منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
فریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات جنسی / اختلال نعوذ در آقایان

اختلال نعوذ در آقایان

اختلالات جنسی در مردان :

یکی از مهمترین و شایعترین علت اختلافات زوجین ، مشکلات جنسی است. داشتن رابطه جنسی خوب و موفق یکی از مهمترین عوامل پایداری و استحکام زندگی مشترک بوده و اختلالات جنسی یکی از مهمترین عوامل جدایی و طلاق زوجها می باشد. همچنین مشکلات جنسی مانند کاهش میل جنسی ، دیر انزالی ، زود انزالی ، اختلال نعوذ و ناتوانی جنسی و... با ناباروری مردان ارتباط دارد. به همین دلیل لازم است زوجها اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه افزایش داده تا در صورت بروز مشکل ، به موقع به پزشک متخصص مراجعه کنند.

نعوذ چیست ؟

در مردان پس از هیجان و تحریک جنسی ، جریان خون در آلت تناسلی افزایش می یابد و همین امر باعث بزرگ شدن و سفت شدن آن می شود. نعوذ یا ارکشن در مردان برای شروع و ادامه رابطه جنسی ضروری است و بدون آن دخول اتفاق نمی افتد. بنابراین اختلال نعوذ در مردان باعث ناتوانی جنسی می گردد. نعوذ به طور طبیعی در هنگام خواب نیز رخ می دهد و این امر از سنین بلوغ اغاز می شود.

علل اختلال نعوذ :

اختلال نعوذ یا ارکشن باعث کاهش اعتماد به نفس و اضطراب در مردان و نیز شریک جنسی انها می شود. علل مختلفی باعث اختلال نعوذ و ناتوانی جنسی در مردان می شود . این عوامل عبارتند از :

1- اختلالات قلبی عروقی :

به این دلیل که افزایش و حفظ جریان خون در شروع و طی مدت رابطه جنسی از عوامل اصلی ارکشن و نعوذ است ، بیماریهای قلبی و عروقی در ایجاد آن نقش دارند. عواملی مانند مصرف سیگار و مواد مخدر، دیابت ، چاقی ، فشار خون بالا ، چربی خون بالا ، افزایش سن ، پرتو درمانی و شیمی درمانی لگن که عروق را تحت تأثیر قرار می دهند ، روند طبیعی افزایش خونرسانی به آلت تناسلی را دچار مشکل کرده و باعث اختلال نعوذ می شوند.

2- اختلال هورمونی :

هورمونهای مردانه یا همان تستوسترون ، باعث میل جنسی و تحریک و آغازگر رابطه جنسی است . در صورت کاهش تستوسترون ، این روند دچار مشکل شده و اختلال نعوذ رخ می دهد. همچنین بیماریهای تیروئید و افزایش هورمون پرولاکتین نیز در بروز ناتوانی جنسی و ناباروری مردان نقش دارند.

3- مشکلات روانی :

مشکلات روحی یکی از عوامل شایع اختلال جنسی هم در خانمها و هم در آقابان است. استرس و اضطراب ، افسردگی ، اختلافات و درگیری های زندگی مشترک ، مشکلات عاطفی ، ترس از بارداری ناخواسته و خستگی های مزمن باعث کاهش میل جنسی و نیز ناتوانی جنسی می گردند.

4- داروها :

مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد فشار خون ، برخی داروهای ضد افسردگی ، داروهای شیمی درمانی ، فیناستراید ، متادون و... باعث اختلال نعوذ می شوند.

5- عوامل متفرقه :

تصادفات منجر به ضربه شدید به لگن و یا مشکلات نخاعی که بر روی اعصاب این ناحیه تاثیر می گذارند می توانند باعث اختلال ارکشن شوند.

درمان قطعی ناتوانی جنسی :

اختلال نعوذ با توجه به عامل ایجاد کننده ، معمولا قابل درمان هستند. در صورتی که دچار هر یک از انواع مشکلات جنسی هستید ، باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید تا پس از معاینه و تشخیص علت ناتوانی جنسی ، تحت درمان مناسب قرار گیرید . جهت بهترین درمان ناتوانی جنسی مخصوصا در علل روحی روانی ، معمولا استفاده از کمک و راهنمایی یک مشاور و یا سکس تراپیست در کنار درمان های دیگر لازم می باشد. چند روش جهت درمان اختلال نعوذ وجود دارد :

اصلاح سبک زندگی :

در موارد بسیاری می توان با یک مرور ساده بر سبک زندگی و اراده جهت تغییر عادات نادرست ، به درمان مشکلات جنسی و حتی درمان ناباروری کمک کرد. تغذیه صحیح و سالم ، تحرک کافی و فعالیت روزانه منظم ، اجتناب از استرس ، ترک مصرف سیگار ، الکل و مواد مخدر راهکارهایی هستند که شما می توانید برای کمک به درمان خود انجام دهید.

درمان دارویی :

جهت درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوذ ، داروهایی وجود دارند که مصرف آنها صرفا با تجویز پزشک متخصص باعث افزایش جریان خون آلت تناسلی و رفع مشکل می شوند. توصیه می کنیم از مصرف این داروها بطور خود سرانه اکیدا خودداری کنید چرا که در برخی شرایط منع مصرف دارند. در مواردی لازم است تزریق دارو به داخل آلت انجام شود.

واکیوم و پروتز :

استفاده از واکیوم با افزایش و حفظ جریان خون در آلت ، در مواردی که درمانهای دیگر مؤثر نباشند ، توصیه می شود. پروتز نیز خط آخر درمان اختلال نعوذ بوده که در تعداد کمی از مراجعین ممکن است لازم شود.

دکتر منصوره پژمان منش فوق تخصص جراحی زنان زیبایی و ناباروری اصفهان
جهت رزرو نوبت اینترنتی می توانید از صفحه اصلی سایت اقدام فرمایید .

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

بایدها و نبایدهای کاشت جنینبایدها و نبایدهای کاشت جنین

بعد از انتقال جنین به داخل رحم ، ممکن است فرد با لکه بینی و یا خروج چند قطره خون از واژن مواجه شود. لکه بینی بعد از کاشت جنین چند علت دارد ... ادامه مطلب

عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین