منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمینوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناباروری زنان / مشاوره با زوجهای نابارور

مشاوره با زوجهای نابارور

شیوع ناباروری زوجها :

معمولاً، زوجهای جوان سالم در طی يک دوره تخمک گذاری ( يکماه ) 25-20% شانس حاملگی دارند و در یک زوج طبیعی که جلوگیری ننمایند در طی 1 سال در 90-85% موارد بارور می شوند.شیوع ناباروری در کل جامعه15-10% گزارش شده که البته در جامعه ما به نظر میرسد این میزان بیشتر باشد. ناباروری علل مختلفی دارد و در بسياری از بيماران، ناباروری ممکن است بيش از يک علت داشته باشد.

علل نازایی :

نازایی ممکن است با علت مردانه باشد (40-30 درصد) و یا علت زنانه باشد (55-50 درصد) و در مواردی علت ناشناخته باشد. گاهی هر دو فاکتور زنانه و مردانه باهم وجود دارد که نیازمند بررسی و درمان همزمان می باشد.

مشاوره با زوجهای نابارور:

وقتی مشکل نازایی و بچه دار نشدن مطرح میشود باید توجه داشته باشیم که مشکل مربوط به یک زوج است نه مربوط به یکی از آنها به تنهایی و مراحل تشخیص و درمان به همکاری و همدلی و مشارکت فعال هردو انها نیاز دارد.نتیجه درمان و موفقیت درمان یک زوج نابارور در درجه اول به ارزیابی دقیق و تشخیص صحیح و سپس به درمان مناسب و به موقع بستگی دارد.بنابراین انتخاب پزشک باتجربه و حاذق و دارای تخصص در زمینه نازایی بسیاردارای اهمیت می باشد.

مشاوره زوجهای نابارور

مراحل مشاوره و درمان زوجهای نابارور:

جهت بررسی علل و درمان نازایی ، مشورت ومراجعه به پزشک فوق تخصص ناباروری و آی وی اف ضروری است. دراولین مراجعه به پزشک متخصص ناباروری بهتر است زوج نابارور باهم جهت مشاوره مراجعه کنند. شرح حال دقیق از نظرسن ، مدت زمان نازایی ، نوع شغل وشرایط شغلی (مأموریت کاری و..)، تعداد دفعات و کیفیت رابطه زناشویی ، سبک زندگی (تحرک ، رژیم غذایی ،مصرف سیگار ، قلیان ، الکل و...)، بیماریهای خاص واستفاده از داروها ،استرس و اضطراب و....توسط فوق تخصص زنان و نازایی گرفته شده و پس ازآن اقدامات تشخیصی انجام میشود.در صورت نیاز به مشاوره روانشناسی ، اورولوژی و....ارجاع به متخصص مربوطه انجام میشود. پس از انجام معاینه و سونوگرافی وآزمایشات لازم ، پزشک متخصص نازایی ، بهترین روش درمان ناباروری را برای زوج نابارور در نظر گرفته ومراحل درمان ناباروری را برای انها توضیح میدهد.

فوق تخصص نازایی در اصفهان:

یکی از مهمترین دغدغه های اکثر زوجهای نابارور ، انتخاب بهترین پزشک متخصص نازایی و بهترین روش درمان نازایی است .بسیاری از انها در پی مراجعه به پزشک های متعدد پس از مدتی دچار خستگی ، ناامیدی و نگرانی میشوند و خواسته اصلی آنها این هست که در کوتاهترین زمان به نتیجه برسند وصاحب فرزند شوند. انتخاب دقیق پزشک نازایی ، قبل از اقدام به درمان ناباروری ، در اولویت قرار دارد زیرا زوجها را در مسیرصحیح درمان ناباروری قرار میدهد .

دکتر منصوره پژمان منش متخصص زنان و زایمان فوق تخصص ناباروری و آی وی اف یکی ازمعدود پزشکان دارای مدرک فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری و آی وی اف در زمینه بهترین روشهای درمان نازایی و تعیین جنسیت دراصفهان هستند.شما عزیزان می توانید جهت مشاوره با ایشان با شماره های زیر درتماس باشید:
09383657786
03136206186

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض بارداری در سن بالاعوارض بارداری در سن بالا

با افزایش سن هم قدرت باروری کمتر شده و هم احتمال ناهنجاری کروموزومی بیشتر می شود. علاوه بر آن سن بالای پدر هم در باروری مهم است. با افزایش سن پدر ... ادامه مطلب

درد لگن در خانمهادرد لگن در خانمها

درد لگن ممکن است دوره ای و سیکلیک بوده ( یعنی ارتباط منظمی بین سیکل قاعدگی و درد وجود داشته باشد ) و یا همیشگی و غیر مرتبط با پریود باشد.در بسیاری ... ادامه مطلب

انواع جفتانواع جفت

در صورتی که محل اتصال جفت به برش قبلی سزارین باشد که باعث چسبندگی جفت می شود ، ممکن است دچار خونریزی در طول بارداری شده و یا موقع زایمان ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین