منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمیدرمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنین

زخم دهانه رحم

عفونت دهانه رحم :

سرویکس یا دهانه رحم به قسمت پایینی رحم گفته می شود که با کانال واژن در ارتباط است. سرویسیت یا همان التهاب دهانه رحم ، معمولا به علت عفونت سرویکس ایجاد می شود.عفونت دهانه رحم بیماری نسبتا شایعی در زنان بوده و با علایمی همراه است که برای خانمها آزاردهنده بوده و در صورتی که درمان نشود ، عوارضی در سیستم تناسلی و تولیدمثل خانمها ایجاد می کند و حتی ممکن است با ایجاد چسبندگی دهانه رحم باعث ناباروری مخصوصا نازایی با علت ناشناخته شود. سرویسیت به دو صورت حاد و مزمن دیده می شود وعلل مختلفی دارد.

علل زخم دهانه رحم :

زخم دهانه رحم یا سرویسیت به دو صورت حاد و مزمن دیده می شود . علل التهاب و زخم دهانه رحم ممکن است عوامل عفونی و میکروبهای منتقل شونده از راه جنسی مانند سوزاک و کلامیدیا باشد که باعث سرویسیت حاد می شوند. عفونت تریکومونایی سرویکس نیز بسیار شایع است. معمولا خانمهایی که فعالیت جنسی مکرر و یا پارتنرهای متعدد دارند بیشتر به زخم دهانه رحم مبتلا می شوند.
سرویسیت مزمن معمولا به دلیل عفونتهای میکروبی مزمن و درمان نشده و یا التهاب مزمن به علت تحریکات مختلف باشد. زخم دهانه رحم معمولا در اثر عفونت مزمن سرویکس ایجاد می شود.

سرویسیت در چه افرادی شایعتر است ؟

زخم دهانه رحم یکی از مشکلات خانمها مخصوصا در سنین باروری است. یکسری عوامل باعث شیوع بیشتر زخم و سرویسیت در بعضی افراد می شوند که عبارتند از:

علایم سرویسیت :

عفونت دهانه رحم باعث متورم شدن ، قرمزی و تحریک و شکنندگی بافت سرویکس یا اصطلاحا زخم دهانه رحم شده و باعث بروز علایم زیر می گردد:

تشخیص زخم دهانه رحم :

بانوان عزیز توجه داشته باشید که در صورت بروز هر یک از علایم فوق باید در اسرع وقت به متخصص زنان خوب و با تجربه مراجعه کنید تا تشخیص دقیق و به موقع و درمان زخم دهانه رحم برای شما انجام شود. تشخیص زخم دهانه رحم ، با معاینه با اسپکولوم توسط متخصص زنان صورت می گیرد . انجام پاپ اسمیر نیز التهاب دهانه رحم را به خوبی نشان می دهد.

تشخیص زخم دهانه رحم و درمان آن را در بخش های بعد مطالعه فرمایید.

اگر شما بانوی عزیز به عفونتهای مکرر و مقاوم واژن و دهانه رحم مبتلا هستید و نیازمند مشاوره و راهنمایی ، توصیه میکنیم به یک متخصص زنان با تجربه در این زمینه مراجعه کنید . کلینیک دکتر منصوره پژمان منش از بهترین پزشکان متخصص زنان اصفهان ، پذیرای شما عزیزان می باشند . جهت دریافت نوبت ، به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مریم نظری [ 1401-04-24 ]
با سلام زخم رحم دارم خوب نمیشه5

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جراحی هودکتومیجراحی هودکتومی

جراحی هودکتومی در واقع یکی از جراحی های زیبایی واژن محسوب شده که هم جنبه زیبایی و هم جنبه درمانی دارد. این جراحی مزایایی دارد وقبل از آن باید مشاوره ... ادامه مطلب

مکمل های ضروری دوران بارداریمکمل های ضروری دوران بارداری

کمبود این ویتامین ها در زنان و بویژه در دوران بارداری ، بدلیل نیاز مادر و جنین ، و با توجه به اینکه تأمین ویتامین ها بطور کامل و صرفا از طریق تغذیه ... ادامه مطلب

ذخیره سلولهای بند نافذخیره سلولهای بند ناف

اخیرا با گرفتن نمونه خون بند ناف در زمان زایمان و ذخیره این سلولها تا سالها بعد ، راهکارهای جدید درمانی و روزنه های امید در درمان بیماریهای صعب العلاج ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین