منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمیفریز تخمک و جنیندرمان قطعی خونریزی رحمی

انواع عفونت های زنان

دستگاه تولیدمثل زنان:

دستگاه تناسلی خانمها شامل دو بخش خارجی و داخلی می باشد. دستگاه تناسلی خارجی شامل ولو است که خود قسمتهای مختلفی دارد.دستگاه تناسلی داخلی شامل واژن ، سرویکس یا دهانه رحم ، رحم ، لوله ها و تخمدان می باشد. رحم توسط کانال واژن با ناحیه خارجی درارتباط است. عفونتهای زنان می تواند هم قسمت داخلی و هم خارجی را درگیر کند.

عفونت ناحیه ولو:

عفونت پوست قسمت خارجی ناحیه تناسلی یا ولو بسیار شایع است و دختران و خانمها را در همه سنین درگیر می کند. عفونت قارچی ، عفونت های ویروسی مثل زگیل تناسلی ، تب خال تناسلی و بیماریهای پوستی مختلف ممکن است این ناحیه را درگیر و باعث طیف وسیعی از علایم مانند خارش و سوزش ، قرمزی وتورم ولو ، سوزش ادرار و نیز ضایعات پوستی بصورت بثورات خارش دار ، تاول های کوچک و...شوند. یکی از عوارض عفونت مکرر این ناحیه ، تیرگی ناحیه تناسلی می باشد.کیست و ابسه بارتولن نیز درناحیه ولو بوجود می ایند.

واژینیت :

شایعترین عفونت زنان عفونت واژن یا واژینیت می باشد .انواع عفونت های میکروبی و قارچی ، واژن را درگیر میکنند . از بین انواع عفونت های واژن ، عفونت قارچی از انواع دیگر شایعتر می باشد .علایم عفونت قارچی واژن شامل سوزش و خارش واژن ، سوزش و تکرر ادرار، ترشحات پنیری سبز رنگ است که باعث مراجعه بانوان به متخصص زنان می شود. عفونتهای میکروبی هم باعث تصاعد بوی بد واژن و ترشحات حجیم و خاکستری و یا ترشحات زرد رنگ می شوند. انواع عفونت های واژن باعث درد حین نزدیکی شده و درصورت عدم درمان ، تأثیر منفی بر روابط جنسی دارد.

سرویسیت:

سرویسیت یا عفونت سرویکس ، همان عفونت دهانه رحم در اصطلاح عوام است که علایم آن مشابه واژینیت بوده و درصورت عدم درمان ، باعث التهاب و زخم دهانه رحم می شود. تورم و التهاب دهانه رحم باعث ترشحات چرکی سبز رنگ ، درد و لکه بینی حین نزدیکی و خونریزی های غیر طبیعی می شود. عفونت های جنسی می توانند باعث عفونت و التهاب و زخم دهانه رحم شوند.

عفونت رحم :

گاهی عفونت میکروبی شدید و یا عفونت درمان نشده ، ممکن است رو به بالا انتشار پیدا کرده و باعث درگیری رحم شود. علایم عفونت رحم شامل درد زیر شکم ، خونریزی های غیر طبیعی و حجیم و ترشحات بدبو می باشد . در موارد خفیف ممکن است فرد علایم قابل توجهی نداشته باشد. عفونت رحم بعد از زایمان و سزارین و یا اعمال جراحی مانند کورتاژ ، شایعتر از مواقع دیگر است.

عفونت لوله های رحمی :

عفونت لوله های رحم باعث التهاب ، چسبندگی و انسداد لوله می شود . درصورت بسته شدن لوله ها ، انسداد لوله در هیستروسالپنگوگرافی بصورت هیدروسالپنکس خود را نشان می دهد. گاهی نیز تجمع چرک باعث ایجاد آبسه در لوله ها وایجاد توده و آبسه لگن می شود.در صورت عدم درمان آبسه ، تخلیه جراحی لازم است.عارضه عفونت لوله های فالوپ ، انسداد ، حاملگی خارج رحمی و نازایی می باشد.

عفونت لگن :

تجمع عفونت در حفره لگن ( PID ) ، ممکن است بدون علامت باشد و یا باعث درد لگن ، درد کمر و زیر شکم ، گاهی تب و.... شود.درمان بصورت سرپایی و گاهی بستری لازم است.

بهترین متخصص عفونت زنان در اصفهان:

اگر بطور مکرر دچار عفونت زنان هستید و بدلیل بوی بد ناحیه تناسلی و ترشحات چرکی بدنبال بهترین راه درمان هستید ، باید ابتدا توسط بهترین پزشکان متخصص زنان اصفهان تحت معاینه قرارگیرید. مراجعه به بهترین متخصص زنان جهت تشخیص دقیق و درمان عفونت ، به شما کمک میکند تا سریعتر بهبود یافته و از شر علایم آزار دهنده عفونت زنان رهایی یابید.

جهت مشاوره و بهترین درمان عفونت های مقاوم واژن می توانید به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش فوق تخصص بیماریهای زنان و نازایی اصفهان مراجعه فرمایید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع جفتانواع جفت

در صورتی که محل اتصال جفت به برش قبلی سزارین باشد که باعث چسبندگی جفت می شود ، ممکن است دچار خونریزی در طول بارداری شده و یا موقع زایمان ... ادامه مطلب

سندرم پیش از قاعدگیسندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی معمولا در افرادی که تخمک گذاری و سیکل های منظمی دارند ایجاد می شود. علایم سندرم پیش از قاعدگی در حدود دو هفته قبل از شروع پریود ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین