درمان ناباروریجراحی زیبایی و ترمیمیزایمان طبیعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای زنان
کیست تخمدان

کیست تخمدان ممکن است بدون علامت بوده و بطور اتفاقی در سونوگرافی تشخیص داده شود و یا اینکه فرد با علایم کیست تخمدان به متخصص و جراح زنان مراجعه کند.

بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار که به هنگام هرگونه فعالیتی که باعث افزایش فشار داخل شکم شود رخ میدهد. در مبتلایان به این بیماری پس از عطسه، سرفه، خنده، گریه و یا بلند کردن اشیا سنگین و . . . ادرار بی اختیار جاری میشود.

تشخیص و درمان سیستوسل

اکثر زنان حدود ۶ هفته پس از جراحی سیستوسل میتوانند فعالیتهای عادی خود را از سر بگیرند. با این حال، ممکن است که جراح توصیه کند که فرد تا ۶ ماه از انجام فعالیتهایی که باعث فشار بر مثانه میشوند، اجتناب کند یا آنها را به حداقل برساند.

افتادگی مثانه یا سیستوسل

اگر مثانه بیشازحد صدمه ببیند، میتواند دچار افتادگی شود؛ این امر میتواند باعث مسائلی مانند مشکلات ادراری، ناراحتی وسنگینی پایین شکم و بی اختیاری ادراری استرسی ( نشت ادرار در اثر عطسه، سرفه و فشار بر مثانه ) شود.

عفونت واژن ( بخش دوم )

شایعترین علامت و شایعترین شکایت خانمهای مبتلا به واژینیت قارچی ، خارش و سوزش ناحیه تناسلی و واژن است

عفونت واژن ( بخش اول )

عفونت باکتریایی واژن گاهی اوقات به صورت خود به خود از بین می رود. اما بهتر است درمان انجام شود.جهت درمان بوی نامطبوع میتوان در کنار درمان دارویی از ژلهای بهداشتی مناسب استفاده کرد.

درمانهای جدید زگیل تناسلی شامل درمان با پلاسما هست که ضایعات ظرف یک جلسه برطرف میشوند. روشی سرپایی بدون درد و بدون عارضه و با هزینه کم که در مطب قابل انجام هست.

شایعترین علامت بیماری تبخال تناسلی، در صورت ایجاد ، پیدایش تاولهای کوچک آبدار در ناحیة تناسلی است که بعداً پاره میشوند و زخمهای دردناکی ایجاد میکنند وگاهی این زخمها عفونی میشوند.

خونریزی غیر طبیعی رحم-بخش سوم

در مواردی نمونه برداری اندومتر که هم بصورت سرپایی وهم زیر بیهوشی قابل انجام هست جهت رد ویا تشخیص سرطان اندومتر رحم ضروری است.

خونریزی غیر طبیعی رحم- بخش دوم

پولیپ و فیبروم نیز از شایعترین علل خونریزی رحمی هستند، که با سونوگرافی واژینال به راحتی قابل تشخیص اند البته در مواردی نیز انجام هیدرو سونوگرافی و یا هیستروسکوپی ضرورت دارد.

خونریزی غیر طبیعی رحم- بخش اول

خطرناکترین و نگران کننده ترین علت ، بدخیمیهای رحمی میباشد که معمولا در سنین بالا ( بالای 45 سال ) باید به فکر آن بود ولی در سن پایین تر هم در شرایطی ایجاد میشود.

اندومتریوز یکی از علل شایع نازایی در زنان می باشد که پزشکان فوق تخصص ناباروری و آی وی اف در طی اقدامات تشخیصی و لاپاراسکوپی با آن برخورد میکنند. اندومتریوز با کاهش کیفیت تخمک باعث تاخیر باروری و کاهش موفقیت درمان نازایی خواهد شد .

در افرادی که سیکل قاعدگی کوتاه مدت، خونریزی شدید قاعدگی و یا تنگی کانال سرویکس دارند و نیز افراد زایمان نکرده وآنهایی که سابقه جراحی های قبلی داشته اند میزان بروز آندومتریوز بالاتر است .

تخمدان پلی کیستیک - بخش دوم

اگرچه تخمدان پلی کیستیک ( PCO ) بطور کامل برگشت پذیر نیست و تمام داروهایی که جهت درمان وجود دارند صرفا جهت درمان علامتی بکاربرده میشوند اما کارایی بسیاری دارند.

تخمدان پلی کیستیک - بخش اول

یکی از شایعترین مشکلات این بیماران بی نظمی سیکل قاعدگی بصورت خونریزیهای طولانی مدت و سنگین که بعلت ضخیم شدن دیواره داخلی رحم رخ می دهد .

زگیل تناسلی ( بخش اول )

زگیل در هر جایی از بدن میتواند ایجاد شود اما زگیل های ناحیه تناسلی و مقعد از نظر ارتباط با سرطانهای دهانه رحم و دستگاه گوارش وحنجره حائز اهمیت هستند.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465