منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنین
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بارداری / خونریزی دوران بارداری

خونریزی دوران بارداری

خونریزی در سه ماهه اول بارداری:

اکثر خانمهای باردار در اوایل بارداری ممکن است خونریزی را تجربه کنند. میزان آن ممکن است ازترشحات صورتی قهوه ای تا لکه بینی و یا حتی خونریزی در حد پریود متغیرباشد. این مسأله باعث نگرانی مادران باردار مخصوصا افرادی که سابقه سقط ، نازایی و.....داشته اند.مراجعه مادر باردار در اوایل بارداری به متخصص زنان و زایمان به رفع نگرانی شما کمک شایانی می کند.

علل خونریزی سه ماهه اول حاملگی :

1- لانه گزینی و تشکیل جفت:

گاهی در روند لانه گزینی بدلیل تهاجم و سوراخ کردن دیواره اندومتر توسط پرزهای جفتی ، خونریزی کمی رخ میدهد که این مسئله طبیعی بوده و جای نگرانی نیست.

2- حاملگی خارج رحمی:

حاملگی خارج رحمی که میتواند در هرجای لوله اتفاق بیفتد در ابتدا معمولا با لکه بینی و کمی درد زیر شکم و تأخیر پریود تظاهر میکند.

3- تهدید به سقط :

در این موارد هم درد زیر شکم و لکه بینی وجود دارد.احتمال ادامه بارداری 50 درصد است .

4- سقط :

ممکن است جنین در حال سقط باشد بخصوص اگر با دردهای کرامپی قابل توجهی در زیرشکم همراه باشد.

5- پولیپ های سرویکس :

ممکن است خانم بارداری از قبل دچار پولیپ دهانه رحم بوده وحتی اطلاع هم نداشته باشد و در جریان رابطه زناشویی خونریزی رخ دهد که ارتباطی به وضعیت بارداری ندارد.

تشخیص خونریزی سه ماهه اول بارداری:

در صورت مشاهده هر گونه خونریزی و حتی لکه بینی در اوایل حاملگی حتما در اسرع وقت به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.متخصص زنان و زایمان شما در قدم اول ، سونوگرافی ( ترجیحا واژینال ) جهت تشخیص و تعیین محل ساک حاملگی انجام داده و به محض تشخیص اقدامات لازم را برای شما انجام خواهد داد.بسیار مهم است که از وجود یا عدم وجود حاملگی خارج رحمی اطمینان حاصل کنیم.

توصیه ها در مورد خونریزی سه ماهه اول بارداری :

1- در صورتی که سابقه سقط ، نازایی ، سن بالا ، سابقه زایمان زودرس ، حاملگی خارج رحمی ، خونریزی در طی بارداری قبلی و یا هر مشکل دیگری داشته اید قبل از بارداری حتما یک پزشک متخصص زنان و زایمان خوب انتخاب کرده و در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه فرمایید تا اقدامات تشخیصی و درمان مناسب برای شما انجام شود.
2- درصورتی که دچار خونریزی سه ماهه اول شده و گروه خونی منفی دارید حتما پزشک خود را مطلع سازید . زیرا در برخی موارد نیاز به تزریق امپول روگام هست.
3- طبق نظر پزشک متخصص زنان خود تا رفع خطر از انجام کار سنگین و رابطه زناشویی خودداری کرده و بیشتر استراحت کنید.

دکتر منصوره پژمان منش از بهترین پزشکان فوق تخصص زنان و زایمان و نازایی در اصفهان هستند که می توانید جهت مراقبت های دوران بارداری خود ، تحت نظر باشید . نوبت اینترنتی از صفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ریگی [ 1400-11-23 ]
سلام من اولین حاملگیم دوقلوبوده بعدش ده سال نازایی داشتم العان دوماهه حاملم ولی امروز خون ریزی مث پریودیم دارم باید چیکارکنم؟

لیلا [ 1399-08-16 ]
من زن ۴۳ ساله هستم آلان هفته ی هشتم هستم هرروز که به سرویس بهداشتی می روم لکه بینی ولکه قرمزی مشاهده می کنم ودر ضمن چندتا هم فیبروم دارم درهفته هشتم رفتم پیش دکترم سونوگرافی واژینال کردوگفت جنین رشدنکرده وهفته ی ۵و ۵روز است دکترم به من شیاف وقرص آ. اِس قبلاً داده بودمصرف می کنم ولی باز هم لکه ولکه های قرمز را مشاهده مکنم باز دکترم ۱۰ روز هم صبر کنم می خواهم بدانم شیاف هارا ادامه بدهم یا قطع کنم آخه پارسال هم این طوری شدجنین سقط شد .قبل از واژینال به سونو بیرون هم ۵و۵روز تشخیص لطفا راهنمایی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

سندرم پیش از قاعدگیسندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی معمولا در افرادی که تخمک گذاری و سیکل های منظمی دارند ایجاد می شود. علایم سندرم پیش از قاعدگی در حدود دو هفته قبل از شروع پریود ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین