منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمیجراحی زیبایی و ترمیمیفریز تخمک و جنین
بایدها و نبایدهای کاشت جنین

بعد از انتقال جنین به داخل رحم ، ممکن است فرد با لکه بینی و یا خروج چند قطره خون از واژن مواجه شود. لکه بینی بعد از کاشت جنین چند علت دارد

آماده سازی اندومتر در کاشت جنین

در بعضی افراد در سیکل اماده سازی اندومتر ممکن است علیرغم تجویز داروهای لازم ، رشد اندومتر ناکافی باشد که در اینصورت راهکارهای دیگری مانند

عوارض آی وی اف

بعضی بانوان تصور میکنند که چون تعدادی فولیکول در یک سیکل ای وی اف رشد میکنند از تعداد کلی فولیکولهای انها کاسته شده و ذخیره تخمدان کم شده و در نهایت دچار یائسگی زودرس شوند .

بارداری با جنین اهدایی

جنین های اهدایی به روش ای وی اف و لقاح ازمایشگاهی تشکیل شده و به درخواست زوج اهدا کننده که بنا به هر دلیل خواهان اهدا جنین می باشند ، فریز شده اند.

پاسخ به سؤالات شایع آی وی اف

میزان موفقیت در هر سیکل آی وی اف در بهترین شرایط 40-35 در صد می باشد که شانس بسیار خوبی را در درمان ناباروری زوجها فراهم میکند.

مراحل فریز تخمک

با افرایش سن خانمها بعد از 35 سالگی ، قدرت باروری کاهش می یابد . فریز تخمک دردختران مجرد راهکار مناسبی جهت کاهش استرس و حفظ باروری در اینده می باشد.

شرایط انتقال جنین

ممکن است بنا به دلایل مختلف از جمله تشکیل نشدن جنین ، کیفیت پایین جنین ، مناسب نبودن اندومتر و یا تجمع مایع در شکم ( سندرم OHSS ) ، انتقال جنین کنسل شود

انتقال جنین به رحم

میزان بارداری پس از انتقال جنین تازه با انتقال جنین فریز تفاوت چندانی ندارد و موفقیت کاشت جنین ، بیشتر بستگی به کیفیت جنین دارد.

علل IVF ناموفق

به علت سن بالای مادر ، کیفیت پایین تخمک ، رژیم نامناسب تحریک تخمدان ، شرایط نامناسب کشت و اماده سازی جنین در آزمایشگاه ، ممکن است کیفیت جنین ها خوب نباشد.

عمل پانکچر تخمدان

با مصرف آمپولهای محرک تخمدان ، تعداد زیادی فولیکول که بستگی به ذخیره تخمدان دارد ، رشد کرده و وقتی به سایز مناسب رسیدند ، با تزریق امپول HCG اماده تخمک گیری می شوند .

بهترین روش تعیین جنسیت

بهترین و قطعی ترین روش تعیین جنسیت ، روش PGD است که توسط پزشک فوق تخصص ناباروری و در مراکز ناباروری مجهز و با همکاری متخصص ژنتیک انجام می گردد.

میکرواینجکشن

اگر مورفولوژی غیر طبیعی اسپرم بسیار زیاد و یا تحرک اسپرم ها بسیار کم باشد ، میکرواینجکشن بهترین گزینه خواهد بود.

مراحل آی وی اف

آی وی اف یکی از قطعی ترین و بهترین روشهای کمک باروری در زوجهای نابارور می باشد.تمام مراحل آی ی اف ، توسط پزشک فوق تخصص نازایی انجام میشود.

فریز جنین

در روشهای جدید فریز،کیفیت جنین پس از ذوب شدن پایین نیامده و دربسیاری مطالعات میزان بارداری پس از انتقال جنین فریز با جنین تازه تفاوتی نداشته و حتی در مواردی بیشتر هم بوده است.

رحم اجاره ای

رحم اجاره ای شرایطی را فراهم میکند که زوجها صاحب فرزندی بشوند که از نظر ژنتیکی متعلق به خودشان است.

PGD ( تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی )

پی جی دی درزوجهایی انجام میشود که در معرض خطر انتقال اختلال ژنتیکی خاصی به فرزندان خود مانند بیماری هموفیلی و یا سقط مکرر هستند.این روش با مشورت هر دو تیم درمان ناباروری و ژنتیک انجام میشود.

پی آر پی در ناباروری

کاربرد پی آر پی در زمینه تخصصی زنان و نازایی در مواردی است که اندومتر جهت انتقال جنین به اندازه کافی رشد نکرده و مناسب نیست و یا در مواردی که شخص چندین بار در سیکل ای وی اف یا انتقال جنین قرار گرفته وعلی رغم کیفیت خوب جنینها بارداری صورت نگرفته است.

افزایش موفقیت آی وی اف

برای اینکه شانس موفقیت و بارداری در آی وی اف درحد قابل قبول باشه قطعا کیفیت خوب اسپرم ، تخمک با کیفیت ، جنین با کیفیت ضخامت مناسب اندومتر رحمی که قراره پذیرای جنین باشه وزمان مناسب انتقال جنین عوامل بسیار مهمی هستند.

تخمک اهدایی

برخی زنان به خاطر سن بالا، يائسگي زودرس و اختلالات ديگر، به علت نداشتن تخمک ، از امكان باروری محروم اند. در اين افراد تنها راه باروری دريافت تخمک اهدايی است.

IVF آی وی اف

زوجهایی که پس از بستن لوله ها ( توبکتومی ) به هر دلیل قصد باروری دارند در صورتی که باز کردن مجدد لوله ها ( توبو پلاستی ) امکان پذیر نباشد میتوانند به روش آی وی اف باردار شوند.

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین