منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمینوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمی
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار

خونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از

عوارض بارداری در سن بالا

با افزایش سن هم قدرت باروری کمتر شده و هم احتمال ناهنجاری کروموزومی بیشتر می شود. علاوه بر آن سن بالای پدر هم در باروری مهم است. با افزایش سن پدر

عفونت ادراری در بارداری

گاهی درد زیر شکم و انقباض شکم ، با علایم عفونت ادرار اشتباه می شود. با بزرگتر شدن جنین و رحم ، فشار روی مثانه بیشتر شده و تکرر ادرار و احساس

مشکلات ادراری در بارداری

احتباس ادرار بخاطر فشار رحم بر روی گردن مجرای ادرار و یا بندرت ، انسداد توسط سنگ ایجاد می شود. در افرادی که دچار افتادگی رحم

پیشگیری از حاملگی خارج رحمی

سؤال بسیار مهمی که مراجعین و افرادی که سابقه حاملگی خارج رحمی دارند این است که بهترین زمان باروری بعد از درمان حاملگی خارج رحمی چه زمانی است. بهتر است

ریزش مو در بارداری

ریزش مو در بارداری ممکن است طبیعی باشد. بهترین درمان ریزش مو در بارداری ، بستگی به عامل ایجاد کننده آن دارد. در بسیاری موارد ، ریزش مو با مصرف ...

کم خونی در بارداری

در سه ماهه دوم و مخصوصا ماهه سوم بارداری رشد و تکامل اعضای جنین نیاز به مصرف آهن بیشتری دارد و اگر مادر کم خونی شدید داشته باشد

مصرف فولیک اسید در بارداری

در خانمهایی که تالاسمی مینور دارند سایز گلبولهای قرمز انها کوچکتر است. در صورتی که کم خونی فقر آهن بطور همزمان وجود نداشته باشد ، مصرف مکمل آهن

آزمایش سل فری

نتیجه تست سل فری باید توسط پزشک متخصص زنان تفسیر و اقدامات بعدی بر اساس ان تعیین شود. اگر نتیجه تست سل فری مثبت باشد ، قدم بعدی

کاهش رشد جنین در رحم

محدودیت رشد داخل رحمی می‌ تواند دلایل بسیاری داشته باشد. البته باید توجه داشت در بسیاری از موارد نوزاد کوچک است اما دچار IUGR نیست که دلیل این مورد

تشکیل نشدن قلب جنین

اختلالات کروموزومی جنین باعث عدم تشکیل قلب جنین و یا عدم رشد جنین می شوند. علل مادری شناخته شده که ممکن است باعث سقط شوند

واکسن انفولانزا در بارداری

بهتر است همه خانمهای باردار واکسن انفولانزا را تزریق کنند اما واکسیناسیون بویژه در مادران بارداری که دچار بیماری زمینه ای مخصوصا بیماری قلبی ، آسم ،

سونوگرافی در دوران بارداری

در مادران بارداری که حاملگی پرخطر و یا سابقه سقط به دلیل نارسایی دهانه رحم داشته اند ، طول سرویکس در سه ماهه اول همراه با سونوگرافیNT اندازه گیری شده

عوارض سزارین

ممکن است محل برش شکم و بخیه ها دچار عفونت شوند و علایمی مانند قرمزی ، تورم و ترشحات عفونی بدبو و چرکی و نیز باز شدن بخیه ها اتفاق بیفتد.

زایمان به روش سزارین

آیا سزارین بهترین روش زایمان است؟ آیا مادران باردار می توانند روش زایمان خود را انتخاب کنند؟

سقط عمدی

در صورتی که سقط به روش غیر بهداشتی و با دستکاری رحم انجام شود ، ممکن است برای مادر خطر جانی داشته باشد و یا منجر به عمل هیسترکتومی ( خارج کردن رحم ) شود.

انواع سقط جنین

سقط فراموش شده معمولا به علت بی علامت بودن ، بصورت اتفاقی درسونوگرافی تشخیص داده می شود اما گاهی تنها نشانه مشکوک ، از بین رفتن علایم بارداری است.

حرکات جنین در بارداری

تعداد حرکات جنین در بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از شاخص های سلامت جنین به شمار می رود.کاهش حرکات جنین در دوران بارداری یکی از مواردی است که موجب نگرانی مادران باردار می شود .

جفت سر راهی

خونریزی در دوران بارداری ممکن است باعث ختم بارداری بصورت اورژانسی ودر نتیجه زایمان زودرس و نوزاد نارس شود .

علایم و نشانه های بارداری

تست خانگی بارداری معمولا اولین و در دسترس ترین تست بارداری است اما گاهی ممکن است حاملگی در مراحل اولیه را نشان ندهد و بصورت کاذب منفی شود.

کرونا در بارداری

آمار بیشتری از سقط خود بخود جنین و زایمان زودرس در مادران باردار دیده شده است. اینکه آیا کرونا ریسک ناهنجاری های جنینی را افزایش می دهد یا خیر ، نیز هنوز مشخص نشده است.

آنومالی اسکن

در سونوگرافی آنومالی ، فقط ناهنجاری های ساختمانی تشخیص داده می شوند ومشکلات ژنتیکی جزیی یا بیماری های متابولیک و مواردی مثل نابینایی و کاهش شنوایی قابل تشخیص نیستند.

کیست تخمدان در بارداری

اکثر کیستهای تخمدان کوچک و بدون علامت بوده و بطور اتفاقی در سونوگرافی حاملگی تشخیص داده می شوند.گاهی ممکن است در داخل کیست ، خونریزی ایجاد شده و یا تخمدان در کیستهای بزرگ ، دچار تورشن یا پیچش شود.

درمان حاملگی مول

در طی درمان مول باید از یک روش مطمئن پیشگیری از بارداری استفاده شود تا از حاملگی مجدد در زمان تحت نظر بودن بیمار ، جلوگیری شود.

کم کاری تیروئید در بارداری

جنین‌هایی که در سه‌ ماهه‌ اول بارداری ، به میزان کافی هورمون تیروئید را دریافت نمی‌کنند ، ممکن است با مشکلات پیشرفته‌ عصبی متولد شوند.

عوارض سرخجه در بارداری

در صورتی که بانوان در دوران بارداری ( مخصوصا در سه ماهه اول بارداری ) به ویروس سرخجه مبتلا شوند ، این ویروس از جفت عبور کرده و باعث ناهنجاری جنینی خواهد شد .

بهترین ورزشهای دوران بارداری

عضلات کف لگن ماهیچه هایی هستند که در زایمان طبیعی نقش کلیدی دارند . انجام تمرینات کگل بصورت روزانه ، باعث می شود زایمان راحت تری داشته باشید.

حاملگی مول

در حاملگی مولار، پرزهای جفتی دچار ورم و رشد بیش از حد شده و کل حفره رحم را اشغال می کنند ، اما گاهی ( بندرت ) در لوله رحمی و یا تخمدان هم ایجاد می شوند.

درمان یبوست در بارداری

بسیاری مادران باردار ممکن است بر این تصور باشند که ایجاد زور و فشار در لگن باعث سقط جنین و یا باز شدن کیسه آب می شود و همین امر باعث نگرانی انها می شود.

درمان حاملگی خارج از رحم

حاملگی خارج رحمی همانطور که قبلا هم اشاره شد به بارداری در محلی خارج از محیط رحم گفته می شود که شایعترین محل آن لوله های فالوپ است.

مراقبت های سه ماهه اول بارداری

در اوایل حاملگی با بروز اولین نشانه های بارداری ، مادران باردار ممکن است دچار مشکلاتی شوند که در بعضی موارد لازم است در اسرع وقت به بهترین متخصص زنان

فواید ورزش در بارداری

ورزش کردن نه تنها برای مادران باردار مناسب است، بلکه برای جنین نیز مفید خواهد بود. انجام ورزش به روش صحیح ، ناراحتی های شایع دوران بارداری مانند بی خوابی و درد کمر و پشت را تسکین می دهد.

علایم زایمان زودرس

وقتی خانم بارداری با علایم هشدار دهنده زایمان زودرس مراجعه می کند و در واقع مشکوک به زایمان زودرس است میتوان با یکسری ازمایشات و تستها ، تشخیص را قطعی

آزمایشات سلامت جنین

ازمایشات غربالگری یا سلامت جنین ، تست هایی هستند که جهت بررسی سلامت جنین ازنظر سندرم های ژنتیکی شایع و ناهنجاری های شایع جنینی از جمله سندرم داون ، در دوران بارداری انجام می شوند.

زایمان طبیعی بدون درد

مادران باردارمی توانند با انتخاب و مشاوره با بهترین متخصص زنان و زایمان وبا استفاده از بهترین روش زایمان طبیعی بدون درد ، زایمانی ایمن و راحت را تجربه کنند.

مراقبت های دوران بارداری

در صورتی که قبلا سابقه حاملگی خارج رحمی و یا سقط داشته اید بایستی به محض مثبت شدن ازمایش حاملگی در اسرع وقت به بهترین متخصص زنان مراجعه کنید.

لک صورت در بارداری

ملاسما معمولا بعد از زایمان پسرفت می کند ولی در یک سوم بانوان تا ده سال هم ممکن است پابرجا بماند. قرصهای جلوگیری از بارداری در خانمهای مستعد ممکن است باعث تشدید ملاسما شود.

بارداری ناخواسته

گاهی مصرف بعضی داروها که با قرصهای ضد بارداری تداخل دارند باعث کاهش اثر قرص شده و بارداری ناخواسته اتفاق می افتد .

مشکلات پوست در بارداری

افزایش رنگدانه های پوست پدیده ای است که در اوایل بارداری شروع می شود و در نواحی زیر بغل ، کشاله ران ، ناحیه تناسلی ، ناف و آرئول بارزتر است.

دفع پروتئین در بارداری

دفع پروتئین در خانم‌های باردار بسیار خطرناک‌ تر از افراد عادی است.در صورت همراهی ورم و دفع پروتئین بیش ازحد طبیعی و افزایش فشارخون بایستی مسمومیت بارداری را مد نظر داشت.

تشخیص حاملگی خارج رحمی

با لاپاراسکوپی ، لوله های فالوپ و لگن بخوبی قابل مشاهده و ارزیابی است.مزیت این روش ، امکان تشخیص و درمان همزمان می باشد.

زایمان فیزیولوژیک

مـــادران باردار در روند زایمان فیزیولوژیک می توانند درهر وضعیتی که در آن وضعیت احساس راحتی بیشتری می کنند قرار بگیرند و زایمـــان کنند.

حاملگی پوچ

بطور طبیعی ، در حدود 6 هفته جنین در داخل کیسه حاملگی تشکیل می شود اما در حاملگی پوچ ، ساک حاملگی در این زمان خالی است .

مسمومیت حاملگی

بعلت اختلال خونرسانی جفت ممکن است جنین دچارمحدودیت رشد در رحم یا به اصطلاح IUGR شود. سونوگرافی وانجام تستهای سلامت جنین با نظر متخصص زنان و زایمان بایستی انجام شود.

زایمان زودرس

بعضی از مادران باردار مستعد زایمان زودرس هستند و بایستی قبل ازاقدام به بارداری از مشاوره با متخصص زنان و زایمان باتجربه بهره بگیرند .

حاملگی پرخطر

بیماریهایی مانند فشار خون بالا ، بیماریهای مزمن مانند اختلالات قلب ، کلیه و ریه ، دیابت ، بیماریهای خود ایمنی ، سرطان ، بیماریهای مقاربتی و

رابطه جنسی در بارداری

در سه ماهه سوم ارگاسم ممکن است باعث ترشح اکسی توسین و شروع انقباض های رحمی شود.بنابراین ایمن ترین دوره برای ارگاسم سه ماهه دوم بارداری می باشد.

حاملگی خارج رحمی

اغلب موارد، حاملگی خارج رحمی در طی چند هفته اول حاملگی اتفاق می افتد و ممکن است حتی از بارداری خود اطلاعی نداشته باشید. لکه بینی ودرد لگن

تب خال و زگیل تناسلی در بارداری

در صورت ابتلا به تبخال تناسلی و یا عود ان در بارداری مصرف داروهای تجویز شده در بارداری بلامانع است و حتما باید درمان انجام شود.

خونریزی دوران بارداری

در صورتی که سابقه سقط ، نازایی ، سن بالا ، سابقه زایمان زودرس ، حاملگی خارج رحمی ، خونریزی در طی بارداری قبلی و یا هر مشکل دیگری داشته اید قبل از بارداری حتما یک پزشک متخصص زنان و زایمان انتخاب کنید و در اسرع وقت مراجعه فرمایید.

داروهای ممنوع دردوران بارداری

رنگ مو و لاک ناخن به دلیل مواد سمی و شیمیایی میتواند برای جنین خطرناک باشد.مصرف بیش از حد ویتامین Dو Aدر دوران بارداری باعث ایجاد سمیت و عوارض آن بر جنین میشود.

دوقلویی

تحقیقات نشان داده که با افزایش سن احتمال دوقلو زایی بیشتر میشود که انهم به خاطر افزایش هورمون محرکه تخمدان با افزایش سن است.

سردرد بارداری

بانوانی که سابقه سر درد دارند سردرد بر روی بارداری تاثیر دارد و بالعکس بارداری هم بر شدت و دفعات سردرد اثرمیگذارد. مسأله مهم درسردرد بارداری بررسی و انتخاب درمانی است که بر روری جنین اثر مضر نداشته باشد.

ورم پا در بارداری

ورم بارداری بطورخفیف در پاها و قوزک پا حدود هفته های 27-22 بارداری ایجاد شده و بخصوص عصرها و در آب و هوای گرم میزان آن بیشتر است.

خارش بدن در دوران بارداری

خارش شديد در سه ماهه دوم و يا بطور شايعتر، در سه ماهه سوم مي تواند نشانه اي از كلستاز داخل كبدي در دوران بارداري محسوب شود كه اختلالي كبدي است كه جنين را در معرض خطر قرار ميدهد.

دیابت بارداری

تستهای تشخیصی در هفته 28-24 بارداری ودر برخی افراد اوایل بارداری انجام میشوند.پس از اقدامات تشخیصی لازم است تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید.

کمر درد در بارداری

در حالت ایستاده و نشسته باید وضعیت صحیح اتخاذ شود. بهتر است دردوران بارداری هنگام نشستن طولانی مدت روی صندلی ، پاها را کمی از سطح زمین بالاتر قرار داد.

درد معده در بارداری

بهترین درمان ریفلاکس بارداری ترکیبی از رعایت توصیه های غذایی و درمان دارویی می باشد.

تهوع استفراغ بارداری

تهوع باردارى در موارد خفیف معمولا با رعایت یکسری توصیه ها و درمانهای ساده بهبود می یابد و تنها در زمانی نیازمند پیگیری فوری است که باعث کاهش وزن شود

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین