منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنین
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای زنان / بی نظمی پریود در بانوان

بی نظمی پریود در بانوان

سیکل قاعدگی منظم :

طول مدت سیکل قاعدگی از شروع یک پریود تا شروع پریود بعدی را می گویند و طول مدت آن بطور معمول 28 روز طول می کشد. یک سیکل منظم همراه با تخمک گذاری بوده و معمولا 7 روز خونریزی و 21 روز پاک بودن را شامل می شود. البته این الگوی سیکل قاعدگی منظم 28 روزه فقط در 25 درصد خانمها دیده می شود و به این معناست که در سایر خانمها سیکل منظم ممکن است کوتاهتر و یا طولانی تر بوده و از 24-35 روزمتغیر است.

بی نظمی سیکل قاعدگی :

بی نظمی سیکل قاعدگی در بانوان الگوها و علل مختلفی دارد و ممکن است مقطعی و کوتاه مدت بوده و یا به مدت طولانی تری وجود داشته باشد:

علل سیکل قاعدگی نامنظم :

بی نظمی قاعدگی علل بسیار مهم و مختلفی دارد که اگاهی از انها سبب می شود قاعدگی نامنظم را جدی بگیرید و در اسرع وقت به متخصص زنان مراجعه کنید.:

تشخیص علت پریود نامنظم :

سؤال مهم زنان این است که چه زمانی به متخصص زنان مراجعه کنند ؟

با توجه به اینکه عللی مثل کیست تخمدان ، بارداری ناخواسته و حاملگی خارج رحمی ممکن است در اثر مراجعه دیر هنگام بیمار به پزشک ، دچار عوارض حاد و ناخواسته شوند توصیه میکنیم در صورت غیر معمول بودن پریود و درد و یا احتمال بارداری ، در اسرع وقت به متخصص زنان مراجعه کنید.

خانمهایی که با مشکل بی نظمی پریود به متخصص زنان مراجعه میکنند ، بعد از شرح حال و معاینه با اسپکولوم باید تحت اقدامات تشخیصی قرار گیرند. اقدامات تشخیصی شامل پاپ اسمیر ، سونوگرافی واژینال ( که برای تشخیص تخمدان پلی کیستیک ، کیست تخمدان ، تعیین ضخامت اندومتر و فیبروم و پولیپ بسیار ارزشمند است ) ، تست بارداری ، آزمایشات هورمونی و در نهایت اگر لازم باشد نمونه برداری از اندومتر توسط جراح و متخصص زنان انجام خواهد شد. گاهی هیستروسکوپی و سونو هیستروگرافی نیز در تشخیص پولیپ و میوم رحم انجام می شود.

بهترین درمان پریود نامنظم :

معمولا بانوان آگاه ، پریود خود را جدی گرفته و نظم آن را همیشه تحت نظر دارند . توصیه میکنیم در زمینه درمان پریود نامنظم به یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان مراجعه کنید ، چرا که بهترین درمان پریود نامنظم زمانی امکان پذیر خواهد بود که تشخیص علت آن صحیح و با دقت انجام شده باشد. گاهی داروی مناسب توسط پزشک تجویز می شود و گاهی پزشک تصمیم به جراحی میگیرد ( جهت درمان قطعی پولیپ رحم و...) . در صورتی که بی نظمی قاعدگی مقطعی و کوتاه مدت باشد و در آزمایشات و بررسی ها ، مشکل خاصی پیدا نشود ، علت ان می تواند استرس یا اختلال هورمونی موقتی باشد که با درمان دارویی برطرف خواهد شد.

در صورتی که مشکل خونریزی و بی نظمی قاعدگی باعث نگرانی شما شده و می خواهید به یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان اصفهان مراجعه کنید می توانید به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش جراح فوق تخصص زنان و ناباروری اصفهان مراجعه کنید و از مشاوره و بهترین روش تشخیص و درمان بیماریهای زنان بهره مند شوید. رزرو نوبت اینترنتی از صفحه اصلی سایت امکان پذیر است .

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

عوارض بارداری در سن بالاعوارض بارداری در سن بالا

با افزایش سن هم قدرت باروری کمتر شده و هم احتمال ناهنجاری کروموزومی بیشتر می شود. علاوه بر آن سن بالای پدر هم در باروری مهم است. با افزایش سن پدر ... ادامه مطلب

سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین