منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای پستان / تشخیص و درمان توده پستان

تشخیص و درمان توده پستان

بافت طبیعی سینه :

بافت پستان عمدتا از بافت غددی ( شامل غدد ترشحی و مجاری شیری ) و چربی تشکیل شده است . به مرور زمان و با افزایش سن یکسری تغییرات بطور طبیعی در بافس سینه ایجاد می شود. اما ایجاد تغییرات غیر طبیعی در بافت پستان ، نیازمند مراجعه به پزشک متخصص و بررسی و پیگیری است. یکی از نگرانی های عمده و شایع بانوان ، لمس توده در بافت سینه است که در هردوره ای اعم از نوجوانی ، باروری ، یائسگی ، شیردهی و بارداری ممکن است ایجاد شود و علل مختلفی دارد.

تشخیص توده پستان در معاینه :

بافت سینه به طور طبیعی به صورت گره ای لمس می‌شود.( مخصوصا در نیمه دوم سیکل قاعدگی ) . توده‌ سینه یک تورم موضعی است که به صورت متفاوت و مجزا از بافت اطراف خود احساس می‌شود. بانوانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند و ماهانه ، معاینه پستان خود را انجام می دهند ، نسبت به بافت طبیعی سینه خود شناخت دارند و بنابراین توده و هر گونه تغییرات غیر طبیعی پستان را زودتر متوجه می شوند. در واقع بیشتر توده های پستان توسط خود فرد لمس می شوند.

علایم توده پستان :

توده های پستان معمولا بدون علامت هستند و توسط خود فرد در معاینات ماهیانه ، در معاینات دوره ای پزشک متخصص و یا در غربالگری ها تشخیص داده می شوند. گاهی توده ها با احساس سنگینی و ناراحتی ، ماستالژی یا درد ( دوره ای و یا مداوم ) ، قرمزی و التهاب ، تغییرات پوستی ، فرو رفتگی نوک پستان ، خروج ترشح از نوک پستان ، گالاکتوره و... همراه هستند.

علل ایجاد توده در پستان :

توده‌های پستان ممکن است خوش خیم و یا بدخیم باشند و به دو شکل کیست سینه و یا توده‌های توپروجود دارند.

بهترین روش تشخیص توده پستان :

خانمی که با مشکل احساس و لمس توده در سینه به جراح و متخصص زنان مراجعه می کند در ابتدا توسط پزشک معاینه پستان انجام می شود. لمس توده و بررسی سایر علایم در سینه ، اطلاعات مفیدی در مورد احتمال خوش خیم و یا بدخیم بودن توده در اختیار پزشک قرار می دهد . جهت تشخیص دقیق تر ماهیت و نوع توده ، قدم بعدی ، انجام تصویر برداری مانند سونوگرافی پستان و یا ماموگرافی است . در واقع سونوگرافی و ماموگرافی ، دقیق ترین و بهترین روش تشخیص نوع توده پستان هستند . گاهی بیوپسی و یا نمونه برداری از توده و بررسی پاتولوژیک جهت تایید تشخیص لازم می شود.

درمان توده پستان :

پس ازانجام بررسی های لازم در مورد توده ، با توجه به اطلاعات بدست آمده در معاینه و سونوگرافی / ماموگرافی و نیز نمونه برداری ، ممکن است تحت نظر گرفتن و پیگیری در چند ماه اینده و یا درمان جراحی توصیه شود.

بانوان عزیزی که سلامتی خود را در اولویت قرار می دهند تحت نظر یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان هستند و چکاپ و معاینات دوره ای و غربالگری ها را بطور منظم انجام می دهند. مطب دکتر منصوره پژمان منش جراح و فوق تخصص زنان ، زیبایی و نازایی اصفهان در خدمت بانوان عزیز می باشد.جهت دریافت نوبت به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

لابیاپلاستیلابیاپلاستی

لابیاپلاستی بصورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام میشود و اگر توسط جراح زنان و زیبایی ماهردر کلینیک یا مطب معتبر انجام شود، کاملا بی خطر خواهد بود ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین