منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمیدرمان قطعی خونریزی رحمینوبت دهی اینترنتی

مراحل فریز تخمک

فریز تخمک :

امروزه با توجه به پیشرفت های چشمگیر در زمینه درمانهای ناباروری ، امکان حفظ باروری خانمها برای بارداری در اینده فراهم شده است. طی این فرایند ، افراد کاندید فریز تخمک که توسط پزشکان فوق تخصص ناباروری تعیین می شوند ، تحت سیکل تحریک تخمدان قرار گرفته و پس از تخمک گیری ، فریز و ذخیره تخمک برای انها انجام می شود.

بهترین سن برای فریز تخمک :

با گذشت زمان و افرایش سن خانمها بعد از 35 سالگی ، قدرت باروری بانوان کاهش می یابد و همین مسأاله باعث ایجاد دغدغه در دختران مجرد می شود. فریز تخمک در این افراد راهکار مناسبی جهت کاهش استرس و حفظ باروری می باشد.بهترین سن برای اقدام جهت فریز تخمک قبل از سن 35 سالگی است . البته در برخی افراد با توجه به ذخیره تخمدان ، تا سن 40 سال هم این امکان وجود دارد.

موارد استفاده از فریز تخمک در دختران مجرد:

فریز کردن تخمک در خانمها ومخصوصا دختران مجردی کاربرد دارد که بنا به دلایلی تصمیم به حفظ قدرت باروری خود در اینده دارند:

مراحل فریز تخمک :

فردی که متقاضی انجام فریز تخمک می باشد باید ابتدا باید به یک مرکز ناباروری یا پزشک فوق تخصص ناباروری مراجعه نماید. در روز سوم سیکل قاعدگی آزمایشات هورمونی از قبیل آزمایش FSH، AMH و استرادیول و آزمایشات مربوط به بیماری های عفونی مانند HIV و هپاتیت درخواست می شود. سونوگرافی جهت بررسی وضعیت تخمدان ها و فولیکول ها نیز انجام می شود. پس از انجام بررسی های اولیه ، مراحل فریز تخمک به ترتیب زیر انجام می گیرند.

  1. تحریک تخمدان ( همانند سیکل آی وی اف )
  2. تخمک گیری یا پانکچر
  3. انجماد تخمک در ازمایشگاه جنین شناسی

بارداری با تخمک فریز:

پس از انجام مراحل فریز تخمک ، در زمان مناسب که فرد شرایط بارداری را داشته باشد، مرحله بارور کردن تخمک فریز شده انجام می گردد . به این صورت که عملیات ذوب تخمک در ازمایشگاه انجام شده و تخمک از فریز خارج شده ، در شرایط آزمایشگاهی با استفاده از تکنیک ICSI ( میکرو اینجکشن ) با اسپرم لقاح داده می شود. پس از تشکیل جنین ، انتقال جنین به رحم انجام می شود.

موفقیت فریز تخمک :

این یک واقعیت است که شانس باروری تخمکی که از انجماد خارج می شود نسبت به تخمک تازه کمتر است. اما با اینحال شانس باروری با تخمک فریز شده هم کم نیست و نقطه امیدی برای حفظ باروری خانمها می باشد.هر چه تعداد و کیفیت تخمک های بدست آمده در عمل پانکچر بیشتر باشد، میزان موفقیت فریز تخمک نیز بیشتر است. همچنین میزان موفقیت فریز تخمک به سن فرد و ذخیره تخمدان در زمان فریز تخمک بستگی دارد و هر چه تخمک ها در سنین پایین تری فریز شوند ، کیفیت تخمک ها بهتر بوده و میزان موفقیت آی وی اف با تخمک از فریز خارج شده افزایش می یابد.

فریز تخمک در اصفهان :

فریز تخمک در مراکز ناباروری اصفهان توسط پزشکان فوق تخصص ناباروری انجام می شود و در بهترین مراکز ناباروری اصفهان امکان ذخیره تخمک و باروری با تخمک فریز شده وجود دارد. جهت انجام مشاوره و اشنایی با مراحل فریز تخمک می توانید به یکی از بهترین پزشکان فوق تخصص آی وی اف اصفهان مراجعه فرمایید.

جهت مشاوره با دکتر منصوره پژمان منش فوق تخصص ناباروری و آی وی اف اصفهان در زمینه فریز تخمک ، فریز جنین ، ناباروری زنان و تخمک اهدایی می توانید به کلینیک ایشان مراجعه فرمایید. نوبت اینترنتی از صفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

عوارض بارداری در سن بالاعوارض بارداری در سن بالا

با افزایش سن هم قدرت باروری کمتر شده و هم احتمال ناهنجاری کروموزومی بیشتر می شود. علاوه بر آن سن بالای پدر هم در باروری مهم است. با افزایش سن پدر ... ادامه مطلب

علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین