان اختلال ارگاسم زنان دراصفهان:

در صورتی که شما هم با مشکل اختلال ارگاسم مواجه هستید و این مسأله در روابط زوجی شما تأثیر گذاشته حتما به یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان اصفهان مراجعه تا تحت بررسی قرار بگیرید. در اصفهان هم مشاوران خوبی در زمینه سکس تراپی و درمان اختلال ارگاسم هستند که در کنار متخصص زنان به درمان مشکلات جنسی شما کمک خواهند کرد. در صورتی که همسر شما هم مشکلات جنسی دارند همزمان به متخصص اورولوژی نیز مراجعه کنند.

کلینیک فوق تخصصی زنان و ناباروری دکتر منصوره پژمان منش در اصفهان آماده ارایه خدمات و مشاوره به بانوان ارجمند در زمینه درمان اختلالات جنسی و جراحی زیبایی زنان می باشد. جهت نوبت دهی اینترنتی از صفحه اصلی سایت اقدام فرمایید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین