منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمیجراحی زیبایی و ترمیمی

جفت سر راهی

جفت :

جفت بافتی است که از یک سو به دیواره رحم چسبیده و از سوی دیگر توسط بند ناف ، به ناف جنین متصل است و رابطه تغذیه ای بین مادر و جنین را برقرار میکند . جفت سر راهی یکی از انواع ناهنجاری جفتی و حالتی است که در آن جفت روی مدخل دهانه رحم ( سرویکس ) یا خیلی نزدیک به آن قرار می گیرد و شیوع آن 1 در هر200 بارداری می باشد.جفت سر راهی ممکن است بصورت نسبی و یا کامل باشد.

علل جفت سر راهی :

علایم جفت سر راهی :

جفت سر راهی ممکن است کاملا بدون علامت باشد .اما مهمترین علامت جفت سر راهی ایجاد خونریزی است که در سه ماهه اول و یا خونریزی در نیمه دوم بارداری رخ می دهد . خونریزی در سه ماهه سوم شایعتر بوده و بعد از 28 هفتگی ، ممکن است مادر باردار دچار خونریزی قرمزروشن ، ناگهانی و بدون درد شود.

تشخیص جفت سر راهی :

اولین ، ساده ترین و دقیقترین روش تشخیص جفت سر راهی ، سونوگرافی حاملگی است. زمانی که مادر باردار دچار خونریزی می شود یکی از علل مهمی که متخصص زنان و زایمان در نظر می گیرد ، محل نامناسب جفت یا جفت سر راهی است .

جفت سر راهی در سه ماهه اول بارداری :

گاهی در سونوگرافی سه ماهه اول بارداری ، جفت بصورت سر راهی گزارش می شود. معمولا با افزایش سن حاملگی ، جفت به سمت بالا کشیده می شود . در این موارد با تکرار سونوگرافی در ماه های بعدی ، محل نهایی جفت مشخص می شود.در این مدت مادر باردار باید به توصیه های متخصص زنان و زایمان خود عمل کند تا دچار مشکل نشود.

عوارض جفت سر راهی :

خونریزی دوران بارداری می تواند سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد. خونریزی ممکن است باعث ختم بارداری بصورت اورژانسی ودر نتیجه زایمان زودرس و نوزاد نارس شود .

توصیه های درمانی جفت سر راهی:

در صورتی که جفت سر راهی دارید بهتر است تحت نظر یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان باشید. زمانی که جفت سر راهی در سونوگرافی تشخیص داده شود ، حاملگی پر خطر در نظر گرفته می شود زیرا در هر زمان ممکن است خونریزی ناگهانی رخ دهد و مادر باردار دچار مسایل حاد و اورژانسی شود. رعایت نکات زیر به پیشگیری از موارد اورژانسی کمک خواهد کرد:

درمان جفت سر راهی :

جفت سر راهی معمولا با افزایش سن حاملگی بر طرف می شود. اما در صورتی که این وضعیت در سونوگرافی های متعدد ، پایدار بماند باید حاملگی پرخطر محسوب شده و مراقبت ویژه توسط متخصص زنان و زایمان انجام شود.اگر جفت سرراهی باعث خونریزی زیاد شود ممکن است بستری در بیمارستان لازم شود و حتی در مواردی ختم بارداری بصورت اورژانسی را ایجاب کند .

روش زایمان در جفت سر راهی :

بهترین روش زایمان در جفت سر راهی با تصمیم پزشک متخصص زنان و زایمان خواهد بود که معمولا بصورت سزارین انجام خواهد شد.

دوران بارداری دوران خطیر و حساسی است که سلامت مادر و جنین هر دو در اولویت قرار دارد..شما عزیزان می توانید جهت مراقبت های دوران بارداری به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش فوق تخصص زنان زایمان و نازایی اصفهان مراجعه فرمایید . نویت دهی انلاین از طریق صفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تنگ کردن واژنتنگ کردن واژن

انواع جراحی هایی که توسط جراح زنان و زیبایی بر روی پرینه و واژن انجام می شود همیشه جنبه زیبایی ندارند و بعضی از انها جنبه درمانی دارند. ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

لابیاپلاستیلابیاپلاستی

لابیاپلاستی بصورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام میشود و اگر توسط جراح زنان و زیبایی ماهردر کلینیک یا مطب معتبر انجام شود، کاملا بی خطر خواهد بود ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین