منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیجراحی زیبایی و ترمیمیدرمان قطعی خونریزی رحمی

مراحل جراحی تغییر جنسیت

جراحی تغییر جنسیت :

همانطور که در مقاله قبل اشاره شد ، افراد دچاراختلال هویت جنسی و یا عدم تطابق ژنتیک و فیزیک جنسیت خود دچار مشکلات روحی و روانی متعددی هستند . این افراد در اقلیت هستند و احساس می کنند که با جنسیت اشتباه بدنیا امده اند که پس از انجام مشاوره های لازم ، در صورت تأیید ، کاندید جراحی تغییر جنسیت می شوند.

عمل تغییر جنسیت در چه افرادی انجام می شود؟

با اینکه علت اصلی بلاتکلیفی جنسی یا همان اختلال در درک هویت جنسی مشخص نیست اما به هر حال برای رفع رنج این افراد ، عمل تغییر جنسیت بنا به درخواست آنها انجام می شود تا به جنسیت دلخواه برسند. همچنین افراد دو جنسیتی نیز برای تعیین تکلیف ، باید عمل تغیر جنسیت را انجام دهند. جراحی تغییر جنسیت امکان هماهنگی ظاهر فیزیکی شخص با دیگر دیگر مشخصات جنسی فرد را فراهم میکند.

مراحل تغییر جنسیت :

در افراد ترنس سکچوال پس از ابراز تمایل فرد به تغییر جنسیت ، دختران به متخصص زنان و پسران به اورولوژیست مراجعه کرده تا آزمایشات هورمونی و ژنتیکی و نیز سونوگرافی لگن برای آنان انجام شود. در صورت تطابق ژنتیک و ظاهر فیزیکی ، فرد برای مشاوره روانپزشکی ارجاع داده می شود. همچنین برای اقدامات قانونی باید به مراجع قضایی مراجعه شود.

بهترین سن تغییر جنسیت :

عمل تغییر جنسیت باید ها و نباید هایی دارد که در نظر گرفتن انها بسیار اهمیت دارد. باید توجه داشت که این عمل ، یک تغییر دائمی بوده و راه برگشتی وجود ندارد. بنابراین شخص در هنگام تصمیم گیری باید از نظر سنی ، ذهنی و عقلی و نیزسلامت روان ، صلاحیت لازم را داشته باشد. بهترین سن برای تغییر جنسیت همان سن قانونی یعنی بالای 18 سال است .

عمل تغییر جنسیت در ترنس سکچوال ها :

تغییر جنسیت به فرد متقاضی کمک می کند تا با هویت جنسی خود هماهنگ شود.این فرایند ، مراحل مختلف و ابعاد وسیعی دارد . از تغییر خصوصیات ظاهری فرد در افراد ترنس سکچوال ( با مصرف هورمون ) تا جراحی اندام تناسلی و تغییر آن به جنسیت دلخواه ، تا جراحی پستان ، لگن و....
عمل های جراحی متعدد برای تغییر جنسیت فرد توسط تیمی متشکل از جراح زنان ، جراح پلاستیک و جراح اورولوژیست و طی مراحل مختلف انجام می شود.

عمل تبدیل زن به مرد :

در افراد مؤنث ترنس که می خواهند به جنس مرد تبدیل شوند ، لازم است رحم و تخمدان از لگن خارج شوند و همچنین تخلیه بافت پستان صورت گیرد. جراحی تغییر جنسیت برای تغییر اندام تناسلی ( بیضه مصنوعی و آلت تناسلی مردانه ) توسط جراح پلاستیک انجام می شود . محرای ادرار نیز باید بازسازی شود.

عمل تغییر مرد به زن :

در افرادی که مذکر و ترنس هستند ، برای تغییر جنسیت باید بافت بیضه کامل برداشته شده و آلت تناسلی برای تغییر به لابیا ماژور استفاده شود. واژینوپلاستی برای ایجاد واژن و جراحی ماموپلاستی برای تعبیه پروتز سینه و افزایش سایز سینه نیز انجام می شود. مجرای ادرار نیز باید در جای مناسب تعبیه شود.

مشکلات پس از جراحی تغییر جنسیت :

عمل جراحی اندام تناسلی از مرد به زن راحت تر از زن به مرد است. مهمترین مشکل افراد ترنس سکچوال پس از تغییر جنسیت ، ناباروری است و این افراد قدرت باروری خود را از دست می دهند که باید در مشاوره قبل از عمل از ان اگاه باشند. همچنین عملکرد جنسی آنها نیز ممکن است مانند افراد عادی نباشد. مشکلات ارتباطی بعد از جراحی نیز ممکن است ادامه داشته باشند که باید تحت نظر روانپزشک باشند.

بارداری در افراد ترنس سکچوال :

مهمترین مشکل افراد ترنس سکچوال این است که افراد ترنس بعد از تغییر جنسیت ، بعلت اینکه تخمدان و بیضه را طی عمل جراحی تغییر جنسیت از دست داده اند ، نابارور می باشند. برخی افراد ممکن است قبل از جراحی ، تمایل به فریز تخمک و اسپرم داشته باشند .این افراد شاید بتوانند با استفاده از راهکارهایی مانند استفاده از رحم اجاره ای ، تخمک اهدایی ، جنین اهدایی و .... تحت نظر پزشک فوق تخصص ناباروری در آینده صاحب فرزند شوند.

در صورت نیاز به مشاوره و عمل های جراحی زنان می توانید به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش جراح زنان و زیبایی ، فوق تخصص ای وی اف و ناباروری اصفهان مراجعه فرمایید.
شماره تماس :03136206186

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اختلال ارگاسم در زناناختلال ارگاسم در زنان

اگر زوجی دچار اختلال ارگاسم باشند و علایم طولانی مدت بوده و در رابطه جنسی زوجها مشکل ایجاد کرده باشد ، حتما باید جهت مشاوره به پزشک مراجعه کنند. ... ادامه مطلب

تنگ کردن واژنتنگ کردن واژن

انواع جراحی هایی که توسط جراح زنان و زیبایی بر روی پرینه و واژن انجام می شود همیشه جنبه زیبایی ندارند و بعضی از انها جنبه درمانی دارند. ... ادامه مطلب

کاربرد هیستروسکوپیکاربرد هیستروسکوپی

هیستروسکوپی یکی از بهترین ابزار در زمینه جراحی زنان است که هم جنبه تشخیصی و هم جنبه درمانی دارد.در ارزیابی حفره رحم ، بررسی با هیستروسکوپ بر عکس رنگی رحم ارجحیت دارد ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین